"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Miten yhtäkkiä ihan kaikki 70 luvun kuuluisuudet on raiskaajia ja saalistajia. Eikö se ole vähän outoa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tiedä. Mutta joku tuossa Lenitan kertomuksessa oli mulle vähän liian ylimalkaista ja ympäripyöreää. Spede hyökkäsi? Miten, millä tavalla, toimistossa? Oliko sohvaa edes, sänkyä, vai lattialla, mitä se siis teki? Ettei nyt ollut väärinkäsitys, yritti vähän puristella tai kouraista, muttei raisgg....ta kuitenkaan. Kyllä kuka tahansa mies heikon naisen voittaa fyysisessä taistelussa jos oikeesti oisi halunnut tehdä sen. Siksi en ihan usko tätä näin.
"Spede hyökkäsi päälleni, kaatoi minut sohvalle ja tunsin, miten hänen kielensä tunkeutui suuhuni. Tämä oli paitsi äärimmäisen vastenmielistä, myös täysin odottamatonta. Olin tukehtua hänen hikisen ruhonsa alla enkä pystynyt liikkumaan. Hänen kielensä esti minua huutamasta ja hänen puuskutuksensa teki selväksi, että tilanne etenisi raiskaukseksi, kirjassa kerrotaan.
Airisto kertoo päässeensä tilanteesta pois potkaisemalla miestä.
– Potkuni voimasta Spede joutui muuttamaan asentoaan päälläni ja pääsin pudottautumaan nopeasti lattialle ja juoksemaan ulko-ovelle ja talon rappukäytävään. Spede nilkutti vessaan."
Kannattaa ottaa vähän asioista selvää ennen kuin alkaa ihmettelemään, että on kerrottu liian ylimalkaisesti.
Minkähän takia tätäkin pitää alapeukuttaa. Suora lainaus maikkarin jutusta.
Vierailija kirjoitti:
No olihan se Speden ”huumori” naisia alentavaa, naisen logiikka ym. Tai sitten nainen oli se nätti koriste. Ja siinäpä se.
Naisen logiikka-jututhan ovat todellisuudessa Riitta Väisäsen logiikkaa. On tämän julkisuudessa myöntämätkin.
Myös miehen logiikka voisi olla hauska aihe😀
Vierailija kirjoitti:
Miten yhtäkkiä ihan kaikki 70 luvun kuuluisuudet on raiskaajia ja saalistajia. Eikö se ole vähän outoa?
Ei kaikki ole. Ei ole outoa, että jotkut ovat.
Käsittämättömän yksinkertainen kommentti.
Vierailija kirjoitti:
Siksihän miehet haluaa kuuluisiksi, että saavat naisia. No okei muutama hassu voi haluta rahaa ja valtaa, mutta suurin osa haluaa naisia ja paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No olihan se Speden ”huumori” naisia alentavaa, naisen logiikka ym. Tai sitten nainen oli se nätti koriste. Ja siinäpä se.
Naisen logiikka-jututhan ovat todellisuudessa Riitta Väisäsen logiikkaa. On tämän julkisuudessa myöntämätkin.
Myös miehen logiikka voisi olla hauska aihe😀
Riittahan on vain tyhmä. Hukkasi parhaat vuotensakin Spedeen.
Käsittääkseni Lenita käyttäytyi miesten seurassa varsin viekoittelevasti. On todennäköisesti ollut Speden taholta puhdas väärinkäsitys. Törkeää mummelin alkaa tässä vaiheessa vainajaa syyttämään, kun itse oli tunnettu miestennielijä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en usko noihin Lenitan horinoihin yhtään.
En usko minäkään, ja jos nyt jotain asiatonta lähentelyä oliskin tapahtunut niin kannattaako sitä enää julistaa koko maailmalle. Itse jos kertoisin kaikki "läheltä" piti tilanteet jossa saanut pelastettua itseni miesten kynsistä niin ei tässä muuta ehtisikään.
Ja oikeasti tuossa iässä voi muisti jo temppuilla ja asiat vääristyy, kärjistyy, ja tarinat muuttuvat liioitelluiksi. Myöhäistä tuollaiselle ulostulolle Lenitalta.
N49
Itsekin ihmettelen ulostulon ajankohtaa, mutta aika outo väite tuo, että iän myötä muisti temppuilee ja asiat vääristyy ja kärjistyy. Jos minulle on kymmeniä vuosia sitten tapahtunut jotain, missä ei ole ollut mitään erityistä tai ihmeellistä, miksi ihmeessä se yhtäkkiä vääristyisi ja kärjistyisi, kun hädin tuskin muistaisi koko tapahtumaa. En minä muistaisi missä sohvilla on istuttu ennen mitäkin tapaamista, jos tilanne on ollut ihan yhdentekevä ja tylsä.
