Av-mammat auttakaa! Paljon on 1/4 dl ruisjauhoja?
Teen kääretortun. Ohjeessä lukee 1 1/4 dl ruisjauhoja. Paljon on tuo 1/4 ? Paljon siis laitan desimittaan ruisjauhoja sen yhden desin lisäksi? Onko 1/4 yli puolet mutta alle desin eli siinä välissä?
Olen huono näissä :( Tiedän paljon on desi ja paljon on 1/2 mutta en ymmärrä paljon on esim 1/3 tai 1/4 jne.
Kommentit (53)
Jos sinulla on yksi omena ja neljä lasta miten suuren osan omenasta yksi lapsi saa?
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista ja haukkumisista. Ja eräälle, joka kysyi "Miten sä noin muuten pärjäät elämässä?" niin kiitos erittäin huonosti.
Ja kyllä, tyhmä olen. Tämä keskusteluketju taas antoi muistutuksen siitä, miten tyhmä olenkaan. Eikä ole koulun vika, etten tiedä paljon on 1/4. Eiköhän se vika ole aivoissa enemmänkin. En osaa matikkaa, en monia yksinkertasiakaan laskuja. Mulla on ala-aste iältä asti matikka ollut mukautettu. Ja se hävetti ja mua kiusattiin niin fyysisesti kuin henkisestikin sen takia, koska olin muiden mielestä vähä-älyinen. Sitten taasen esim. englannin kielessä olin huippu.
Kuvittelin olevani ihan normaali ihminen, jolla vaan sattuu olemaan ongelmia juuri matikassa. (kaikki kun eivät voi kaikessa olla hyviä, eikö?) mutta tyhmä mikä tyhmä. Olen sen jo tiennyt monia vuosia sitten mutta asiaa on vaikea hyväksyä. Kukapa haluais olla tyhmä ja luuseri?
Eiköhän tuo kääretorttukin tule epäonnistumaan. Eihän tyhmä voi osata sellaista.
AP
Kuinka nykyään menee? 2015 uhriuduit
Tähänkin ketjuun olisi riittänyt tuo eka (ja oikea) vastaus🙄.
Osta kaupasta sellainen desin mitta jossa on merkitty 1/4, 2/4, 3/4 desiä myös!
1/4 dl ruisjauhoja on ihan yhtä paljon kuin 1/4 dl vehnäjauhoja tai vaikka sokeria. Mut joo, sellainen suunnilleen ruokalusikallinen ja ruokalusikka on sitten se isompi, jos on kahden kokoisia lusikoita.
Ihmiset jotka ovat älykkäitä matematiikassa, ovat usein tunneälyltään vajaita
1/4 on siihen alimpaan viivan desin mitassa, usein merkittykin.
Mutta se on sama määrä kuin ruokalusikallinen, käytän itse sitä.
Neljäsosa on neljäsosa. Kokonaisessa on neljäsosia neljä.
Yllättävää! Tämmöisiä arvoituksia ratkottiin koulussa tokalla, 8-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
1/4 on siihen alimpaan viivan desin mitassa, usein merkittykin.
Mutta se on sama määrä kuin ruokalusikallinen, käytän itse sitä.
Eikä ole!! Rkl on 15 ml.
Eiköhän ap kääretorttu ole jo ajat sitten syötykkin 😅
Sä pääsit näköjään pätemään toisen tietämättömyydellä, samaa voisi kysyä sulta että miten pärjäät elämässä,tolla asenteella?