Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoi näin ukkosella mietityttämään

Vierailija
06.08.2015 |

Tulevan ekaluokkalaisen koulumatkat. Jos ukkostaa ja sataa kaatamalla, niin aivan kamala lähettää toinen kävelemään kouluun :'( Pelkää ukkosta tosi paljon. Tai entäs sitten talvella, kun yöllä satanut lunta useampi sentti ja tarpoo pienillä jaloillaan umpihangessa?

Sydän syrjällään odotan koulun alkua, johon enää viikko.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö voi viedä lasta kouluun tai pyytää ystäviä/sukulaisia/isovanhempia ?

Vierailija
2/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jatkahan unia ap, kyllä se siitä :D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuttakaa Kreikkaan.

Vierailija
4/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä mäkin mietin silloin, mut hyvin kaikki sujui ja nyt se ekaluokkalainen menee seiskalle. :)

Tilanne kerrallaan ratkoen, silleen se etenee. Ei kannata kaikkia mahdollisia skenaarioita huolehtia etukäteen.

Vierailija
5/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kanna kouluun ja kasvata pumpulissa. Näin se sitten kivasti oppii pelkäämään kaikkea tavallista elämää.

Vierailija
6/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ethän vaan siirrä ukkosen pelkoa lapseesi?

Vierailija
7/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi ihana ap :)

Mulla on 2 koululaista, vanhempi menee kuudennelle ja nuorempi kolmannelle. Näiden vuosien aikana ei ole ikinä ukkostanut aamulla tai iltapäivällä koulun alkamis- tai päättymisaikaan. Lunta on satanut, yleensä pyörätiet on aurattu ennen lähtöä, välillä ollut lumista ja sehän on ollut tooooodella hauskaa lapsista! Kaverin kanssa kulkiessa ei osaa murehtia mitään sellaista, mitä äiti miettii...

Joitakin yksittäisiä aamuja on ollut, että autokyyti ollut tarpeen, sitten olen järkännyt omat työt niin, että kuskaus onnistunut. Älä stressaa :)

Vierailija
8/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä muistan aina, kun ekoina kouluvuosina mahdollisuuksien mukaan yhdessä äidin ja isän kanssa käveltiin kouluun :) Ei toki joka päivä olleet vanhemmat mukana ja joinain päivinä jompi kumpi saattoi mut viedäkin, mutta toi se aikamoista turvaa varsinkik ensimmäisenä koulukuukautena kulkea vanhempien kanssa :)

Vierailija
9/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 07:38"]

Näitä mäkin mietin silloin, mut hyvin kaikki sujui ja nyt se ekaluokkalainen menee seiskalle. :) Tilanne kerrallaan ratkoen, silleen se etenee. Ei kannata kaikkia mahdollisia skenaarioita huolehtia etukäteen.

[/quote]

Just näin, AP. Pulma kerrallaan nämä ratkeaa. Oma kuopus oli aikoinaan hyvin pieni ja arka ja odotin koulun alkua kauhulla, kuten sinäkin. Mutta kaikesta on selvitty. Joskus, jos keli on todella, todella hurja, vien lapsen kouluun autolla, mutta näitä on ollut muutaman vuoden aikana yhden käden sormilla laskettava määrä. Luota siihen, että lapsesi siivet kantavat.

Vierailija
10/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle luokalle menevä on opetettu pelkäämään ukkosta? Juuh, olisin enemmän huolissaan koulukiusaamisesta kuin hangessa tarpomisesta.

Vierailija
11/11 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 08:07"]Ekalle luokalle menevä on opetettu pelkäämään ukkosta? Juuh, olisin enemmän huolissaan koulukiusaamisesta kuin hangessa tarpomisesta.
[/quote]
Tällaiset kommentit saa aikuisen ihmisen miettimään geneettisen materiaalin tasoa tässä maassa. Onko vauvatkin opetettu pelkäämään ukkosta? Itse tykkään ukkosesta. Olen varmaan siis opettanut lapset pelkäämään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä