~~~LOKAMASUJEN perjantai~~
Kommentit (41)
Ensinnäkin KETSUP: Miten meni eilen lastenklinikalla? Saitteko lisätietoa asiasta? Toivottavasti kaikki on vauvalla hyvin. Voin vain kuvitella, miten kamalaa on pelätä vaavin puolesta.
Sitten toisarvoiseen höpötykseen... Nimittäin tänään on sitten mun veikkaama vauvan syntymäpäivä. Että ei tainnut veikkaus ihan osua kohdalleen :( Esikoinen on myös syntynyt rv:ssa tänään.
Viime yönkin nukuin älyttömän hyvin: kerran kävin vessassa ja se oli siinä. Eilen illalla piti ikua vääntää miehelle, kun tympii niin tää odotus. En jaksaisi enää millään odottaa vauvan syntymää, mikään muu asia maailmassa ei jaksa kiinnostaa. Aika menee niin hitaasti ja koko ajan päässä vaan pyörii, että koskahan kunnon supparit alkaa, miten esikoisen hoito järjestyy, miten synnytys menee ja mieletön kaipuu saada vauva syliin. Tulisit jo pikkuinen!
Edelliseen viitaten: keksikääs IDEOITA mitä kivaa voisi kehitellä näille viimeisille(?) päiville. Leffa vuokrattiin toissailtana, eilen käytiin kaupoissa. Mitäs tänään keksisi? Meidän piti mennä kaverin luokse, mutta se meno peruuntui. Pitäisi keksiä jotain, mitä pystyy tekemään 2-v:n kanssa ja mikä ei maksa paljoa kun rahat on ihan finaalissa taas kerran. Onneksi mun sisko tulee meille maanantaina, niin on ainakin seuraa ja lapsenvahti valmiina.
Kiitos vielä MUTSIKKA synnytyskertomuksesta. Niitä on ihana lukea!
Palaan vielä iltapäivällä/illalla asiaan! Mukavaa perjantaita ja jaksuja kaikille!
S-I ja Lumikukka 39+3
Taisi CAMELOT lähteä synnärille eilen, kun ei käynyt kertomassa lääkärituloksia?! :) Vai menikö ne multa ohi silmien?
BERNUSKILLE ja MUTSIKALLE onnittelut vauvasta ja KETSUPILLE minultakin myötätunto-odotus-tsemppiä!
Omaa napaa, sorry:
Meiltä lähti nyt sitten reiluksi viikoksi lapsenvahti alta tosi mälsällä tavalla :( Eli äitini lähtee mökille 3h päähän, ei siinä mitään, mutta kun isäni ei ole mitenkään innostunut tulemaan 1,5-vuotiaan vahdiksi! Asuu VIIDEN MINUUTIN AJOMATKAN PÄÄSSÄ. Olen hänelle puhunut asiasta, mutta ei ole missään vaiheessa mitään luvannut... eilen sitten yritin taas puhua, kun äiti tänä aamuna lähdössä, ja eihän siitä mitään tullut. Ei suostu pitämään puhelinta päällä, ei antanut minun koskea koko puhelimeen, haluaa tehdä asiat omalla tavallaan. Olen aika varma että jos synnytys käynnistyy niin emme taida edes soittaa... en tiedä saisiko häntä kiinni ja jos saisi niin olisi varmaan joku tärkeä työjuttu kesken tai jotain :( Että nyt sitten jos vauva syntyy ennen kuin rv 38 on täynnä niin taidan lähteä synnyttämään yksin :( :( On ihan hirveän kurja olo tuosta enkä voi ymmärtää.
Tuli vielä sikälikin kurjaan saumaan, että eilen tuli muutaman kerran ihan kunnollisia suppareita. Kauppamatkalla just ehdin sanomaan miehelle, että ei ole varmaan viikkoon tullut, ja sitten reissulla tulikin 2 krt sellainen oikein kunnollinen supistus joka kesti ja kesti ja vei kaikki ajatukset. Sellaisia, että synnytys voisi niillä lähteä liikkeelle hyvinkin. Yöllä nukkumaanmennessä myös tuli pari kertaa ihan kunnolla kipeitä suppareita, mutta aloin nukkua ajatellen että ei tästä saa vielä mitään tulla, niin ne menivätkin sitten ohi onneksi.
Jooh mutta tällaista nyt täältä... Olen tosi suruissani tuosta lapsenvahtiasiasta :( Saadaanhan me soitettua äiti sieltä mökiltä, mutta kolmen tunnin ajomatka kestää sen kolme tuntia ja pelottaa, että joudun sitä ennen lähtemään synnärille yksin. Kun enhän minä äidille voi soittaa ekasta supparista, täytyy niitä tunti-pari ainakin seuraillakin.
No, toivon tietysti ihan muutenkin että vauva vielä odottaa sen rv38+ viikoille. On vaan niin kurja kun ei rauhallisin mielin voi olla.
Kiva kun sain purkautua.
Coe rv 36+5
Päätti sitte tuo tyttö herätä jo puoli kasilta, nii oon vähän silmät ristissä ku tuli itellä illalla luettua aika pitkään. No, ehkä tästä päivän mittaan vähän heräis. 11 onki kampaaja, ihana päästä yksinään vähän liikkeelle :) Hemmottelemaan!
Voi Coe, mä ymmärrän NIIN täysin sun tunteen tuon lapsenvahtijutun kanssa! Ite TAAS viime yönä ku heräsin niin rupesin ajattelemaan että mitäs JOS vauva syntyykin ennen rv 39 tai jälkeen sen, KUKA hoitaa meijän tyttöä? Meillä siis lapsenvahti onnistuu tuolla rv 39:llä, mutta muille vkoille ei oo ei sitte minkäänlaista vahtia, ei etes vastentahtosta. Että ottaa päähän :( Meilläki EHKÄ saattas olla 3h ajomatkan päässä joku joka vois tulla ku hälyttää, mutta sitte tosi mukava jos onki väärä hälytys tai jotai... masentavaa :( Mutta koita jaksaa- mulla onneksi vielä sen verran vähän vkoja, että toivottavasti vauva ei päätä syntyä kovin aikaste. Vasta sitte rv 39, kiitos :) Mutta jos joudun lähtemään ilman miestä, niin en oikeesti tiiä mitä siitä tulee..mä varmaan vaan märisen kokoajan ja kätilöillä menee hermot, kun on se vaan niin kurjaa yksin :( Ja mieski haluais olla tukena ja tottakai nähä sen vauvan syntymän. Plääh:( Kurjia nämä tämmöset huolet.
(.) Yöllä jouduin käymään kakkosella kun väänsi niin mahaa, mutta siitä huolimatta on koko yön vääntäny mahasta kipeesti ja edelleen. Toivonki että saisin äkkii mahan toimimaan ennen kampaajalle lähtöä, on muuten aika hankala siellä istua. Ja ku en taas oikein osaa erottaa, onko nämä kipeitä supistuksia vaiko vaan pelkkiä mahanväänteitä..on niin saman tyylisiä. Toivottavasti ei vielä oo kipeitä suppareita ku on nuita vkoja niin vähän. Mitä pitemmälle pääsee sitä parempi.
Eilen oli siitä kuukautiskierrosta ja lasketunajan pitämisestä paikkansa puhetta. Mulla on tosi säännöllinen kierto ollu 27pvä, ja esikoinen synty 40+2. Jospa tämä toinenki sitte syntys niillä main :)
Vauva voi kait ihan hyvin, kovasti hää jyllää.
Nyt lähen kokeileen tuota mahantyhjennystä, josko sais helpotettua oloa.
Jääsydän rv 35+3
*huokaus*vihdoinkin.kone tuli eilen huollosta. oli jannu käyny vähä raplaan " isin" konetta. ei ruksuttanu mihkää suuntaa...vähä ku ahisti..." pimennossa" siis ollaa oltu yli viikko. sen verran sain selville(en jaksa kahlata nuita kaikkia kilometripinoja läpi), että monta " loka" -vauvaa on jo nähny päivän valon. ONNEA SIIS JO NYYTTINSÄ NOUTANEILLE!!!!!!!toivottavasti täälläkin jo pian päästäis.
galluppeja oli paljon, mutten nyt muista mitään muuta ku tuo JUOMISG:in: meillä mies käy baareissa (vuorotyön takia vähän hankalaakin) tooooosi harvoin, viihtyy kuulemma paremmin kotona meiän kans. mää kyllä oon pari kertaa sanonu, et mee nyt et vähä näät ihmisiä =) pari viikkoa sitten kävikin, mutta oli lähes selvä ku tuli kotiin. ei kuulemma vihtiny kunnolla ottaa, kun ei tiiä millon puhelin soi =) muutama rentoutusolut menee sillon tällön ja mustakin se on ok.
ja sitten...elikkäselikkäs, täälläki on tapahtunu paljon. yhen kerran olin jo ihan varma, että lähtö tulee. kun pienen (ja hissukseen kävellyn) iltalenkin jälkeen alko semmoset supparit, etä mää täälä itkua väänsin. sattu ihan hel.....ti. minä kun en ehtinyt niitä kunnon supistuksia montaa tuntea epiduraalipöllyssä sillon esikoisen aikana. synnytys alkoi sillon vesien menolla ja mulle maailman kipupelokkaimmalle ihmiselle laitettiin heti ekan kipeen supparin jälkeen epiduraali. eli nyt mää pelkään niitä supistuksia iha hulluna ja ootan vaan, että veet taas lorahtas.
(.) masussa on aika rauhallista, riehumiset on täälläkin jääny pois, mutta kyllä muksimista on ihan tarpeeksi (ei tarvi laskeskella) harjotussuppareita on jonkin verran päivittäin ja niitä kamalia puukonisku-viiltoja ihan jatkuvasti. ne on ihan kamalia. niitä aina säikähtää ja ne tuntuu niin karseilta. kävely on semmosta vaappumista, varsinkin jos vähänkää pitemmästi käpyttelee. vauva painaa haarojen väliin iha hulluna. koko ajan seisaalla tuntuu semmonen ikävä painon tunne.
niin ja muuten limatulpasta ois kysyttävää...miten sen erottaa (onko siis ihan selkeä klöntti vai?) mulla on nyt parin päivän ajan pisulla käyessä, niin pyyhkiessä tullu semmosta ihan ihan vähän rusehtavaa valkovuotoa ja muutenkin vuoto on sennosta oikeen kunnon limaa (ja sitä tulee paljon) ilman suojaa ei voi olla tai on koko ajan housut märkänä =)
ultrassakin me on käyty, kontroloimassa vauvan kasvua ja eihän se ihan kunnolla kasva =( pää ja reisiluu vastas viikkoja, mutta vatsanmittavastas vaan viikkoja 34+ ja meillä sentää oli jo 36+5 tuolloin. lapsivettäkin oli vähänlaisesti, joten lääkäri määräs uuden kontrolliultran ens viikon perjantaille. ja jos ei kasvua ole riittämiin, niin meinas, että pitäs käynnistää...hui! siitä siis tulikin mieleen, että ei kai ne yleensä vkoloppua vasten käynnistele?
kylläpä tuli asiaa...ja vähän omanapa painotteista. mutta pakko purkaa kaikki kerralla, kun ei oo päässy pitkää aikaan kirjottaa...nyt alkaa massu kurnia ja taian poistua teeveen keittoon. mukavaa perjantaita ja toivottavasti taas pian on uutisia =)
-rual ja junnu 37+1-
Pikasesti ilmotan: Supistukset alkaneet aamulla viiden aikaan ja nyt viimosen pari tuntia tulleet 5 minuutin välein. Eiköhän sitä ole jo tänään nyytti kainalossa..sen verran kipiästi välistä tekee.Tulen ilmotteleen sitte vauva uutiset kuhan kotiudutaan.Jaksamisia mammoille!
T:Opokas ja uppis 38+4 jonka vuokrasopimus loppuu ihan lähiaikoina
Kestä enää en... Tahtoo itsekkin jo kohta lähteä!
Mamseli
Tsemppiä ja onnea matkaan!
Pixelina rv 37+3
ps. palailen sitten neuvolan jälkeen kertomaan neuvolakuulumiset.
[b]Mamma6![/b] KIITOS! Kokemus pantu korvan taa =) Kaikki keinot kyllä tulevaisuudessa kokeilen että kaikki menisi hyvin.
[b]mamseli[/b] Eka loraukseen riitti pikkuhousunsuoja, mutta päivän mittaan määrä kasvoi ja normaalin siteen ohi kastui jo housutkin.
Kiitokset onnitteluista :D
Toivon hyviä synnytyskokemuksia jokaiselle nyyttiä vielä odottelevalle!
täältä flunssan kourista :)
Opokas, onnea matkaan!!!
Täällä siis kippeenä ollaan, kurjuus.
Ikävä oli herätä aamulla kovaan kurkkukipuun, ja pään särkyyn.
Yökin meni taas valvoessa, ilman syytä.
No supistuksia kyllä tuli koko yön, tosi heikkoja sellasia, mutta kaipa ne valvotti kun odotti, että josko se lähtö nyt tuliskin,
mutta ei :(
Neuvolaan tästä pitäis taas rupee hipsimään.
Toivotaan että vauva pysynyt alaspäin siellä.
Huh, taas vähän nippailee vatsasta.
Palaillaan,
Zimppu ja masukki 37+3
Pixelinalle kiitoksia tiedosta, aika tasaiselta toi sun " sarja" näyttää. Jännittää kyllä kovasti minkälaisen arvion ne sieltä antavat, masu ei kyllä yllä minulla lähellekkään niihin mittoihin kun esikoisesta ja mahtuu puolta vaihtamaan vielä aivan vaivatta elikkä potkii vuoroin oikeaan vuoroin vasempaan kylkeen, noh täytyy reilu viikko vielä malttaa odotaa...
berrysa 35+5
Meillä tämä pirun netti ei oo toiminu ku satunnaisesti viimeset 4 päivää.. yritän nyt äkkiä kirjottaa kuulumiset ja luen sitten muiden jutut, JOS tämä pelaa.
Elikäs, täällä suoraan sanottuna VITUTTAA!
Mullahan oli tälle aamulle se lääkäriaika, jossa lääkärin PITI ultrata, kattoa kohdunsuu ja antaa se käynnistysaika maanantaille. No, olikin sitten eri lääkäri kuin viimeksi ja tämäpä ei tehny MITÄÄN. Siis ei ultrannu, ei tutkinu, eikä todellakaan luvannut käynnistystä. Sanoi vaan, että verenpaine on nyt ok ja vaikka proteiini oliki plussalla ja päänsärky ihan megakovaa, niin ei oo mitään syytä kiirehtiä synnytystä ennenkuin alkaa rv 40. Käski vaan tulla viikon päästä uudelleen näytille.
Minä siinä sitten olin aivan äimän käkenä.. Kätilö käski soittaa neuvolaan aikaa alkuviikosta ja ONNEKSI mulla on niin ihana terkka, että antoi ajan tiistaille ja lupasi järkätä minut keskiviikkona sille lääkärille, joka sitä käynnistystä maanantaille lupasi. Eli, EHKÄ pääsen tästä pääkivusta jo ensviikolla eroon. Mutta siis maanantaille ei nyt sitä käynnistystä jokatapauksessa ole vaikka niin vielä eilen luulin.
Me lähdetään tänään Ouluun, joten minusta ei varmaan kuulu mitään ennenkuin huomen illalla...
Mukavaa päivänjatkoa kaikille!
Ensinnä [b][size=2]SUURET ONNITTELUT MUSTIKK@ & BERNUSKI!!!![/b][/size] Ja Opokas lähti sitten varmaan jo hakemaan nyyttiään....=)
Mä alan olla kohtapuoliin aika lailla turhautunut, kun ei mitään tapahdu=( Masu on tuon tuosta kova ja hieman tuntuu " jotain" , mutta hyvin vähän...
Illalla oli kyllä jotenkin tosi Paska fiilis tän turvotuksen kanssa....itkeä tihruttelin, kun tuntui niin inhottavalta. Makasin jalat koholla, hieroin niitä, liotin vedessä ym. ja siltikin vaan tuntui pahalta! Varpaiden juuressa oli sellaset " pallot" , jotka ahdistivat =(
Mulla oli kyllä tosi pahaa aikaa ja päätinkin mennä jo ennen BB:tä ylös, kun musta ei ollut mitään seuraa tuolle yhdelle-tuli vaan rähjättyä koirillekin=( Ja sitte itkutti sekin, kun olen niin ilkeä....huh huh!!
No, enpäs sitten kuitenkaan saanut nukuttua tämän yhden hurjapään vuoksi....Melskasi aivan käsittämättömästi masussa taas! Oli PAKKO nousta ylös, kun tuntui jokseenkin ilkeältä!! Rauhoittui sitten joskus puoli yhden maissa, kun menin takas sänkyyn.
Pissareissuilla kävin ainakin 5 kertaa ja kerran " isommalla" asialla...masu on siis ihan sekaisin. Varmaan 6 krt eilenkin tuli suoli tyhjennettyä.
Niin ja sitte kahden maissa koira herätti korvien vuoksi ja piti ne käydä putsaamassa. Että mua raivostutti, kun toinen vaan kääntää kylkeä vieressä ja ite saa pomppia ylhäällä vähän väliä=( Olisin varmaan motannut, jos olis kysynyt jotain fiksua siinä kohtaa!! Niin otti päähän.
Ja kaiken kukkuraksi venäytin polveni, kun tulin illalla imurin kanssa yläkerrasta rappusia alas...perhana, sekin vielä =( Sattuu meinaan edelleen!!!!! Toivottavasti on vaan joku venähdys ja menee pian ohi!!
Voi että kun onkin positiivinen viesti tämäkin....Pyydän anteeksi!!!
V-tutti sekin, kun ei ees syödä saanut " kunnon ruokaa" enkä sitte syönyt (sen suolan takia!) vaan leivoin itselleni (tosi hyvää, joo-o) suolatonta leipää ja sitte söin jugurtin ja omenan ja viinirypäleitä ja join paljon vettä....Nytkin aamupalaksi söin sitä suolatonta kaurapuuroa,johon ei ollut laittaa nyt MITÄÄN sekaan eli oli totaalisen mautonta+ yhden leivänpalan, johon kyllä laitoin hieman raejuustoa päälle+ kurkkua. Kun nyt olen sitä suolaa ruuista tsekkaillut niin sitä on kyllä LÄHES kaikessa!!!!! Ja esim. Kellogs K Special-täysjyvämurot (niinkuin muutkin murot!!) ovat VOIMAKASSUOLAISIA...Oliko 1.5% suolapitoisuus muistaakseni ja ne ovat MAKEITA....No, saavat jäädä syömättä sitten nekin=(
Nyt on parempi lopetella ennen kuin tartutan tän negatiivisuuden muihinkin!!!! Yritän olla mahdollisimman paljon poissa koneelta, koska istuminen lisää turvotusta jaloissa....Mutta ilmottamaan tulen, jos (siis kun ei...) lähtö tulee =)
Positiivisempaa päivää teille muille!!!
Toivottelee: Je_Ni & " Pikku-Isäntä" 39+5
Tänään onkin monella ikäviä olotiloja..harmi :(
Jaksamista kaikille!!
Muutamalla on ollut kerrottavanaan eilen ja tänään myös iloisia uutisia -Onnittelut kaikille nyytin hakeneille ja hakemaan lähteneille!!!
Pikaisesti vaan taas käväisen koneella. Mä nimittäin oon kanss pian huonolla tuulella, jollen tänäänkään ehdi siivoamaan!! Ekat äitiyslomapäivät kuluneet vauhdilla ja kaikenlaista puuhaa riittänyt - mutta se yks tärkeä, eli kodin kuntoon laittaminen on jäänyt :(
Palailen varmaan myöhemmin hieman paremmalla ajalla.
T: Peggy-75 rv 35+3
Opokas, sulle toivotan hyvää synnytystä näin aluksi :) Jännät paikat..
Jeni, äläs nyt stressaa sen turvotuksen kanssa... Se on ihan normaalia.. Kyllä mun mielestä normaalia ruokaa saa ja pitää syödä varsinkin kun ei ole verenpaineessa mitään ihmeellistä. Koitas nyt nauttia näistä viimeisistä päivistä sun raskaudessa. Se turvotus lähtee sitten kun oot synnyttänyt, kokemusta löytyy..
Mullakin on jalkaterät ihan karseet mutta onneks yhdet kengät sentään mahtuu jalkaan. Ihokin jotenkin melkeen sinertää ja on kipeet.. Tulee liikaa käveltyäkin, eilenkin olin VIISI tuntia jalkaisin liikenteessä. Hyvä että jaksoin raput nousta kolmanteen kerrokseen kotiin. Tänään ei ole menoja paitsi kaupasta jotain ruokaa haettava..
Jotenkin eilen olin kai ylirasittunut kun en ehtiny päivällä lepäilemään. Ennen puoltayötä menin sänkyyn ja hereillä olin sängyssä jo ennen kuutta. Ei ollu ees pisuhätää, ei vaan uni tullut enää. Ja vasta ennen seiskaa sitte kello soi. Nyt jotenki ihan tööt olo. Pitäis siivoilla tai jotain...
Huomenna anopilla kuuskymppiset, pitäis meidän koko porukan mennä aamusta sinne jelppaileen. Täytyy tänään kyllä jossain vaiheessa levätä, varmaan menis yökin sitte paremmin. Rankka päivä tulossa huomenna..
Ketsupille tsemppiä. Toivottavasti vauvalla kaikki kunnossa.
Pirtsakkaa päivää kaikille ja suppareita niitä haluaville! Mulle ja!!!
Sanna ja baby rv 38+3
Samasta vaivasta siis varsinkin jalkojen turvotuksesta kärsitään myös täällä, olen jonkin verran yrittänyt suolaa valttää muttei se ole minua auttanut. Yksi konsti josta suuresti nautin ja joka auttoikin ainakin hetkellisesti oli kun kävin viime vko:lla jalkahoidossa, mitenkä ei siitä voisi nauttia kun tunnin hierotaan, rasvaillaa ja hoidetaan jalkoja, nyt on todella hyvä: siistit ja pehmeät jalat ja varpaissa ihana lakkaus: kyllä piristi mieltä!!! Täytyy itseään hemmotella näin viimemetreillä ja keksiä piristystä arkeen, varsinkin kun olen ollut jo yli 2 kuukautta sairaslomalla supistusten takia, noh melkein lähtökuopissahan tässä jo ollaan joten...
Elikkä jos vaan ikinä mahdollisuus niin suisittelen suuresti....
-berrysa 35+5-
Tämäkin mamma on vähän huonoissa fiiliksissä, olo on ihan kypsä tähän raskaana oloon. Pinna ollut viikon verran tosi kireällä ja nyt on sitten fyysisiä ongelmiakin kertynyt lisäksi ihan liikaa. Oli eilen neuvolakäynti ja siellä ei tainnut olla mikään muu kuin vauvan asento hyvin!!! Pirskule! Verenpaine oli kohonnut, on nyt tasoa 140/90, painoa (=turvotusta) viikossa tullut 1700 g ja pissassakin proteiinit yhdellä plussalla. Eli tässä nyt sitten yksi mamma lisää jolla raskausmyrkytys vaanii nurkan takana hyökätäkseen kimppuuni! Lisäksi pari päivää sitten alkoi tukkoinen olo, taitaa olla kehittelemässä poskiontelotulehdusta. Yritin päästä lääkärille, omalle lääkärille ei ollut aikoja ennenkuin ensi viikon loppupuolelle ja päivystyksessäkin oli yli kolmen tunnin jono, jonne en todellakaan jäänyt odottelemaan kahden alle 4 v pojan kanssa. Josko yrittäisi illalla tai huomenna paremmalla onnella tuonne päivystykseen, kun ukko vahtisi poikia niin pääsisin yksin sinne jonottelemaan.
On minulla sentään yksi positiivinenkin asia kerrottavana; supistuksia on alkanut tulla. Eilen tuli jo sen verran tujuja ja paljon, että melkein lähdin synnärille. No, onneksi kuitenkin maltoin mieleni, sillä ennen yötä supparit sitten lopahtivat ja yö oli rauhaisa. Täytynee tänään yrittää jaksaa tehdä pieni kävelylenkki, josko se taas antaisi lisää suppareita. Mitään muuta en tässä tilanteessa toivo kuin että pian pääsisin synnyttämään ja loppuisi nämä raskauden vaivat.
Lepäillä tässä pitäisi. Helpommin sanottu kuin tehty noitten pikkupoitsujen kanssa ja ukko tekee 12-tuntisia työpäiviä, eli siltä suunnalta on turha odottaa apua ... eilen jo pidin hänelle kovan puhuttelun, että mun ois pakko saada levätä, mutta ihan yhtä myöhään tuli eilenkin töistä ja siitä sitten heti samantien lähti lenkkeilemään. Ei ilmeisesti tajua, että tässä voi käydä ihan oikeasti huonostikin tuon raskausmyrkytysriskin suhteen. No, jos ei tämä kotielämä parane, niin minähän lähden sitten pokkana sairaalaan osastolle makoilemaan jos ei muuten apua tänne kotiin järjesty! Aika tylyt fiilikset siis nyt pinnassa, ei varmaan yhtään alenna verenpainetta kun päänuppi käy näin ylikierroksilla.
Je_Ni, et ole ainoa joka stressaa syömisistä. Minustakin tuntuu, että oikein mitään ei nyt uskalla syödä, kun kaikessa on suolaa tai proteiinia. Kasvis-linjalleko tässä pitäisi loppuajaksi ryhtyä, ei hitsit.
Ihana oli lukea vauva-uutisia, olipas moni jo päässyt tositoimiin. Kaikille yhteiseti onnea syntyneistä vauvoista, nimimerkit ei nyt ole mulla muistissa, joten siksi onnittelen yhteisesti kaikkia synnyttäneitä.
Severon rv 38+3
..ja en siis ole vielä jakatunut :/
Mutta supistuksia tulee edelleen kivuliaita ja jotain edistystäkin kohdunsuulla tapahtunut, että toivossa on hyvä elää.
Eilen en enää jaksanut raapustella mitään neuvolan jälkeen. Nyt vaan jännätään tässä että milloin tulee lähtö..
TOSI huono aamu ollut täälläkin! Vein muksun kerhoon ja itse menin kaupungille treffaamaan yhtä kaveria. No, mukava ylläri oli sen reissun jälkeen ilmestynyt auton ikkunalle. Pysäköintivirhemaksu. P&&#¤%!!!!!!40¿ etä tosi kiva alkaa maksella saakeli!
Sitten kun menin kerhosta hakemaan poitsua niin eiköhän tä vajaa 3vee uhmis ala temppuilemaan oikein kunnolla ja isoon ääneen, että en pue päälle...Hirveät supistukset iskee jos vähän edes liikun niin TOOOSI kiva vielä tapella tuollasen pikku jätkän kanssa. Sitten pikku noottia myös noille kerhotädeille kun yksi vanhempi nainen tuli siihen sitten mukamas auttamaan.Hetken yritti ottaa pojan syliin ja pukea haalari päälle ja sitten luovutti =O
Aika avutonta mun mielestä. No, sanoi siinä sitten että äiti pukee sitten sinulle ja lähti pois...Mä katsoin ihan ihmeissäni perään...No, haalari saatiin päälle ja autossa poika sai pikkuisen palautekeskustelun osakseen ja nyt meni sitten nöyränä poikana sänkyyn päikkäreille ilman satua...
Mutta olo on nyt kaikenkaikkiaan tosi kurja.
PItää varmaan käydä ostamassa Daim-suklaalevy jos se vähän mieltä piristäis...
COE: Jopas nyt kumma juttu...Onko sanonut pappa suoraan syytä miksei halua/voi hoitaa? Jos jännittää pienen kanssa olemista tai jotain...?
Meilläkin samat hommat mietittävänä mutta yhden asian olen päättänyt. Yksin en mene synnyttämään, se on varma.
ONNEA paljon kaikille vauvaantuneille, Mutsikka ja Bernuski ja Opokas lähti vauvanhakureissulle, onnea matkaan :)
Päätä alkoi särkemään...ääääh.
Camelot 37+1
Onnittelut kaikille vauvanhakijoille! Tämähän alkaa olla jo päivittäistä. Ihana lukea synnytysjuttuja ja kuulla, että niin monta lokakuista on jo maailmassa. Itselläkin varmaan tulee asia eteen pian... tai mistäs sitä tietää, kun vieläkään ei ole ollut sitä ensimmäistäkään oikeaa supistusta. Mutta alkaa nämä omat viikot jo hirvittää, 40+5. En haluais joutua käynnistykseen, vaan ois kiva, kun se vauveli älyäis tulla omia aikojaan pois!
Ajattelin lähteä päivystykseen ja tsekkaamaan tän vuodon, kun viidettä päivää jo jatkuu ja tullut aina välillä aika paljon, siis siteen kanssa on pakko koko ajan kulkea. Nyt viime ajat ollut vaaleanpunaista. Soitin toissa yönä päivystykseen ja sanoivat, että ei ole lapsivettä, koska sitä tulee kerralla niin paljon, että kyllä sen sitten huomaa. Mutta kun olen lukenut täälläkin juttuja ja kysellyt kavereilta, niin voihan sitä lapsivettä lorahdella, vaikkei kaikki tulisikaan kerralla. Joten soitin nyt uudestaan päivystykseen ja sanoivat, että kannattaa tulla tarkistamaan jos vuoto vielä jatkuu, koska ei voi itse olla siitä varma, onko lapsivettä vai muuta vuotoa. Jos on lapsivettä, niin sitten joutuu jäämään sairaalaan, joten pitäisi täältä töistä (vieläkin käyn töissä..) lähteä pakkaamaan kamat ja sitten käydä päivystyksessä. Voihan se olla turha reissu, mutta aion mennä kuitenkin, koska eilenkin illalla mietin, voinko mennä nukkumaan, kun vuotoa valui suihkuun mennessä jalkaa pitkin. Ihme, että päivystyksestäkin saa noin erilaisia ohjeita, ekan puhelun jälkeen tuli sellainen olo, että ei ole mitään syytä tulla käymään ja nyt tän tokan jälkeen, että kannattaisi tulla suhteellisen pian, jos vuoto vielä jatkuu. No sillon ekan puhelun jälkeen vuoto oli alkanut 3 pv ennen ja nyt on jatkunut jo 5 pv, joten onhan tässä aikaakin mennyt.
Mutta jos teillä on jotain sanottavaa tähän tai kokemuksia, niin kertokaa ihmeessä... nytkin mietin, että pitäisikö odottaa, että side taas kastuu kunnolla vai mennä vain suoraa päätä. Välillä side on kuiva pitkään tai vain ihan vähän vuotoa ja välillä esimerkiksi vessassa käydessä pönttöön huljahtaa ihan kunnolla. Juuri aamulla sängystä noustessa ja ekalla aamupissalla tulee sitä vuotoa enemmänkin. Ja tämä vuoto on aika nestemäistä, ei yleensä klimppistä. Saa riittää tämä vuotosepustus, kai tämä pian selviää, kun lopetan jahkailun ja oikeasti menen sinne päivystykseen. Ja jos ei kuulu mitään pitkään aikaan, niin se varmaan sitten tarkoittaa sitä, että kone ei toimi tai ovat jättäneet sairaalaan.
Hyviä vointeja teille kaikille vauvat mukaan lukien!
käväsin sitten aamusella neuvolassa,
ja siellä seurataan nyt sitä pysyykö vauva raivotarjonnassa.
No omassa mettäkylän neuvolassa ei ole ultraa ollenkaan,
niin jouduin lähtemään vähän matkan päähän ultraan, kun neuvolatäti ei ollut varma miten vauva siellä massussa on, epäili että poikittain.
Ultrassa sitten kävin ilmi, että vauva ihan pepullaan taas :(
Neuvolatäti oli kyllä sitä mieltä että seurataan sitä ultralla, että sillä on vielä hyvää aikaa kääntyä ja käännön voi tehdä vielä kun synnytys käynnistyy jos on tarvis.
Sen piti vielä soittaa ja ilmoittaa asiasta äitipolille ja sieltäpä sanottiikin eikun heti ens viikolla taas kääntöön :( :(
Mä en ala!!!!
Aika raihnasen oloista porukkaa täällä tuntuu olevan, kun lueskelin teidän juttujanne.
Ikävä kyllä kuulun samaan jengiin.
Turvotusta ja painonnousua...
Nyt oli viikossa paino noussut 1400g,
mutta terkka sanoi että tässä lopussa se on aika normaalia että joillain paino nousee paljon, kun vauva alkaa kasvamaan kovaa vauhtia.
Epäili silti että olisin saattanut herkutellakkin ;)
E-enhän minä ;)
Jaksuja edelleen kaikille,
kohta pääsemme " tuskistamme" .
Ajatelkaapa: se on syyskuun vika perjantai tänään!
Olipas eilisellä pinolla taas pituutta. Hauskaa kun vauva uutisia on tosiaan jo tullu paljon siihen verrattuna, että lokakuu alkaa vasta sunnuntaina...
Tänään ois sitten neuvola. Yöks kun ei yhtään huvittais mennä. Lähinnä tuo painonnousu pelottaa... Toisaalta kiva taas päästä kyselemään kaikenlaista. Noista supisteluista täytyy kysästä ja jospa vaikka kätilö suostuisi tuon alapään tilanteen tarkistaa.
Vauva elelly hiljakseen tuolla masussa. Hikka tuntuu olevan jatkuvasti potkuja ja töytäisyjä tuntuu välillä. Mutta semmonen älytön riehuminen on jäänyt pois. Tila ei anna varmaankaan periksi enää...
Ketsupille lähetän paljon tsemppiä. Toivottavasti (ja niin varmasti olikin) ultrassa oli kaikki hyvin!
Miannille PALJON tsemppiä maanantaille!!!!! Tuu sitten heti kun kerkiät kertomaan vauvantuoksuisia uutisa!
Kiva viikonloppu tiedossa. Mies vie lapset yö hoitoon lauantaina samalla kun lähtee katsomaan ralleja. Meikä lähtee shoppailee. Ja sunnuntaina onkin ne tupper kutsut!
Hauskaa päivän jatkoa kaille ja toivottavasti taas viikonloppuna moni pääsisi syytin hakuun!!!
Mamseli rv 37+5