"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netissä on 7. hetki -ohjelma, jossa studiossa Spede, Jörn ja Lenita.
Ohjelma on sama, jonka tiimoilta Lenita vieraili Speden toimistossa edellisenä päivänä. Kuvittelenko vain, kun Lenita sano alkuspiikissään elokuvien rahoituksesta, että Spede on tässä kiukkuinen kun ei saa, mutta Jörn tässä vieressä ei koska on saanut ilmeisesti paljonkin.
Puhuu siis elokuvien valtionavustuksista, mutta tulee vain mieleen että...Jonka yhteydessä Spede naurahtaen jatkaa että nyt olis hyvä saada pikkusen... rahaa.
Spede tunnetusti ei juurikaan saanut rahoitusta elokuvasäätiöltä vaikka teki jatkuvasti menestyviä ja suosittuja elokuvia. Kun taas nää piireissä olevat donnerit sai ties mille käsikirjoituksentuherrukselle täydet tuet kavereiltaan.
Ilmeisesti vasemmistopiireissä ideaali oli joku taiteellinen pläjäys jota tavikset ei käy katsomassa ja spedellä oli liikaa katsojia. Lisäksi se tienasi leffoillaan toisin kuin nää muut taiteilijaohjaajat jotka teki sitä hommaa tukiaisilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohjelma on sama, jonka tiimoilta Lenita vieraili Speden toimistossa edellisenä päivänä. Kuvittelenko vain, kun Lenita sano alkuspiikissään elokuvien rahoituksesta, että Spede on tässä kiukkuinen kun ei saa, mutta Jörn tässä vieressä ei koska on saanut ilmeisesti paljonkin.
Puhuu siis elokuvien valtionavustuksista, mutta tulee vain mieleen että...Jonka yhteydessä Spede naurahtaen jatkaa että nyt olis hyvä saada pikkusen... rahaa.
Tuolloin sai vielä flirttailla. Oikeestaan ollut kivaakin aikaa. Mutta kahden kesken ei ole auttanut jäädä epämiellyttävien miesten kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Missä vaiheessa voidaan sanoa, että oli raiskausyritys?
En tiedä lakiteknisiä termejä, mutta jos toinen työntää sinun väkisin makaamaan ja työntää kielen suuhusi eikä päästä pois ja alkaa hinkkaamaan ja huohottamaan, kyllä minä sanoisin että siinä yritetään r a is kata. Noinhan Lenita sitä tilannetta itse kuvaili.
Lakiteknisesti ei ole käsittääkseni termiä kuin "raiskausyritys", mutta "raiskauksesta" voidaan tuomita jos teko on näytettävissä "seksuaalisena", ja tekijä on siihen uhrin silminnähtävästi pakottanut.
Kertooko Lenita kirjassa että "työnnetty väkisin makaamaan", silloin voisi ainakin olla "seksuaaliteko", mutta potkaisi siis palleille vasta kun niin oli tapahtunut??!! Minulla ei ole valitettavasti kirjaa, eli en voi sanamuotoja katsoa ...
Huonostipa tiedät; myös yritys rangaistavaa.
"Raiskauksen yritystä" on siis mm.päällä makaaminen, vaatteiden riisuminen päältä tai jokin muu "yritys" ... Eli mikä tahansa tilanne, missä nainen ei aktiivisesti tahdo seksiä??!! Mistä sitten oikeasti tietää, milloin nainen ei tahdo, jos hän ei sitä ääneen sano??!! Vai sanoiko Lenita sitä ääneen, ennen kuin potkaisi Spedeä munille ??!! ...
Vierailija kirjoitti:
Spede olisi kostanut ja tahrannut Lenitan maineen julkisuudessa ja liiketoimissa. Päivänselvää ja yleinen kuvio. Spedehän oli muutenkin aggressiivinen ja kostonhimoimen ja puhui mustasta kädestä. Esimerkiksi näistä syistä Lenitalla on ollut hyvä syy vaieta. Mahdollisessa oikeudenkäynnissä Spede olisi kiistänyt kaiken.
En ymmärrä miksi pahantekijöitä täytyisi suojella niin, että puhuu heistä vain nimettömänä. Ketä sellainen hyssyttely hyödyttää?
Eihän sitä tekijää tässä enää voida suojellakaan, koska hän on kuollut. Omaisia ja läheisiähän se vaikeneminen suojelisi tässä vaiheessa.
Vuosi Lenitan kuoleman jälkeen tulen kertomaan kuinka hän käytti minua hyväksi kun olin 6 vuotias.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Spede tunnetusti ei juurikaan saanut rahoitusta elokuvasäätiöltä vaikka teki jatkuvasti menestyviä ja suosittuja elokuvia. Kun taas nää piireissä olevat donnerit sai ties mille käsikirjoituksentuherrukselle täydet tuet kavereiltaan.
Ilmeisesti vasemmistopiireissä ideaali oli joku taiteellinen pläjäys jota tavikset ei käy katsomassa ja spedellä oli liikaa katsojia. Lisäksi se tienasi leffoillaan toisin kuin nää muut taiteilijaohjaajat jotka teki sitä hommaa tukiaisilla.
Ja nyt ollaan taas samassa tilanteessa. Punavihreitä nuolevat saavat jättitukia ei-mistään.
Kaupallinen menestyminen on paha paha juttu.
Vierailija kirjoitti:
Spede olisi kostanut ja tahrannut Lenitan maineen julkisuudessa ja liiketoimissa. Päivänselvää ja yleinen kuvio. Spedehän oli muutenkin aggressiivinen ja kostonhimoimen ja puhui mustasta kädestä. Esimerkiksi näistä syistä Lenitalla on ollut hyvä syy vaieta. Mahdollisessa oikeudenkäynnissä Spede olisi kiistänyt kaiken.
En ymmärrä miksi pahantekijöitä täytyisi suojella niin, että puhuu heistä vain nimettömänä. Ketä sellainen hyssyttely hyödyttää?
Ihan kuin lenita olisi tarvinnut suojelua. En tiedä missä harhoissa te oikein elätte mutta spede ei ollut suomen koko tv-viihde ja elokuva-ala vaan pienehkö yksityinen toimija alalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä lakiteknisiä termejä, mutta jos toinen työntää sinun väkisin makaamaan ja työntää kielen suuhusi eikä päästä pois ja alkaa hinkkaamaan ja huohottamaan, kyllä minä sanoisin että siinä yritetään r a is kata. Noinhan Lenita sitä tilannetta itse kuvaili.
Lakiteknisesti ei ole käsittääkseni termiä kuin "raiskausyritys", mutta "raiskauksesta" voidaan tuomita jos teko on näytettävissä "seksuaalisena", ja tekijä on siihen uhrin silminnähtävästi pakottanut.
Kertooko Lenita kirjassa että "työnnetty väkisin makaamaan", silloin voisi ainakin olla "seksuaaliteko", mutta potkaisi siis palleille vasta kun niin oli tapahtunut??!! Minulla ei ole valitettavasti kirjaa, eli en voi sanamuotoja katsoa ...
"Raiskauksen yritystä" on siis mm.päällä makaaminen, vaatteiden riisuminen päältä tai jokin muu "yritys" ... Eli mikä tahansa tilanne, missä nainen ei aktiivisesti tahdo seksiä??!! Mistä sitten oikeasti tietää, milloin nainen ei tahdo, jos hän ei sitä ääneen sano??!! Vai sanoiko Lenita sitä ääneen, ennen kuin potkaisi Spedeä munille ??!! ...
On se kumma, kun jotkut ei vaan erota millään, milloin nainen on suostuvainen. Ei oo vissiin koskaan kohdalle sattunut sellaista naista teille?
en tiedä. Mutta joku tuossa Lenitan kertomuksessa oli mulle vähän liian ylimalkaista ja ympäripyöreää. Spede hyökkäsi? Miten, millä tavalla, toimistossa? Oliko sohvaa edes, sänkyä, vai lattialla, mitä se siis teki? Ettei nyt ollut väärinkäsitys, yritti vähän puristella tai kouraista, muttei raisgg....ta kuitenkaan. Kyllä kuka tahansa mies heikon naisen voittaa fyysisessä taistelussa jos oikeesti oisi halunnut tehdä sen. Siksi en ihan usko tätä näin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On se kumma, kun jotkut ei vaan erota millään, milloin nainen on suostuvainen. Ei oo vissiin koskaan kohdalle sattunut sellaista naista teille?
Eli nainen nimenomaan voi mielestäsi määrätä sen jälkikäteen milloin OLI suotuvainen tai milloin ei vai??!! No, tämähän taas tekee yhden kerroksen lisää tosi mielenkiintoiseksi tämän maan seksuaalielämästä ...
Ahdistelua ja nöyryytystä kohdistetaan vai tarkkaan harkitusti tietyille henkilöille kahden kesken suljettujen ovien takana. Omaan ammatilliseen ja rauhalliseen etupiiriin kuuluville ihmisille tätä pimeää puolta ei näytetä. Tietenkään tällaisilla raiskaus yrityksillä ei ole silminnäkijöitä, se nyt on itsestääselvä asia.
Kuten jutussa sanotaan:
"– En voi sanoa Lenitalle, että puhut paskaa, kun en ole ollut tilanteessa. "
Ja sitten vasta
"Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista. Olen aivan pöyristynyt, Lauri hämmästelee."
Hän on siis hämmästynyt, niikuin useimmiten raiskaajien kaverit on. Ei väitä sitä valeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Mistä tämä yleinen Spede viha johtuu?
Kpska Spede oli hirveä naistenvihaaja, siksi. Uskon todella tuon Lenitan paljastuksen, olen kuullut Speden aikanaan kohdanneen ihmisen kertomuksen miten kohteli naisia. Huh huh.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli nainen nimenomaan voi mielestäsi määrätä sen jälkikäteen milloin OLI suotuvainen tai milloin ei vai??!! No, tämähän taas tekee yhden kerroksen lisää tosi mielenkiintoiseksi tämän maan seksuaalielämästä ...
Kyllä se pitää kuule kaikkien osapuolten ETUKÄTEEN tietää, että kaikki ovat suostuvaisia.
Vierailija kirjoitti:
en tiedä. Mutta joku tuossa Lenitan kertomuksessa oli mulle vähän liian ylimalkaista ja ympäripyöreää. Spede hyökkäsi? Miten, millä tavalla, toimistossa? Oliko sohvaa edes, sänkyä, vai lattialla, mitä se siis teki? Ettei nyt ollut väärinkäsitys, yritti vähän puristella tai kouraista, muttei raisgg....ta kuitenkaan. Kyllä kuka tahansa mies heikon naisen voittaa fyysisessä taistelussa jos oikeesti oisi halunnut tehdä sen. Siksi en ihan usko tätä näin.
"Spede hyökkäsi päälleni, kaatoi minut sohvalle ja tunsin, miten hänen kielensä tunkeutui suuhuni. Tämä oli paitsi äärimmäisen vastenmielistä, myös täysin odottamatonta. Olin tukehtua hänen hikisen ruhonsa alla enkä pystynyt liikkumaan. Hänen kielensä esti minua huutamasta ja hänen puuskutuksensa teki selväksi, että tilanne etenisi raiskaukseksi, kirjassa kerrotaan.
Airisto kertoo päässeensä tilanteesta pois potkaisemalla miestä.
– Potkuni voimasta Spede joutui muuttamaan asentoaan päälläni ja pääsin pudottautumaan nopeasti lattialle ja juoksemaan ulko-ovelle ja talon rappukäytävään. Spede nilkutti vessaan."
Kannattaa ottaa vähän asioista selvää ennen kuin alkaa ihmettelemään, että on kerrottu liian ylimalkaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko noihin Lenitan horinoihin yhtään.
En usko minäkään, ja jos nyt jotain asiatonta lähentelyä oliskin tapahtunut niin kannattaako sitä enää julistaa koko maailmalle. Itse jos kertoisin kaikki "läheltä" piti tilanteet jossa saanut pelastettua itseni miesten kynsistä niin ei tässä muuta ehtisikään.
Ja oikeasti tuossa iässä voi muisti jo temppuilla ja asiat vääristyy, kärjistyy, ja tarinat muuttuvat liioitelluiksi. Myöhäistä tuollaiselle ulostulolle Lenitalta.
N49
No olihan se Speden ”huumori” naisia alentavaa, naisen logiikka ym. Tai sitten nainen oli se nätti koriste. Ja siinäpä se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se pitää kuule kaikkien osapuolten ETUKÄTEEN tietää, että kaikki ovat suostuvaisia.
Joo, just, ja höpöhöpö : JÄLKIKÄTEEN (mm.kun tulee riitaa jostain tms.) voi väittää vaikka mitä ... Ihme kun et ole sellaiseen tilanteeseen vielä joutunut, kun näet muuttavan koko ajan mielipidettäsi ... Mutta monet ovat, ja se on kuule hemmetin kova paikka kun joutuu syylliseksi JÄLKIKÄTEEN ... :(
Vierailija kirjoitti:
Kuten jutussa sanotaan:
"– En voi sanoa Lenitalle, että puhut paskaa, kun en ole ollut tilanteessa. "
Ja sitten vasta
"Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista. Olen aivan pöyristynyt, Lauri hämmästelee."
Hän on siis hämmästynyt, niikuin useimmiten raiskaajien kaverit on. Ei väitä sitä valeeksi.
"Pertti oli hirveän ujo, mutta hänen kanssaan pystyi puhumaan mistä vain. Hän oli todella lämmin ainakin meille. Kukaan minun kollegani ei ole sanonut asiasta. Käsittämätöntä, että muka hyökkää päälle."
Mitä jos lukisitte niitä juttuja ennen kuin kommentoitte.
Lenitakin ymmärtää sen, että hyssyttelyllä ei mitään voiteta. Hän on ennenkin puhunut tästä tapauksesta ja nyt sitten nimellä.
Minä puhuttelin suoraan yhden korkeassa asemassa olevan ahdistelijan työpaikalla yleisessä tilassa. Se kannatti. Myöhemmin paljastui, että hän oli ahdistellut muitakin ja joutunut näistä tapauksista vastuuseen, koska ahdistelun kohteet veivät asian eteenpäin. Ilmeisesti näiden juttujen takia hän ei ollut enää motivoitunut kostamaan minulle ja jäikin onneksi aika pian eläkkeelle.
Olisiko ollut jotenkin parempi, että työpaikallani kaikki ahdistelijan uhrit olisivat vaienneet?