"Hannele Lauri pöyristyi: "Se Pertti, jonka minä tunsin, ei tekisi tuollaista""
Kommentit (2608)
Vierailija kirjoitti:
No mites Arjan suu pannaan nyt? Koriseeko?
Niin, hän otti juontopestin vastaan. Harjoitteliko mikkiin puhumista Lauttasaaressa Laukkaniementiellä...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioista saa ja pitää puhua MUTTA silloin kun asianosainen on elossa. Itselläni sellainen periaate, että kuolleista ei puhuta pahaa.
Tuntuu, että tästä haluaa Lenita ym.muut osansa ja vaikka pitäisi paikkansa niin mitäs olivat silloin hiljaa. Lenitakin on vahva nainen, vaikea uskoa, että sen yli kävellään.
Hän onkin vahvana naisena varmasti ajatellut, että pääsen vain asian yli. Niinkuin niin moni meistä. Niin minäkin ajattelin teinityttönä, kun en kertonut kenellekään kohtaamastani seksuaalisesta väkivallasta.
Muistan sen edelleen kuin eilisen päivän, vaikka siitä on kohta 40 vuotta aikaa. Olisi pitänyt kertoa silloin. Mutta onneksi olen nyt kertonut asiasta, tosin terapeutille. Jos tekijäni olisi tai olisi ollut vaikutusvaltainen julkisuuden ihminen, niin kertoisin julkisesti. Miksi en kertoisi?
Ajankohta on vaan aika erikoinen. Hmm.... 30 vuotta keski-iästä vanhuuteen on tästä vaiennut ja yrittänyt päästä yli, mutta nyt kun julkaisee kirjan vanhoilla päivillään, onkin tajunnut, että hitto vie, ei ole vieläkään päässyt yli. Pitääpä siis kertoa asia julkisuuteen.
Ei se ole mitenkään epätavallista, että ihminen, mies tai nainen, avautuu vaikeista ja häpeälliseksi koetuista asioista vasta vanhempana. Se on itse asiassa hyvin tavallista.
85-vuotiaana ei avaudu kauhean moni, kun ei edes elä niin vanhaksi. Tavallista, ja hyvin ymmärrettävää on puhua vaikkapa 15-vuotiaana kokemastaan traumaattisesta tapahtumasta esim. viisikymppisenä.
Sori, mutta onko joku ikäraja näissä asioissa?
Tuo tyyppi ne rajat kai määrittelee. On normaalia puhua 12-vuotiaana rikoksen uhriksi joutumisesta 47-vuotiaaksi asti. On normaalia puhua 42-vuotiaana rikoksen uhriksi joutumisesta 59-vuotiaaksi asti jne. Muuta ei vaan voi ymmärtää 🙄.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olikohan Spedellä valkoiset tennissukat?
Lenitaa nuollessaan?!
Mitä jos hakisit itsellesi ammattiapua?
Kerrotko meille millaista ammattipua olet itse hakenut ja millainen llääkiys, kun jokaiselle suosittelet. Toisaalta vaikuttaa kyllä ihan siltä ettei siitä ole ollut mitään apua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, hän otti juontopestin vastaan. Harjoitteliko mikkiin puhumista Lauttasaaressa Laukkaniementiellä...
No ihan taatusti harjoitteli ja korahtelikin siinä.
Noihin aikoihin kulki juoruja jos toisiakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asioista saa ja pitää puhua MUTTA silloin kun asianosainen on elossa. Itselläni sellainen periaate, että kuolleista ei puhuta pahaa.
Tuntuu, että tästä haluaa Lenita ym.muut osansa ja vaikka pitäisi paikkansa niin mitäs olivat silloin hiljaa. Lenitakin on vahva nainen, vaikea uskoa, että sen yli kävellään.
Hän onkin vahvana naisena varmasti ajatellut, että pääsen vain asian yli. Niinkuin niin moni meistä. Niin minäkin ajattelin teinityttönä, kun en kertonut kenellekään kohtaamastani seksuaalisesta väkivallasta.
Muistan sen edelleen kuin eilisen päivän, vaikka siitä on kohta 40 vuotta aikaa. Olisi pitänyt kertoa silloin. Mutta onneksi olen nyt kertonut asiasta, tosin terapeutille. Jos tekijäni olisi tai olisi ollut vaikutusvaltainen julkisuuden ihminen, niin kertoisin julkisesti. Miksi en kertoisi?
Ajankohta on vaan aika erikoinen. Hmm.... 30 vuotta keski-iästä vanhuuteen on tästä vaiennut ja yrittänyt päästä yli, mutta nyt kun julkaisee kirjan vanhoilla päivillään, onkin tajunnut, että hitto vie, ei ole vieläkään päässyt yli. Pitääpä siis kertoa asia julkisuuteen.
Ei se ole mitenkään epätavallista, että ihminen, mies tai nainen, avautuu vaikeista ja häpeälliseksi koetuista asioista vasta vanhempana. Se on itse asiassa hyvin tavallista.
85-vuotiaana ei avaudu kauhean moni, kun ei edes elä niin vanhaksi. Tavallista, ja hyvin ymmärrettävää on puhua vaikkapa 15-vuotiaana kokemastaan traumaattisesta tapahtumasta esim. viisikymppisenä.
Sori, mutta onko joku ikäraja näissä asioissa?
Tuo tyyppi ne rajat kai määrittelee. On normaalia puhua 12-vuotiaana rikoksen uhriksi joutumisesta 47-vuotiaaksi asti. On normaalia puhua 42-vuotiaana rikoksen uhriksi joutumisesta 59-vuotiaaksi asti jne. Muuta ei vaan voi ymmärtää 🙄.
☝️🤣😭
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No ihan taatusti harjoitteli ja korahtelikin siinä.
Noihin aikoihin kulki juoruja jos toisiakin.
Arja korisi mikkiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenitaa nuollessaan?!
Kerrotko meille millaista ammattipua olet itse hakenut ja millainen llääkiys, kun jokaiselle suosittelet. Toisaalta vaikuttaa kyllä ihan siltä ettei siitä ole ollut mitään apua.
Hirveää, kun et itse tunnista tilaasi.
Lopettakoo jo tämä skeidan jauhaminen aikuiset ihmiset! Hankkikaa vaikka elämä!
Tässä on nyt kolme erilaista ihmistä mukana. Hannele Lauri klassisen kaunis (kts kuvia nuorempana) ja kovis.
Spede Pasanen atleetti macho-mies Suomifilmien ajalta. Katsokaa niitä niin näette, kuinka varhaiset roolit olivat lähinnä nyrkkejä heiluttavia lihaksien pullistelijoita, kunnes rupesi ''kokopäivähauskaksi''.
Ja Lenita, joka oli hintelän laiha, mutta hyvin hyökkäävä myös miehiä kohtaan. On nähty.
Näistä aineista, jos osaa tulkita mediaa, saa aika selvän keitoksen, mitä on tapahtunu kullekin, mikä on motivaatio ja miksi asioita käsitellään nykyajassa kuten niitä nyt käsitellään.
Spede sai rahalla naisia ja jota ei saanut niin koitti sitten muulla tavoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voiko naisen raiskata niin että kukaan ei huomaa mitään? Ei tekijä eikä kokija. Ja vasta vuosien päästä se tulee ilmi. Ehkä tässä on sellainen juttu nyt.
Missä kohtaa Lenita Airisto on kertonut tulleensa raiskatuksi?
Mutta jos Spede ei huomannut, että Lenita raiskasi hänet ja Lenita suuttui siitä!
Vierailija kirjoitti:
Niin vahvatahtoinen ja sanavalmis nainen kuin Lenita on olisi luullut hänen ottavan asian esille Speden eläessä.
Mitä pelättävää hänellä olisi ollut, tuttuja vaikutusvaltaisia ihmisiä ympärillä pilvin pimein.
Myös on ollut vahva feministi suureen ääneen koko ikänsä, miten ihmeessä kuvaan sopii vaikeneminen? Hänen jos kenen olisi pitänyt olla rohkeutta ja kannustaa samalla muitakin naisia. Onko hänen feminismi vain pelkkää tyhjää puhetta ja mainoskikka sekin.Olen itse vanhempi nainen ja tuomitsen raiskauksen, törkeän toiminnan ja puheet ylipäätään. Mutta elämänkokemukseeni ja ihmistuntemukseeni ei sovi järki miksi Lenita olisi ollut hiljaa ja antanut asian olla aikanaan.
Myöskään en näe nyt enää mitään järkeä tai hyötyä, paitsi kirjan myynnin kannalta, miksi ottaa asia esille. Tahditonta ja mautonta.
Mulla tökkii tässä asiassa sama. Olen seurannut Lenitaa ja ollut hänen luennollaan. Nähnyt hänet sanavalmiina, fiksuna ja räväkkänä naisasianaisena. Viimeinen mitä hänestä olisin uskonut, että hän jättää tällaisen kertomatta. Uskon täysin, että olisi tukea asialleen saanut jo tuolloin, olihan hän jo arvostettu yli 50-vuotias businessnainen, pitkä julkisuus takana. Eri asia jos tämä olisi tapahtunut joskus 50-60 luvun taitteessa kun oli nuori nainen.
Enkä tällä tarkoita, että olen Speden puolella. Uskon täysin, että on kykenevä moiseen toimintaan ja osaa varmasti olla erilainen eri ihmisten kanssa. Monella meistä on kaksi eri puolta.
Asiat pitää tulla julki, mutta miksi vasta nyt ja miksi näin, varsinkin jos kerran yleisesti viihdepiireissä oli käytös tiedossa, olisi tuskin jäänyt ns yksin. Eikä Lenitan ura ole Spedestä ollut kiinni. Tätä ihmettelen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin vahvatahtoinen ja sanavalmis nainen kuin Lenita on olisi luullut hänen ottavan asian esille Speden eläessä.
Mitä pelättävää hänellä olisi ollut, tuttuja vaikutusvaltaisia ihmisiä ympärillä pilvin pimein.
Myös on ollut vahva feministi suureen ääneen koko ikänsä, miten ihmeessä kuvaan sopii vaikeneminen? Hänen jos kenen olisi pitänyt olla rohkeutta ja kannustaa samalla muitakin naisia. Onko hänen feminismi vain pelkkää tyhjää puhetta ja mainoskikka sekin.Olen itse vanhempi nainen ja tuomitsen raiskauksen, törkeän toiminnan ja puheet ylipäätään. Mutta elämänkokemukseeni ja ihmistuntemukseeni ei sovi järki miksi Lenita olisi ollut hiljaa ja antanut asian olla aikanaan.
Myöskään en näe nyt enää mitään järkeä tai hyötyä, paitsi kirjan myynnin kannalta, miksi ottaa asia esille. Tahditonta ja mautonta.Mulla tökkii tässä asiassa sama. Olen seurannut Lenitaa ja ollut hänen luennollaan. Nähnyt hänet sanavalmiina, fiksuna ja räväkkänä naisasianaisena. Viimeinen mitä hänestä olisin uskonut, että hän jättää tällaisen kertomatta. Uskon täysin, että olisi tukea asialleen saanut jo tuolloin, olihan hän jo arvostettu yli 50-vuotias businessnainen, pitkä julkisuus takana. Eri asia jos tämä olisi tapahtunut joskus 50-60 luvun taitteessa kun oli nuori nainen.
Enkä tällä tarkoita, että olen Speden puolella. Uskon täysin, että on kykenevä moiseen toimintaan ja osaa varmasti olla erilainen eri ihmisten kanssa. Monella meistä on kaksi eri puolta.
Asiat pitää tulla julki, mutta miksi vasta nyt ja miksi näin, varsinkin jos kerran yleisesti viihdepiireissä oli käytös tiedossa, olisi tuskin jäänyt ns yksin. Eikä Lenitan ura ole Spedestä ollut kiinni. Tätä ihmettelen.
Toisaalta, mitä ihmeen väliä kertoiko silloin vai nyt? Äijä oli selvästi melkoinen limanuljaska, ja sellaisen toimintaa katseltiin läpi sormien, koska… no, miehillä nyt vaan on jostain syystä muka ollut oikeus olla limanuljaskoja. Enää ei ole ja erittäin hyvä niin. Miksi haittaa, että tästä kerrotaan, tekee sen nyt ihan milloin tahansa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lenitaa nuollessaan?!
Hirveää, kun et itse tunnista tilaasi.
Hauska sohaista kusiaispesää, kun huomaa että joku tohtori sykjerö ottaa tämän hömpän liian vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Myöskään en näe nyt enää mitään järkeä tai hyötyä, paitsi kirjan myynnin kannalta, miksi ottaa asia esille. Tahditonta ja mautonta.Mulla tökkii tässä asiassa sama. Olen seurannut Lenitaa ja ollut hänen luennollaan. Nähnyt hänet sanavalmiina, fiksuna ja räväkkänä naisasianaisena. Viimeinen mitä hänestä olisin uskonut, että hän jättää tällaisen kertomatta. Uskon täysin, että olisi tukea asialleen saanut jo tuolloin, olihan hän jo arvostettu yli 50-vuotias businessnainen, pitkä julkisuus takana. Eri asia jos tämä olisi tapahtunut joskus 50-60 luvun taitteessa kun oli nuori nainen.
Onneksi Spedekin on ollut vaaraton jo pitkään.
Ei kukaan varoittanut Lenitaakaan, vaikka kaikki tiesivät homman nimen. Koko MTV ja moni muu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos viihdepiiressä oli käytös yleisesti tiedossa, mikä ihmeen velvollisuus Lenitalla olisi ollut kertoa asiasta, kun itse selvisi potkulla muniin.
Meillä työpaikalla tiedetään kyllä limanuljaskat ja sana kiertää, ei anneta vahingon kiertää. Sehän olisi jopa sairasta, näin pieni tyttökin osaa heti varoa, eikä antaudu sohvilla potkupainiin.
Rohkea Lenita kun avasi suunsa niin alkoi tulla muitakin naisia mitä se niljakas äijä koitti hyödyntää. Riitalle se kelpasi kun spede antoi töitä ja ylläpiti sen kallista hevos harrastusta. Speden jälkeen se iski sen tyhmän Mäkkylän jolle teki kakaran ja se äijä pyöritti missejä. Spede työllisti näitä tyhjäntoimittaja missejä kun muuten ne olisivat jääneet työttömiksi kuten se Dockila.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onneksi Spedekin on ollut vaaraton jo pitkään.
Ei kukaan varoittanut Lenitaakaan, vaikka kaikki tiesivät homman nimen. Koko MTV ja moni muu.
Elossa on vaikka kuinka monta ihmistä, jotka jatkavat vaikenemista vaikka voisivat puhua.
Spede jos ei saanut rahalla ostettua niin koitti ottaa väkisin ja on todella helppoa uskoa siitä nilljakkeesta yököttävästä äijästä.
Joten….?