Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut "ystävä" vetää mukanaan alamaihin

Vierailija
04.08.2015 |

Miten jättää ystävä jolle pitäisi aina olla tukena mutta jolta ei itse saa mitään paitsi masennusoireita itsellekin.

En jaksa selittää tarkemmin mutta kuinka pistää fiksusti välit poikki ilman että se toinen masentuu enemmän. En vain jaksa olla terapeuttina kun itselläkin vaikeaa mitä tämä ystävä ei ymmärrä

Kommentit (43)

Vierailija
41/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on masentuneisuuteen taipuvainen ystävä jolla on kausia milloin ei pysty puhumaan muusta kuin itsestään. Puhutaan paljon puhelimessa ja jos huomaan että puhelut taipuu minäminäminä tyyliin, lopetan puhelut lyhyeen jonkin syyn varjolla "nyt pitää ruveta siivoamaan" jne. Ei ole loukkaantunut.

sitten on näitä kavereita joiden kanssa tilanne on ollut niin paha että se on pitänyt ottaa puheeksi oman mielenterveyden vuoksi. Ovat jaksaneet tsempata jonkin aikaa ja huomioida minut ystävänä eikä roskakorina, kunnes pian tilanne on lipunut entiseen. Valitettavaa myöntää, mutta musta ei ole ollut yhdellekään tällaiselle tapaukselle ystäväksi. Välit katkenneet.

kokeile tuota etäisyyden ottamista ja katsele miten ystävä reagoi :) jos suuttuu tai jaksaa olla huomioiva vain hetken, saattaa olla edessä ystävyyden loppu.. Ymmärrän miten raskas tilanne sinulle on. Muista ettet ole kenenkään roskakori, eikä toisen mielenterveys ole sinun ongelmasi vaikka ystäviä olettekin. Se että olet "terveempi" ei tarkoita että sinun täytyy kestää enemmän! Tsemppiä!

Vierailija
42/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen "irtaantunut" masentuneesta kaverista. Hän siis tosiaan käyttäytyi ihan samalla tavalla ja ei siitä kaverisuhteesta oikeasti saanut kumpikaan mitään irti, hän äyskäröi paskaa minun päälle mutta minun elämästä ei ollut kiinnostunut millään tasolla. Jos kerroin jostain omaa elämääni kohdanneesta onnesta niin heti alkoi ruikutus hänen paskasta elämästään. Lopuksi sanoin kylmästi vaan suoraan että olisin halunnut olla kaveri sun enkä sun masennuksen kanssa. Ei mennyt viesti perille niin erkaannuttin sitten kokonaan.

Ei mulla ole mitään masentuneita kavereita vastaan, sellaisia löytyy useita, mutta he osaavat kohdella kavereitaan asiallisesti vaikka sairaus päälle painaakin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 22:08"]Mulla on masentuneisuuteen taipuvainen ystävä jolla on kausia milloin ei pysty puhumaan muusta kuin itsestään. Puhutaan paljon puhelimessa ja jos huomaan että puhelut taipuu minäminäminä tyyliin, lopetan puhelut lyhyeen jonkin syyn varjolla "nyt pitää ruveta siivoamaan" jne. Ei ole loukkaantunut.

sitten on näitä kavereita joiden kanssa tilanne on ollut niin paha että se on pitänyt ottaa puheeksi oman mielenterveyden vuoksi. Ovat jaksaneet tsempata jonkin aikaa ja huomioida minut ystävänä eikä roskakorina, kunnes pian tilanne on lipunut entiseen. Valitettavaa myöntää, mutta musta ei ole ollut yhdellekään tällaiselle tapaukselle ystäväksi. Välit katkenneet.

kokeile tuota etäisyyden ottamista ja katsele miten ystävä reagoi :) jos suuttuu tai jaksaa olla huomioiva vain hetken, saattaa olla edessä ystävyyden loppu.. Ymmärrän miten raskas tilanne sinulle on. Muista ettet ole kenenkään roskakori, eikä toisen mielenterveys ole sinun ongelmasi vaikka ystäviä olettekin. Se että olet "terveempi" ei tarkoita että sinun täytyy kestää enemmän! Tsemppiä!
[/quote] Ehdottomasti, se on itseltä pois. Jokainen kaunis päivä ja oma aikaa jos kuluu toisen huoliin ja murheisiin. Parhaimmassa tapauksessa eväät itseltä oman hyvän elämän. Hyviä mielipiteitä täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän