Laihduttajat tuntuvat aina syövän näitä
Rahka, raejuusto, mehukeitto, kanafile. Miksi ihmeessä? Eikö ruoka kelpaa?
Kommentit (65)
Minä en syö. Paitsi kanafilettä. Ja rahkaa kakussa. Monet syövät varmaan siksi, että noita kehutaan ja tuputetaan kaikissa dieettiohjeissa eivätkä ihmiset vaivaudu itse selvittämään ravintosisältöjä. Samasta syystä kaikki dieetit epäonnistuvat.
En syö noista kun kanaa. -12 kg ja normaalipainossa
Syön noista vain raejuustoa ja sitäkin vain muutamana päivänä viikossa. T. 4 kk aikana 6 kg laihduttanut normaalipainoinen
Kukaan näitä syövä laihduttaja ei tullut kommentoimaan asiaa. Olisi ollut kiva tietää syy näiden syömiseen.
Mulle uppoaa noista vaan rahka. Se on hyvää, kun laittaa sekaan marjoja. Raejuusto, kana ja mehukeitto ovat jotenkin ällöttäviä.
Söin noita, mutta myös kaikkea muuta - kohtuudella.
Mä syön rahkaa ja raejuustoo paljon vaikken varsinaisesti laihduta. En syö lihaa, joten noilla saa turvattua proteiinin saantia (vaikka syön kyllä monipuolisesti muutenkin).
Laihduttajalle varmasti hyviä välipaloja, sisältävät paljon proteiinia ja pitävät nälän pitkään pois pienellä energiamäärällä. Mehukeitto (sokeriton) on myös kevyttä ja täyttää vatsaa, yleensä kai sitä heitetään rahkan tai raejuuston sekaan tuomaan makua?
Lyhykäisyydessään siis proteiini on se päivän sana laihdutuksessa, kuten joskus oli vaikkapa pussikeitot.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:33"]
[/quote]
Minä laihdutin pari vuotta sitten 18 kg. En syönyt yhtään noista paitsi joskus kanafileitä, leivitettynä ja hyvin maustettuna. Mutta rahkaan ja raejuustoon en koske, enkä mehukeittoon, yh.
Muutenkin söin laihduttaessa hyvää rasvaista ruokaa. Minun keinoni laihtua oli vaan syödä sitä harvemmin. Vaihdoin 5 kertaa päivässä syömisen siihen että söin vain lounaan ja päivällisen, ei aamu- tai välipaloja.
Miksi nuo eivät ole ruokaa? Mitä ap sitten syö?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:45"]Mä syön rahkaa ja raejuustoo paljon vaikken varsinaisesti laihduta. En syö lihaa, joten noilla saa turvattua proteiinin saantia (vaikka syön kyllä monipuolisesti muutenkin).
Laihduttajalle varmasti hyviä välipaloja, sisältävät paljon proteiinia ja pitävät nälän pitkään pois pienellä energiamäärällä. Mehukeitto (sokeriton) on myös kevyttä ja täyttää vatsaa, yleensä kai sitä heitetään rahkan tai raejuuston sekaan tuomaan makua?
Lyhykäisyydessään siis proteiini on se päivän sana laihdutuksessa, kuten joskus oli vaikkapa pussikeitot.
[/quote]
Mutta se liika proteiinikin varastoituu kehoon, jos ei liiku ja käytä lihaksia, koska se protsku on nimenomaan lihaksien ravintoaines ja jos niitä lihaksia ei sitten treenaa ja mättää älyttömästi rahkaa ja muuta protskua naamaan niin ei se paino ainakaan tippumaan ala, ellei sitten muuten syö tosi vähän ja esim pelkkää salaattia.
Mehukeittoa en käytä, mutta rahka, raejuusto ja broileri uppoavat mulle terveellisenä, proteiinipitoisena arkisafkana. Mikä niissä on vikana?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:49"]Miksi nuo eivät ole ruokaa? Mitä ap sitten syö?
[/quote]
Tässä oli ehkä ennemmin kyse siitä, että ruokavalio koostuu pääasiassa noista ja on tosi yksipuolinen eikä syödä mitään peruskotiruokaa. Yksi kaverini osallistui syksyllä näihin fittness-kisoihin ja hänellä oli tosi yksitoikkoinen se ruokavalio ainakin puolisen vuotta, eli jo ennen dieettiä. Söi mm. Naudanlihapihviä, kanaa, riisiä, parsakaalia, mehukeittoa, rahkaa ja sitten protskujuomia.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:57"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:49"]Miksi nuo eivät ole ruokaa? Mitä ap sitten syö?
[/quote]
Tässä oli ehkä ennemmin kyse siitä, että ruokavalio koostuu pääasiassa noista ja on tosi yksipuolinen eikä syödä mitään peruskotiruokaa. Yksi kaverini osallistui syksyllä näihin fittness-kisoihin ja hänellä oli tosi yksitoikkoinen se ruokavalio ainakin puolisen vuotta, eli jo ennen dieettiä. Söi mm. Naudanlihapihviä, kanaa, riisiä, parsakaalia, mehukeittoa, rahkaa ja sitten protskujuomia.
[/quote]
Niin ja tarkkaan punnittuna tietty myös. Aluksi ihan älyttömiä annoskokoja massankasvatuskaudella ja sitten dieetillä ei paljon mitään ydellä aterialla. Niinjoo ja jotain perus kurkku-tomaatti-salaattia oli myös pikkusen lautasella kerran päivässä.
Minä oon syöny noita kaikkia + kananmunia ja salaattia n. 4 vuotta, säännöllisesti, en liikaa, enkä oo laihtunu grammaakaan. Pari kiloo tullu vissii lisääki.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:48"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:33"]
[/quote]
Minä laihdutin pari vuotta sitten 18 kg. En syönyt yhtään noista paitsi joskus kanafileitä, leivitettynä ja hyvin maustettuna. Mutta rahkaan ja raejuustoon en koske, enkä mehukeittoon, yh.
Muutenkin söin laihduttaessa hyvää rasvaista ruokaa. Minun keinoni laihtua oli vaan syödä sitä harvemmin. Vaihdoin 5 kertaa päivässä syömisen siihen että söin vain lounaan ja päivällisen, ei aamu- tai välipaloja.
[/quote]
Minäkin syön vain kolme kertaa päivässä enkä välpaloja ollenkaan. Noi mainitut on lähinnä välipalakamaa, joten en edes tiedä milloin niitä söisin.
Tosin jotkut laihduttajat syövät ihan varmuuden vuoksi, ettei vain tulisi nälkä. Mun mielestä sellainen napostelu ei ole tervettä kenellekään.
Rahka ja raejuusto sekä kana on peruskotiruokaa
Raejuustoa laitan aamupuuroon, salaatteihin, omalle lautaselle keittoon. Rahka ja marjat on hyvä iltapalavaihtiehto. Kanafileet on perusruokaa. Mehukeitoista en välutä. Treenaan ha liikun paljon joten 2kertaa päivässä syöminen ei riitä
No kun se on niin fittness ja sillä pitäisi laihtua, kun kaikki fittness tyypitkin on niin tiukassa kunnossa tollasella ruokavaliolla. Mun elämä olis ainakin ihan pilalla, jos pitäisi syödä päivästä toiseen jotain prikulleen punnittua maustamatonta kanaa ja parsakaalia. Nautin syömisestä ja hyvästä ruuasta liikaa eikä normi ruualla liho, kun pitää annoskoot fiksuina.