"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenitasta en ole koskaan pitänyt, mutta ei hän mikään valehtelija ole. Ja on myös Vesku Loirin hyvä ystävä.
No sehän selittää miksei Veskukaan ole Spedestä pitänyt...
Ai ei vai? Linkki!
Aika monta vuotta tosin tekivät töitä yhdessä. Ja eiköhän se Ploirin alamäki alkanut, kun Vesku kuoli?
Täh?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen katskonut uhrien haastatteluja, niin se on vakio, että vasta rikollisen kuoltua uhri uskaltaa puhua. Ruotsin lain mukaan pelkästään tuo kielen työntämienn suuhun on raiskaus, kun penetraatio mihin tahansa ruumiin aukkoon luetaan sellaiseksi.
Onko koronatestikin siis penetraatio?
Iisalmessahan se tehtiin väkisin verenvuototautia sairastavalle naiselle, joka oli sidottu eristyshuoneeseen pakkopaitaan. Eli voi olla. Toki monet menevät vapaaehtoisesti siihen, mutta kyllähän ihminen voidaan myös pakottaa penetraatioon uhkailemalla ja kiristämisellä työkielloilla ja taloudellisesti tulojen menetyksellä, vaikkei väkivaltaa olisikaan. Hankala vetää rajaa.
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu raiskatuksi niin siitä saa puhua ihan vapaasti oli raiskaaja sitten kuollut tai elossa. Onhan raiskaajallakin ollut mahdollisuus olla raiskaamatta. Moni ei toki puhu välttämättä koskaan eikä ole vaikea ymmärtää miksi. Ehkä Lenitakin on vasta rohkaistunut kun viime vuosina uhrit/selviytyjät on päässeet enemmän ääneen ja saaneet joissain tapauksissa oikeuttakin, haluaa ehkä olla muille esimerkkinä eikä yksin kantaa kipeää asiaa sisällään.
Tämä keskustelu on siis jo siitä vääristynyt, että Lenita EI JOUTUNUT raiskatuksi. 30 vuoden jälkeen (ja siksi että vastapuolea ei enää ole kertomassa näkemystään) varsin yksipuolisen kertomuksen kuuleminen kyllä epäilyttää ...
Valehtelusta en sano mitään, mutta eri tilanteissa varmasti ihmiset voivat kokea eri tavoin ... Mitenkä kauan tuosta tilanteesta oli Spedellä kun joutui Riitta Väisäsen jättämäksi?!! ...Mikään ei Lenitan kertomanakaan kerro, että Spede oli "raiskannut" haluta, mutta jos naisen ja miehen välillä on "jännite", niin sen voi tulkita moninaisin tavoin ... "Raiskaus" on kuitenkin turha sana, ja "raiskauksen yrityskin" hyvin tulkinnan varaista kenties ...
Vierailija kirjoitti:
Uskon Lenitaa. Kelatkaa muuten mikä ohjelma. Istua nyt siinä Speden ja Jörnin kanssa. Ei kumpikaan ukkeli mikään pulmunen ollut. Go Lenita!
Onko lenita sitten pulmunen ja helppo ihminen omalta osaltaan?
Väkisinkin tästä "kohusta" jää jäljelle yksipuolinen kuva. Vaikka se olisi tottakin, veikkaan, että Spede olisi lähtenyt puolustamaan kunniaansa oikeudessa eläessään. Nyt ei voi.
Vierailija kirjoitti:
Airisto on ohjelmassa kuin fanityttö-ja sitä ei kukaan voi kieltää. Ja olen katsonut tämän ohjelman jo aiemmin-kaikki osat. Enkä silloinkaan pitänyt Lenita Airiston elekieltä mitenkään erikoisena. Enkä edelleenkään näe hyväksikäytettyä Airistoa. Ollut mielestäni aina vahva presenssi ilmaisussaan.
Kannattaa katsoa nämä kaikki osat. Tässä päästään elokuvien tekemisen ytimeen ja Pasanen ei ole mikään tahvo lausunnoissaan.
Tavallaan ymmärrän, että joku mies on tulkinnut tuon Lenitan silmien säihkymisen ja hymyilyn kutsuksi johonkin intiimimpään. Mutta kuka aloittaa kanssakäymisen työntämällä heti kielensä toisen suuhun?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun olen katskonut uhrien haastatteluja, niin se on vakio, että vasta rikollisen kuoltua uhri uskaltaa puhua. Ruotsin lain mukaan pelkästään tuo kielen työntämienn suuhun on raiskaus, kun penetraatio mihin tahansa ruumiin aukkoon luetaan sellaiseksi.
Onko koronatestikin siis penetraatio?
Testi tehdään testattavan suostumuksella. Mutta jos se tehtäisiin väkisin, niin kyllähän se jonkinasteista pahoinpitelyä olisi. Raiskauksesta tuskin menisi.
Spede olisi voinut tietenkin kääntää tuon asian menemään tasan toisinpäin. Hän oli uhri ja Lenita vietteli...
Olenkohan ollut jo liikaa Putinin muunnellulle propagandalle vaikutuksen alaisena, kun tuollainen putkahti mieleeni...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut Hannelen asemassa. Kun ystäväni paljastui r*iskaajaksi, reaktioni oli just toi: ei mun tuntema ihminen tekis noin. Kaivelin asiaa ja huomasin, etten tuntenutkaan tätä ihmistä, joka sumutti minuakin todella taitavasti.
Kukaan ei ole immuuni narsisteille, sosiopaatille tms.
Jonkun anonyymin hihasta ravistettu tarinahan todistaa tosiaan lenitankin tarinan aukottomasti niin todeksi ettei spedeltä tarvitse enää edes kysyä vaan selliin suoraan?
Älkää nyt oikeasti jaksako.
Kaikkihan me ollaan täällä anonyymejä. Kerroin vain oman kokemukseni. Uskoo ken haluaa, mutta turha teilata mua siksi, että olen anonyymi. Olethan sinäkin sitä!
Juu mutta minä en kerrokaan täysin todistamattomia tarinoita ja yritä niiden perusteella vakuuttaa muita että kyllä se pertikin varmaan kun tää just keksitty tarinakin on ihan samanlainen.
Lenitahan on tunnettu miesvihaaja ja onkin todennäköistä, että tuota Speden hyökkäystä ei ole koskaan tapahtunutkaan.
On nimittäin vaikea uskoa, että Lenitan kaltainen varsin vahvatahtoinen nainen olisi jättänyt asiaa tuohon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos joutuu raiskatuksi niin siitä saa puhua ihan vapaasti oli raiskaaja sitten kuollut tai elossa. Onhan raiskaajallakin ollut mahdollisuus olla raiskaamatta. Moni ei toki puhu välttämättä koskaan eikä ole vaikea ymmärtää miksi. Ehkä Lenitakin on vasta rohkaistunut kun viime vuosina uhrit/selviytyjät on päässeet enemmän ääneen ja saaneet joissain tapauksissa oikeuttakin, haluaa ehkä olla muille esimerkkinä eikä yksin kantaa kipeää asiaa sisällään.
Tämä keskustelu on siis jo siitä vääristynyt, että Lenita EI JOUTUNUT raiskatuksi. 30 vuoden jälkeen (ja siksi että vastapuolea ei enää ole kertomassa näkemystään) varsin yksipuolisen kertomuksen kuuleminen kyllä epäilyttää ...
Valehtelusta en sano mitään, mutta eri tilanteissa varmasti ihmiset voivat kokea eri tavoin ... Mitenkä kauan tuosta tilanteesta oli Spedellä kun joutui Riitta Väisäsen jättämäksi?!! ...Mikään ei Lenitan kertomanakaan kerro, että Spede oli "raiskannut" haluta, mutta jos naisen ja miehen välillä on "jännite", niin sen voi tulkita moninaisin tavoin ... "Raiskaus" on kuitenkin turha sana, ja "raiskauksen yrityskin" hyvin tulkinnan varaista kenties ...
Eipähän olisi eka kerta sekään, kun mies kostaa toisen naisen käytöksen toiselle naiselle.
Vierailija kirjoitti:
Uskon Lenitaa. Ja mulle Hannele Lauri on yllättäen se todistaja. Mun väkivaltainen narsisti-eksä ei myöskään hyväksynyt naisten kiroilua, vaikka oli itse monella tapaa paljon paskempi ihminen kuin kiroileva nainen. Narsistimiehiä ärsyttää naisen vahvuus, johon myöskin kovaääninen kiroilu kuuluu. Aion kiroilla jatkossakin aina.
