MInulla on paha migreeni enkä saanut saikkua??????
Paha migreeni ensimmäistä kertaa yli puoleen vuoteen. En ole vuoteen ollut saikulla muutenkaan, mutta tänään ei pysty, ei yhtään. Soitin ja kerroin mikä tilanne - olisi pitänyt mennä käymään. Yritin sanoa, että en pysty edes roskiksille kävelemään. En saanut saikkua.
Kommentit (34)
Eikö sinulla ole sairauteen migreenin täsmälääkettä.
Jos ei ole, et ole oikeassa migreeni-tilanteessa koskaan ollut, tarkoittaen lääkärissä tai ensiapupolilla käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En saanut raskauteni alkuvaiheessa yhtään saikkua, vaikka pahoinvointini oli tuolloin alussa todella rajua ja yrjösin tunnin välein useamman kerran. Raskaus, kun ei ole sairaus sanottiin työterveydestä. Yrjösin sitten pitkin päivää aina töissä pahimpina päivinä. Työnantaja vaati sairaslomatodistuksen.
Sellaisen saa kirjoittaa muukin kuin työterveys. Eli olisit voinut mennä tavalliselle lääkärille.
Juurihan hän sanoi, ettei pysty edes ulos menemään. Itselläni aura-vaihe kestää 15 minuuttia ja silloin ei todellakaan näe muuta kuin ne sahalaitakuviot. Sen jälkeen alkaa kivulias vaihe, joka tuntuu kuin päätä revittäisiin kahtia. Lisäksi tulee pahoinvointi, valo- ja ääniherkkyys. Ei silloin lähdetä töihin tai lääkärintodistuksia hakemaan, ainoa mitä pystyy on makaaminen pimeässä huoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Pystyt kuitenkin tuijottamaan puhelinta/tietokonetta?
Itsellä on kanssa kovia migreenejä ja kyllä hetkellisesti olen pystynyt katsomaan puhelinta/tietokonetta sillä mulla ne se migreeni tulee aaltoina ja toisina hetkinä sattuu enemmän kuin toisina, mutta on se kipu kyllä niin kovaa ettei siinä kyllä mihinkään työntekoon pysty keskittymään saati liikkumaan. T.eri
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tuota samaa, joten ei kovin kova migreeni voi olla. Ja monessa työpaikassa voi migreenin takia olla omalla ilmoituksella pois.
Juuri sinun kaltaisesi saavat oikeastakin migreenistä kärsivät kokemaan epäluuloa. Kun on Todella Kova Migreeni, toivot että kuolet etkä taatusti näpyttele kännykkää. Sitten kun pelkäät, että et kuole, on jo astetta vakavampi tauti eli todennäköisesti aivoverenvuoto.
Vierailija kirjoitti:
En saanut raskauteni alkuvaiheessa yhtään saikkua, vaikka pahoinvointini oli tuolloin alussa todella rajua ja yrjösin tunnin välein useamman kerran. Raskaus, kun ei ole sairaus sanottiin työterveydestä. Yrjösin sitten pitkin päivää aina töissä pahimpina päivinä. Työnantaja vaati sairaslomatodistuksen.
Kait se nyt töissä huomaa jos yksi käy vähän väliä oksentamassa.
Minulla oli illalla migreeni. Tämän viikon ruuat tuotiin puoli kymmenen aikaan illalla :) Mitään valoa ei voinut laittaa, pakkaukset piti tunnustella ja jääkaappiin ja pakasteeseen menevät laitoin kaappiin, muut jäivät kasseihin. :)
Vuosikymmeniä migreeniä ja muita neurologisia ongelmia sairastaneena voin kertoa, että migreeni on monimuotoinen sairaus, joka itsellä on edelleenkin yllätyksellinen. Kohtauksen luonne ja kulku voi vaihdella vuosien, päivien ja päivän mittaan. Migreenissä on muutakin ongelmaa kuin kipu ja pahoinvointi ja oirekuva on yksilöllinen. (Kaikilla ei ole kipua vaan pelkät näköhäiriöt yms.) Sen vuoksi itse on arvioitava milloin ja mihin pystyy ja mihin ei. Joskus lääkkeet auttaa, joskus ei. Kipu voi tulla ankarina aaltoina tai olla jatkuvaa. Kyllä ne huutelijat ja epäilijät on aina itse tilaamassa ambulanssia, kun saavat ensimmäisen kunnon kohtauksensa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ajattelin tuota samaa, joten ei kovin kova migreeni voi olla. Ja monessa työpaikassa voi migreenin takia olla omalla ilmoituksella pois.
Mikä sinä olet sieltä toisen olotilaa arvioimaan? Oletko kelalla töissä?
Jopas nappas. Ihan sama olen arvioimaan kun kuka tahansa keittiöpsykologi täällä jotka antavat narsistidiagnoosin parista lauseesta...että sellaista.
Minulla migreenissä pystyy olemaan jos löytää hyvän asennon eikä siitä liiku. Töissä harvoin pystyy näin pystyy olemaan. Etenkin kun pään pitäisi antaa nojata johonkin. Täysin makuulla en kyllä voi olla. Tämä nyt näille irvailijoille, että kuinka täällä voi olla.
Eri
Ap on saikuttanut liikaa, siksi ei oma ilmoitus enää käy. Meilläkin on niitä muutama, ehkä juuri sinä. Oletko Anne?
Vierailija kirjoitti:
Ap on saikuttanut liikaa, siksi ei oma ilmoitus enää käy. Meilläkin on niitä muutama, ehkä juuri sinä. Oletko Anne?
No ehkä he ovat sitten liian sairaita, kun saikuttelevat liikaa. Jotkuthan ovat päätyneet tästäkin vaivasta peräti työkyvyttömyyseläkkeelle. Onko tuo muuten jotakin sairasta huumoria, että anonyymipalstalla "nimetään"?
-sivusta (eikä myöskään Anne)
Myötätuntoa sinulle, ap! Täällä kanssa yksi, joka kärsii elämänsä pahimmasta migreeniajasta. Ja siis pahin jakso koko vuoden ajalta. Alkoi menkkojen alkamisen aikaan. Ja viime päivinä ollut jo ainakin kolme pahaa kohtausta. Buranat eivät auta. Auringonvalo, jota tulvii joka puolelta pahentaa kohtauksia.
Tuntuu, että pää halkeaa, kirjaimellisesti.
Ei oikein jaksa enää...
Vierailija kirjoitti:
Miten pystyt migrenissä tällä kirjotta? Nyt laskit kyllä emävalheet terveyden tilastasi!
Tietämätöntä porukkaa. Mulla todella paha migreeni ja sarjoittainen päänsärky. Voin surffailla kännykällä (ja usein surffailenkin) vaikka kipu on jo keskivaikeaa/kovaa. Yritän saada ajatuksia muualle, kun olo on aivan sietämätön. Kipu on todella voimakasta silmän alueella mutta yleensä minua ei satu varsinaisesti päähän. Voi huimata ja saatan oksennella rajustikin, kipu myös voi pahentua 1-10 asteikolla vaikkapa kolmosesta jonnekin 8-9 tasolle hyvin nopeasti. Siinä vaiheessa en tietenkään pysty enää kännykällä olemaan vaan hengittelen happea tai odotan kuolemaa. Nukkumaan en pysty yleensä, koska kipu on niin kovaa. En välttämättä pysty olemaan makuuasennossa kivuissani ollenkaan, pimeässä huoneessa oleminen ei auta/sillä ei ole merkitystä. "Väliajoilla" saatan vaipua johonkin tajuttomuuden tilaan, josta kova kipu sitten taas herättää.
Olen ollut joskus töissä pitkinäkin särkyjaksoina. Yöllä/aamulla heräsin kipuun, menin töihin ja sinnittelin. Kotiin pääsin vaivoin, oksentelin ja makasin lattialla. Nukuin, ehkä söin vähän ja aamulla taas töihin. Hetken tuntui jotenkin siedettävältä mutta sitten taas mentiin. Ihan helvettiä, mutta tunnollisena en vaan ottanut saikkua. Lopputulos oli se, että mietin päivieni päättämistä - onneksi särky loppui ennen kuin ehdin toteuttaa. Ei tätä voi kuvitella jos ei omaa kokemusta ole. Turha tulla tuomitsemaan netissä roikkumisesta/telkkarin katsomisesta tai kuuntelusta jos se on yksi selviytymiskeino päiväkausia kestävässä kohtauksessa.
Olisit sanonut että on myös flunssaoireita...