Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Palkatonta vapaata

Vierailija
07.03.2022 |

Hei, miten eri aloilla onnistuu palkattoman vapaan saaminen? Itse olen toivonut paria päivää, mutta luultavasti en saa. Onko työpaikoilla minkälaisia käytäntöjä?

Kommentit (22)

Vierailija
21/22 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin työkkärissä töissä ja en saanut. Koska ”ei ollut henkilökuntaa”. Oikeesti osastonjohtajasta alkaen kaikilla kävi niin kateeksi, että olin valmis lähtemään mieheni työnantajan maksamana konferensiin ja sitten siihen lomalle 3viikkoa , että hampaita kiristi.

Sehän ei ole työntekijän ongelma, jos ei ole henkilökuntaa. Olisit vaan lähtenyt ja antanut esimiehen hoitaa velvollisuutensa eli riittävän henkilöstömäärän hankkimisen. 

No henkilökuntaa oli varmaan riittävästi, mutta jos yksi häipyy palkattomille niin sitten ei ole. Ei henkilökuntaa voi varalla pitää, jos joku vaikka haluaa palkattomalle. Palkattomat kun on paikallista sopimista, ei mikään työehtosopimuksen sääntö.

Noissa palkattomissa on vielä se, että jos yhdelle antaa niin muillekin on annettava, jos haluvat. Loppuu työntekijät.

Mitäs jos joku sairastuu? Jostain se paikkaaja on silloinkin hankittava. Erittäin huonoa esimiestyötä, jos ei yhtään osata varautua poissaoloihin. Palkatonhan tulee jopa hyvissä ajoin tietoon, jolloin on aikaa varautua. Toisin kuin saikun kohdalla. Normaaliälyinen työntekijä kyllä ymmärtää, ettei palkatonta voi ottaa kaikki samaan aikaan. 

Se sairastuminen voi tulla myös silloin kun yksi tai kaksi tai monta olisi palkattomalla vapaalla. Aika harvalla työpaikalla on kauheasti enää löysiä työnttekijämitoituksessa.

Niin? Ei se työntekijöiden ongelma ole, jos pomo ei osaa sijaisia hankkia. Varautuminen on yksi keskeisimpiä asioita esimiestyössä. 

Vierailija
22/22 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olin työkkärissä töissä ja en saanut. Koska ”ei ollut henkilökuntaa”. Oikeesti osastonjohtajasta alkaen kaikilla kävi niin kateeksi, että olin valmis lähtemään mieheni työnantajan maksamana konferensiin ja sitten siihen lomalle 3viikkoa , että hampaita kiristi.

Sehän ei ole työntekijän ongelma, jos ei ole henkilökuntaa. Olisit vaan lähtenyt ja antanut esimiehen hoitaa velvollisuutensa eli riittävän henkilöstömäärän hankkimisen. 

No henkilökuntaa oli varmaan riittävästi, mutta jos yksi häipyy palkattomille niin sitten ei ole. Ei henkilökuntaa voi varalla pitää, jos joku vaikka haluaa palkattomalle. Palkattomat kun on paikallista sopimista, ei mikään työehtosopimuksen sääntö.

Noissa palkattomissa on vielä se, että jos yhdelle antaa niin muillekin on annettava, jos haluvat. Loppuu työntekijät.

Mitäs jos joku sairastuu? Jostain se paikkaaja on silloinkin hankittava. Erittäin huonoa esimiestyötä, jos ei yhtään osata varautua poissaoloihin. Palkatonhan tulee jopa hyvissä ajoin tietoon, jolloin on aikaa varautua. Toisin kuin saikun kohdalla. Normaaliälyinen työntekijä kyllä ymmärtää, ettei palkatonta voi ottaa kaikki samaan aikaan. 

Poissaolot on aina tappiota. Harva työnantaja haluaa tappiota ihan luvan kanssa antamalla palkatonta.

Tietäisitpä vaan kuinka monessa paikassa palkaton onnistuu ihan ongelmitta. Nihkeilijöitäkin toki aina löytyy, mutta enimmäkseen asiat ovat neuvoteltavissa. Kalliimmaksi se sille työnantajalle tulee, jos työntekijä lähtee joustamattoman toimintamallin takia kokonaan pois kuin se, jos pitää muutaman päivän vuodessa palkatonta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla