Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

AMY WINEHOUSE (leffa)

Vierailija
06.08.2015 |

Kävin katsomassa elokuvan hänestä, vaikuttava nainen kyllä. Surullinen kohtalo, monien pahojen juttujen suma... Olen ennenkin kuunnellut paljon varsinkin Back In Black levyä, mutta nyt vasta dokumentin myötä sanoitukset avautuvat kunnolla. Suosittelen kaikille! Itkin kuin vesiputos.

Oli tosi kaunis hyvinä aikoinaan:) Ja tottakai äärettömän lahjakas. Mitä mielipiteitä teillä on hänestä?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin myös leffasta. En ennen elokuvaa juuri tiennyt mitään naisesta.

Vierailija
2/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.hs.fi/kulttuuri/a1431740864297?ref=hs-art-artikkeli

Mullekkin jäi (leffan alkupuolelta) oikein välittävä ja lämmin kuva Amysta. Siksi ehkä loppua myöten koskettikin niin paljon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nauroin itelleni, Back In Black... oon varmaan itkeny tän illan aikana liikaa :D

ap

Vierailija
4/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkäsin todella paljon! Ihan mielettömän hyvin tehty dokumenttielokuva ja biisien sanoitukset tosiaan aukesivat ihan uudella tavalla elokuvaa katsoessa. Samoin se millä tavoin julkisuus voi turmella ihmistä. Tykkäsin myös siitä kuinka aidolta ja puolueettomalta dokumetti tuntui. Vähän jo pelkäsin ennen leffaa, että se olisi jotenkin todella dramatisoitu amerikkalaistyyliin, mutta tuo epäilys osoittautui täysin virheelliseksi! Tämä oli yksi harvoista kerroista, kun olen oikeasti itkenyt todella paljon elokuvan jälkeen (olen kyllä tunteellinen ihminen, mutta jostain syystä en useinkaan kykene näyttämään vuolaasti tunteita esim. itkemään julkisella paikalla) En kyennyt vähään aikaan leffan jälkeen edes sanomaan mitään, koska yritin pidätellä kyyneleet silmissä huutoitkua kadulla :D

Tiedättekö sen tunteen, kun itku meinaa tulla läpi ja kovaa, mutta syystä tai toisesta yritätte pidättää sitä ja ette kykene edes puhumaan, koska jos sanoisitte sanankin niin se tulisi ulos valtaisana itkun sekaisena purskahduksena? Sellainen tunne minulla oli leffan jälkeen. Olin aivan hiljaa pää punaisena kyyneleiden valuessa kunnes lopulta luovutin ja itkin. Seuraavana päivänä töissäkin vielä itketti huhhuh...Tony Bennettin loppusanat  "hold on because you're too important" ja "life teaches you how to live it - if you live long enough" jäivät mieleen <3

Vierailija
5/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman ohjaajan Senna-dokkari kannattaa katsoa myös.

Vierailija
6/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 01:04"]Tykkäsin todella paljon! Ihan mielettömän hyvin tehty dokumenttielokuva ja biisien sanoitukset tosiaan aukesivat ihan uudella tavalla elokuvaa katsoessa. Samoin se millä tavoin julkisuus voi turmella ihmistä. Tykkäsin myös siitä kuinka aidolta ja puolueettomalta dokumetti tuntui. Vähän jo pelkäsin ennen leffaa, että se olisi jotenkin todella dramatisoitu amerikkalaistyyliin, mutta tuo epäilys osoittautui täysin virheelliseksi! Tämä oli yksi harvoista kerroista, kun olen oikeasti itkenyt todella paljon elokuvan jälkeen (olen kyllä tunteellinen ihminen, mutta jostain syystä en useinkaan kykene näyttämään vuolaasti tunteita esim. itkemään julkisella paikalla) En kyennyt vähään aikaan leffan jälkeen edes sanomaan mitään, koska yritin pidätellä kyyneleet silmissä huutoitkua kadulla :D

Tiedättekö sen tunteen, kun itku meinaa tulla läpi ja kovaa, mutta syystä tai toisesta yritätte pidättää sitä ja ette kykene edes puhumaan, koska jos sanoisitte sanankin niin se tulisi ulos valtaisana itkun sekaisena purskahduksena? Sellainen tunne minulla oli leffan jälkeen. Olin aivan hiljaa pää punaisena kyyneleiden valuessa kunnes lopulta luovutin ja itkin. Seuraavana päivänä töissäkin vielä itketti huhhuh...Tony Bennettin loppusanat  "hold on because you're too important" ja "life teaches you how to live it - if you live long enough" jäivät mieleen <3
[/quote]
juuri tällänen fiilis mulla oli!!! Itkin leffan jälkeen pitkälle yöhön enkä saanut unta....itkettää nytkin kun töissä kuuntelen back to blackia. Olen sanaton!
ap...

Vierailija
7/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paras musiikkidokumenttielokuva pitkiin aikoihin.

Vierailija
8/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:26"]

Onneksi tuli myös Oulun Finnkinoon, vaikka viivettä oli 2 viikkoa muihin isoihin kaupunkeihin verrattuna. Finnkino ilmeisesti oletti, ettei Pohjois-Suomessa aihe kiinnosta tarpeeksi? Väärin meni - sali oli täynnä molemmissa näytöksissä, joissa kävin (toinen kerta työporukan kanssa).

[/quote]

Toivottavasti et ollut eilen kasin näytöksessä, tai muuten oltiin samassa. :DD

Ap oulusta

Vierailija
9/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 21:31"][quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 16:26"]

Onneksi tuli myös Oulun Finnkinoon, vaikka viivettä oli 2 viikkoa muihin isoihin kaupunkeihin verrattuna. Finnkino ilmeisesti oletti, ettei Pohjois-Suomessa aihe kiinnosta tarpeeksi? Väärin meni - sali oli täynnä molemmissa näytöksissä, joissa kävin (toinen kerta työporukan kanssa).

[/quote]

Toivottavasti et ollut eilen kasin näytöksessä, tai muuten oltiin samassa. :DD

Ap oulusta
[/quote]

En ollut. Kävin Oulun ensi-iltaviikonloppuna ja toisen kerran viime viikolla, alkuviikosta. Silloin oli klo 15:n näytökset. :) T.10

Vierailija
10/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mis elokuvateattereis toi pyörii? Ku lahen finnkinos ei oo ainakaa mitää

Vierailija
11/16 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:12"]

Mis elokuvateattereis toi pyörii? Ku lahen finnkinos ei oo ainakaa mitää

[/quote]

Onhan se siellä pyörinyt, muttei kaikkina päivinä. Ja huomisesta lähtien Kinoiiriksessä.

Vierailija
12/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidin kovasti. Oli laadukas ja hyvin tehty dokumentti.

Mieletön talentti. En aiemmin tiennyt Amyn luonteesta paljoakaan, joten yllätyin positiivisesti hänen sielukkuudestaan. Arvostin sitä miten hän halusi levylleen aidot soittimet, ei halunnut tulla liitetyksi pop-bändeihin, arvosti jazzin uranuurtajia, halusi tehdä itselleen tärkeää musiikkia eikä olla valtavirtaa, ei halunnut olla huomion keskipisteenä eikä saada julkisuutta, jne.

Ikävä kohtalo. Olisikohan käynyt samoin ilman Blakeen tutustumista, paparazzien vainoamista, jne..?

Vierailija
13/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, nyt vasta onkin pakko mennä tämä katsomaan! Kiitos suosituksesta. 

Vierailija
14/16 |
07.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 22:12"]Mis elokuvateattereis toi pyörii? Ku lahen finnkinos ei oo ainakaa mitää
[/quote]

Finnkinon sivuilta löytyy Amy-leffan kohdalta näytösajat ja teatterit.

Vierailija
15/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
16/16 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amy Viinitalo oli lahjakas laulaja, harmi, että tappoi itsensä päihteillä. Ruumiin viereltä löytyi muistaakseni kolme tyhjää pulloa vodkaa. Siinä kuolinsyy.