Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puhelinmyynnin säännöt kiristyvät pian merkittävästi – joulukuusta lähtien kauppoja ei enää "klousata" puhelimessa

Vierailija
07.03.2022 |

https://yle.fi/uutiset/3-12330119

Ehe ehe... Yksi firma väitti ettei alassa ole mitään ongelmia.

Kommentit (28)

Vierailija
1/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parempi olisi kun ei saisi lainkaan soitella yksityishenkilöille, jos nämä eivät aktiivisesti ilmoita haluavansa puhelinmarkkinointia. Vaikka olen tietyn vakuutusyhtiön tai operaattorin asiakas, en silti halua että he soittelevat minulle. Onneksi oppi on mennyt perille, kun en koskaan vastannut puheluihin. Nyt markkinointi tulee tekstiviesteinä, ei ärsytä niin paljon ja pari sekuntia vain kun viesti on napsaistu taivaan tuuliin ilman turhaa aikaa vievää jaarittelua, jos tarjous ei kiinnosta.

Vierailija
2/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että loppuu pakkomyynti puhelimitse . Ihminen saa ostettua tarpeeseensa ilman puhelinmyyntiä , samoin pois kaupoista tuputtamasta . Lehtitilaustarjouksia  voi lähettää postitse .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan laissa nytkin ehto että asiakkaan saatua kirjalliset tilausehdot hänellä on mahdollisuus perua kauppa.

Vierailija
4/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en enää vastaa 040 923 xxxx alkuisiin numeroihin. Laitan estoon. Ovat aina Sanoman myyjiä.

Vierailija
5/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en enää vastaa 040 923 xxxx alkuisiin numeroihin. Laitan estoon. Ovat aina Sanoman myyjiä.

Vai oliko se 09 923 xxxx alkuiset, en nyt muista. Mutta joka tapauksessa toi 923 ekoina numeroina varsinaisessa puhelinnumerossa operaattori- tai suuntatunnuksen jälkeen ovat Sanomilta.

Vierailija
6/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aaa.. no toi selittää, mä saan noita puheluita kanssa useamman viikossa, en oo vastannut. Ihan syystä se Aku Ankka -tilaus lopetettiin.

Vierailija
7/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno juttu. Koko puhelinmyynti pitäis lailla kieltää ja myyjät pitkille linnatuomioille ruumiilliseen työhön.

Vierailija
8/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vai oliko se 09 923 xxxx alkuiset, en nyt muista. Mutta joka tapauksessa toi 923 ekoina numeroina varsinaisessa puhelinnumerossa operaattori- tai suuntatunnuksen jälkeen ovat Sanomilta.

Se on 040 923... tai 040 924...

Oikeastaan aina kun 4. nro on 9 kyseessä on joku myyjä.

Vierailija
9/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parempi olisi kun ei saisi lainkaan soitella yksityishenkilöille, jos nämä eivät aktiivisesti ilmoita haluavansa puhelinmarkkinointia. Vaikka olen tietyn vakuutusyhtiön tai operaattorin asiakas, en silti halua että he soittelevat minulle. Onneksi oppi on mennyt perille, kun en koskaan vastannut puheluihin. Nyt markkinointi tulee tekstiviesteinä, ei ärsytä niin paljon ja pari sekuntia vain kun viesti on napsaistu taivaan tuuliin ilman turhaa aikaa vievää jaarittelua, jos tarjous ei kiinnosta.

Näin se pitäisi olla. Luvaton soittaminen on häiriköintiä ja numeroiden kerääminen laittoman rekisterin ylläpitoa.

Vierailija
10/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

040 Telia Finland Oyj

Poikkeukset:

040920 Line Carrier Oy

040921 Line Carrier Oy

040922 Line Carrier Oy

040923 Line Carrier Oy

040924 Line Carrier Oy

040925 Line Carrier Oy

04094 Setera Oy

04095 Globetel Oy

Muutama muukin alku on.

https://fi.wikipedia.org/wiki/Matkapuhelinnumerot_Suomessa

Vierailija
11/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan laissa nytkin ehto että asiakkaan saatua kirjalliset tilausehdot hänellä on mahdollisuus perua kauppa.

Peruminen on hankalaa. Riittäneekö edes sähköposti vai pitääkö jonottaa omaan laskuun puhelimessa tunteja?!

Vierailija
12/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hieno juttu. Koko puhelinmyynti pitäis lailla kieltää ja myyjät pitkille linnatuomioille ruumiilliseen työhön.

Kiitokset tästä.

Lehtimyyjä joka tekee työtä sydämellä ja äärimmäisen tarkasti sääntöjä noudattaen.

Provisiopalkan vuoksi pitää ahertaa vaikka olisi vähän kipeänäkin, ettei koko kuukausi mene peruspalkalla. Se ei kovin iso ole.

-lehtimyyjä 38 asteen kuumeessa ja väsynyt (ei koronaa onneksi)

Vierailija
13/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei enää soitella, kun laitoin puhelinmarkkinointi-kiellon. Ennen ne piinasi mua jatkuvasti. Jos kaikki laittaisivat kiellon, niin koko ala näivettyisi pois.

Vierailija
14/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on hyvä. Eivät pysty soittelemaan kokoajan muistisairaille vanhuksille tilauksia. Nämä kun eivät edes ymmärrä tilaavansa jotain niin nyt tulee ainakin yksi mutka tuohon touhuun.

Vierailija
15/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset tästä.

Lehtimyyjä joka tekee työtä sydämellä ja äärimmäisen tarkasti sääntöjä noudattaen.

Provisiopalkan vuoksi pitää ahertaa vaikka olisi vähän kipeänäkin, ettei koko kuukausi mene peruspalkalla. Se ei kovin iso ole.

Vaihda alaa.

Vierailija
16/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulle ei enää soitella, kun laitoin puhelinmarkkinointi-kiellon. Ennen ne piinasi mua jatkuvasti. Jos kaikki laittaisivat kiellon, niin koko ala näivettyisi pois.

Eivät kunnioita näitä. Soittelee myös lapselle kun numero on tottakai vanhemman nimissä. Tästä piti melkoiset uhkailut sanella että uskoivat ettei lapsi käy kauppakumppaniksi.

Vierailija
17/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samaa mieltä kanssasi.

Suosittelen liittymään Puhelin Robinsonin kieltolistalle. Tässä ohje ja lisätietoa: https://www.asml.fi/kieltopalvelut/

Vierailija
18/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennen riitti kun salasi numeron, niin markkinoinpellet ei soitellu, eikä numeroa laittanut mihinkään kilpailuun mukaan.

Tosin soittelivat vuosia operaattorin markkinoinnista ja tyrkyttivät kaikkea uusista liittymistä alkaen, kun en tajunnut laittaa tuota markkinontikieltoa päälle.

Vierailija
19/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitokset tästä.

Mee oikeisiin töihin. Niissä voi jäädä saikulle kipeenä.

Vierailija
20/28 |
07.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä kun saisivat ovelta ovelle remontti- ja turvakaupustelun loppumaan. Puhelimeen osaan olla vastaamatta itsekin.