Kiroilu vahvuutta?😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Airisto on ohjelmassa kuin fanityttö-ja sitä ei kukaan voi kieltää. Ja olen katsonut tämän ohjelman jo aiemmin-kaikki osat. Enkä silloinkaan pitänyt Lenita Airiston elekieltä mitenkään erikoisena. Enkä edelleenkään näe hyväksikäytettyä Airistoa. Ollut mielestäni aina vahva presenssi ilmaisussaan.
Kannattaa katsoa nämä kaikki osat. Tässä päästään elokuvien tekemisen ytimeen ja Pasanen ei ole mikään tahvo lausunnoissaan.
Tavallaan ymmärrän, että joku mies on tulkinnut tuon Lenitan silmien säihkymisen ja hymyilyn kutsuksi johonkin intiimimpään. Mutta kuka aloittaa kanssakäymisen työntämällä heti kielensä toisen suuhun?
Tapahtumien kulusta meillä on vain yhden henkilön versio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin. Minusta on melko huolestuttavaa, että tässä vedetään yhtäläisyysmerkit ra is ka ksen ja yrityksen välille. Edes Lenita ei voi tietää, olisiko Spede oikeasti mennyt niin pitkälle, joten on todella ikävää puhua hänestä nyt ra is kaajana. Kokemus ja pelko on varmasti ollut aito ja kamala, mutta totuus on se, että ra is ka usta ei tapahtunut. Vaikka tilanne onkin ollut ahdistava, se ei tuo asiaan tapahtumia, joita ei tapahtunut.
Olenkin ihmetellyt, että oliko Spede muka kohtelias naisia kohtaan, kun hänen huumorinsa on täynnä naisvihaa. Hyvä että tämä tuli ilmi, koska Spedellä on ollut aivan liian suuri vaikutus Suomen elokuva- ja viihdeteollisuuteen.
Oli todella ahdistavaa kasvaa aikuiseksi 90-luvulla, kun naisvihaa tuli joka tuutista spedehuumorin varjolla. Itse en ole Spedeä arvostanut koskaan. Vastenmielinen kuvatus kaikin tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Baltzar sai aika raskaan syytösryöpyn niskaansa, mutta niinpä vain käräjäoikeus hylkäsi ne kaikki.
Aina olisi hyvä, että se toinen osapuolikin saisi edes yrittää puolustautua. Eikö se ole oikeusvaltion tunnuspiirteitäkin?
Tässä tapauksessa se 2. osapuoli ei enää puhu, koska on kuollut.
Kärjäoikeuden päätökset tahtovat järkiään muuttua kun menevät hoviin joten se nähdään sitten mikä on baltsun kohtalo.
Vierailija kirjoitti:
Olenkin ihmetellyt, että oliko Spede muka kohtelias naisia kohtaan, kun hänen huumorinsa on täynnä naisvihaa. Hyvä että tämä tuli ilmi, koska Spedellä on ollut aivan liian suuri vaikutus Suomen elokuva- ja viihdeteollisuuteen.
Oli todella ahdistavaa kasvaa aikuiseksi 90-luvulla, kun naisvihaa tuli joka tuutista spedehuumorin varjolla. Itse en ole Spedeä arvostanut koskaan. Vastenmielinen kuvatus kaikin tavoin.
Kaikesta sinäkin ahdistut.
Vierailija kirjoitti:
Lenitahan on tunnettu miesvihaaja ja onkin todennäköistä, että tuota Speden hyökkäystä ei ole koskaan tapahtunutkaan.
On nimittäin vaikea uskoa, että Lenitan kaltainen varsin vahvatahtoinen nainen olisi jättänyt asiaa tuohon.
Lenitan työt oli tuolloin tv-maailmassa. Spede ollut kuitenkin iso vaikuttaja alalla, myös kulisseissa.
Ja Lenitan täytyi itsenäisenä naisena kuitenkin elättää itsensä omalla työllään.
Olen kuullut myös Lenitasta ei-niin-mukavia juttuja aikalaisiltaan ja työkavereiltaan. Ehkä olisi myös ollut riski, että näitä tulee julki?
Kun muistaa, ettei asiat ole aina niin mustavalkoisia, niin on ehkä helpompi ymmärtää näitä.
Kaikkihan me ollaan täällä anonyymejä. Kerroin vain oman kokemukseni. Uskoo ken haluaa, mutta turha teilata mua siksi, että olen anonyymi. Olethan sinäkin sitä!