Että Lenita paini raavaan miehen kanssa ja voitti? Joopa joo. Tais Spede yrittää vähän sekstailla mutta luovutti suosiolla kun ymmärsi ettei saa. EI sitä voi raisggg yritykseksi kutsua.
kummankaa rouvan historia ei ole minulle kovinkaan tuttu, mutta mulla on etäinen mielikuva Lenitasta ikisinkkuna tahtonaisena. Jospa Hannele Lauri oli, tuon ajan normien mukaan, jo nuorena avioliitossa? ja vielä sellaisen miehen kanssa, joka olisi nostanut asiasta skandaalin?
niin se hillitsi Spedeä. Tuohon aikaanhan naiset meni nuorena naimisiin ja hankki lapsia. Oli varmaan harvinaista, että Lenitan kaltainen nuori kaunis nainen ei ollut naimisissa.
Jos Lenita oli sinkku, niin Spede katsoi hänet "vapaaksi riistaksi", tyyliin:" ei sua kukaan usko".
Tää on siis puhdasta spekuilua...
Spede saattoi olla jopa Hannele Laurin miehen ystävä tms. ja käyttäytyä siksi kohteliaasti Hannelea kohtaan.
Spedeä varmaan ärsytti Lenitan itsenäisyys ja riippumattomuus. Spede vaikutti aika narsistiselta ja sovinistilta, mitä nyt olen joskus hänen juttujaan nähnyt.
MIltähän Maxin vaimosta tuntui 40 v ....ettei Lenita oisi raisgann miestäsnä, viekoitellut haureellisuuteen?
Värikäs mielikuvitus Lenitalla ainakin on, jos on keksinyt tuon tarinan omasta päästään.
Eiköhän se totta ole, vaikka epäilen Speden kyllä kieltävän kaiken, jos eläisi.
Vierailija kirjoitti:
kummankaa rouvan historia ei ole minulle kovinkaan tuttu, mutta mulla on etäinen mielikuva Lenitasta ikisinkkuna tahtonaisena. Jospa Hannele Lauri oli, tuon ajan normien mukaan, jo nuorena avioliitossa? ja vielä sellaisen miehen kanssa, joka olisi nostanut asiasta skandaalin?
niin se hillitsi Spedeä. Tuohon aikaanhan naiset meni nuorena naimisiin ja hankki lapsia. Oli varmaan harvinaista, että Lenitan kaltainen nuori kaunis nainen ei ollut naimisissa.
Jos Lenita oli sinkku, niin Spede katsoi hänet "vapaaksi riistaksi", tyyliin:" ei sua kukaan usko".
Tää on siis puhdasta spekuilua...
Spede saattoi olla jopa Hannele Laurin miehen ystävä tms. ja käyttäytyä siksi kohteliaasti Hannelea kohtaan.
Spedeä varmaan ärsytti Lenitan itsenäisyys ja riippumattomuus. Spede vaikutti aika narsistiselta ja sovinistilta, mitä nyt olen joskus hänen juttujaan nähnyt.
ei se ikisinkku ollut vaan 40 v salasuhde naimisissa olevaan mieheen. Max Jacobsonin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Koska maailma oli ihan toisenlainen. Osa varmasti suostui suosiolla, osa oli vastentahtoisesti. Mutta että mennä sitten sanomaan, että joku raiskasi tai yritti raiskausta. Ensin naureskelivat poliisit (itselle käynyt, ihanko otettiin farkut jalasta. Kyllä. Farkutkin saa riittävän vahva mies jaloista), ja jos vastassa oli hyvässä asemassa oleva mies, niin vaikeaa oli. Suomen viihdepiireissä varmaan olisi saanut sanoa hyvästi töille.
Terveisin,
80-luvulla rikosilmoituksen tehnyt nykyinen täti-ihminen
Vierailija kirjoitti:
Että Lenita paini raavaan miehen kanssa ja voitti? Joopa joo. Tais Spede yrittää vähän sekstailla mutta luovutti suosiolla kun ymmärsi ettei saa. EI sitä voi raisggg yritykseksi kutsua.
Olihan Spede jo 61 vee tuolloin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on juuri se asenne, joka saa monen naisen vaikenemaan seksuaalisesta ahdisteluista edelleen. Vaikka 1990-luvun asenteista on päästy vähän eteenpäin, on näissä vielä paljon työsarkaa.
En usko Lenitaan. Se ei tarkoita ettenkö uskoisi johonkuhun muuhun.
Lue sitten Hesarin juttu. Siellä on kommenttikentässä jonkun muunkin kokemus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän on juuri se asenne, joka saa monen naisen vaikenemaan seksuaalisesta ahdisteluista edelleen. Vaikka 1990-luvun asenteista on päästy vähän eteenpäin, on näissä vielä paljon työsarkaa.
Jos joku mies väittäisi, että kesken haastattelun Spede potkaisi munille, uskoisitko varauksetta?
Et.
Se, että väittäjänä on nainen ja tekona raiskausyritys, EI tee tarinasta sen uskottavampaa. Onpahan vaan klikkihuorausta.
Julkisuudessa olevista mieshenkilöistä keksitään aina näitä juttuja, usein vuosikymmeniä jälkeenpäin, kun mitään ei enää voida todistaa. Tehokas tapa mustamaalata mies ja saada naiselle huomiota.
On järkyttävää, miten näitä naisia sitten uskotaan täysin varauksetta.
Tämä, jos mikä, estää oikean hyväksikäytön uhriksi joutuneita naisia tekemästä rikosilmoitusta ajoissa. Kun perättömiä huutelijoita ilmestyy vuosikymmeniä myöhemmin, ei ketään tietenkään uskota.
Rikokset muuten myös vanhenee. Viimeistään silloin kun tekijä on vaihtanut hiippakuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämän jutun kyseinen mies henkilö on ollut kuolleena jo 21 vuotta!
Niin on. Ja kannattaisi kuolleiden antaa olla rauhassa. He eivät enää ole maallisten tuomioiden piirissä.
Lenita Airisto olis voinut pitää turpansa tukossa, eikä syytellä kuollutta tuollaisesta, tuohan on melkein kunnialoukkaus, koska kuollut ei koskaan pysty puolustautumaan eikä kertomaan omaa näkemystä tilanteesta.
Vois nainen pysytellä eläkepäivillään, eikä kirjoitella sontaa sinne ja tänne.
Mitä kunniaa kuolleilla on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
en tiedä. Mutta joku tuossa Lenitan kertomuksessa oli mulle vähän liian ylimalkaista ja ympäripyöreää. Spede hyökkäsi? Miten, millä tavalla, toimistossa? Oliko sohvaa edes, sänkyä, vai lattialla, mitä se siis teki? Ettei nyt ollut väärinkäsitys, yritti vähän puristella tai kouraista, muttei raisgg....ta kuitenkaan. Kyllä kuka tahansa mies heikon naisen voittaa fyysisessä taistelussa jos oikeesti oisi halunnut tehdä sen. Siksi en ihan usko tätä näin.
"Spede hyökkäsi päälleni, kaatoi minut sohvalle ja tunsin, miten hänen kielensä tunkeutui suuhuni. Tämä oli paitsi äärimmäisen vastenmielistä, myös täysin odottamatonta. Olin tukehtua hänen hikisen ruhonsa alla enkä pystynyt liikkumaan. Hänen kielensä esti minua huutamasta ja hänen puuskutuksensa teki selväksi, että tilanne etenisi raiskaukseksi, kirjassa kerrotaan.
Airisto kertoo päässeensä tilanteesta pois potkaisemalla miestä.
– Potkuni voimasta Spede joutui muuttamaan asentoaan päälläni ja pääsin pudottautumaan nopeasti lattialle ja juoksemaan ulko-ovelle ja talon rappukäytävään. Spede nilkutti vessaan."
Kannattaa ottaa vähän asioista selvää ennen kuin alkaa ihmettelemään, että on kerrottu liian ylimalkaisesti.
Ei tuo tarina mitenkään selitä sitä miten spede päätyi suoraan bisnesneuvottelusta käymään päälle ja niinkin täysin ettei Lenita mukamas voinut sanoa mitään tai edes liikkua. Jostain syystä polvi kuitenkin liikkui.
Otetaan huomioon ettei kumpikaan noista ollut kokematon vastakkaisen sukupolven kosiskelun kanssa tai varmaan satunnaissuhteissakaan joten miten ihmeessä tuossa noinkin paha väärinymmärrys on muka voinut käydä? Eikä väite siitä että pasanen nyt vaan oli raiskaajaluonne ole mikään selitys kun tuosta luonteesta ei näytä olevan yhtäkään toista esimerkkiä ukon pitkältä uralta.
Lenita sen sijaan on oman kirjansakin mukaan jokseenkin päällekäyvä ja suorasanainen eikä pelkää konfliktia joten vaikea uskoa että tuo olisi vaiennut pelosta tai muistakaan syistä jos tuollaista kuvatunlaista olisi oikeasti tapahtunut. Sen sijaan tuo uhkaili pasasta että pakko tulla kuvauksiin huomenna kun on luvattu ja itse sirkutti siellä ohjelman perusteella onnellisena ruudussa.
Ihmettelin aina miksi ihmset sankoin joukoin menivät katsomaan uutta Speden leffaa. Kulttuuri oli se, että suoratsaan pakko mennä, ollakseen cool.
Televisioonkin tungettiin näitä jossakin vaiheessa, jokaisessa aina missilauma puolipukeissa näyttämässä itseään. Spede taisi halveksia naisia, mutta elokuviin heitä kummasti riitti.
Onneksi naiset ovat meetoon myötä nostaneet päätään, kaikki ei nyt sovi ja se on hyvä.
Lenita olisi voinut olla hiljaa loppuikänsä. Siihen maailman aikaan jopa työpaikoilla hyvin onnistuneen ponnistuksen jälkeen pomo saattoi tarrata kiinni ja pussata, kiitokseksi. Piti välttää pikkujouluja ja muita tilaisuuksia kaikin keinoin, eikä lähteä ulkomaan keikoille näiden tarraajien kanssa.
Eivät he raiskausta yrittäneet, sellaisen olisi tunnistanut heti, ei olisi tarvinnut 40-vuotta asiaa miettiä.