Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Masentunut "ystävä" vetää mukanaan alamaihin

Vierailija
04.08.2015 |

Miten jättää ystävä jolle pitäisi aina olla tukena mutta jolta ei itse saa mitään paitsi masennusoireita itsellekin.

En jaksa selittää tarkemmin mutta kuinka pistää fiksusti välit poikki ilman että se toinen masentuu enemmän. En vain jaksa olla terapeuttina kun itselläkin vaikeaa mitä tämä ystävä ei ymmärrä

Kommentit (43)

Vierailija
21/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 21:25"]Sano, että et jaksa tavata, koska itselläsi menee nyt vähän huonosti ( vaikkei siis välttämättä menekään). Ja että sun tarvii nyt huolehtia sun omasta jaksamisesta. Tai ilmoitat vaan ettei nyt käy. Jos sanot, että sulla menee vähän huonosti, niin se ehkä herättää toisen ajattelemaan, että muillakin tosiaan on tunteet ja että muutkin kamppailee jaksamisensa kanssa.
[/quote] Niinpä ei tarvitse olla totuuden mukainen, voit tehdä ja ratkaista asian niin että et pahoita toisen mieltä. Ota omaa tilaa nyt vaan, ja voithan kertoa ystävällesi, että en pääse jos yhteisistä tapahtumista on kyse. Otan yhteyttä kun ehdit. Kikkaile. Älä ota vakavasti tuota, että mitä pitäisi tehdä ja et voi sanoa...Keksi tapa saada itselle etäisyyttä. Näet silloin kun sinulle sopii.

Vierailija
22/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä pliis jätä ystävääsi. Olet hälle kultaakin kalliimpi tällä hetkellä. Oletko jutellut tuntemuksista hänelle?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot saman minkä avaukseen kirjoitit.

Vierailija
24/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut omista ongelmistani mutta hän sivuuttaa ne. Koskaan hän ei kysy miten voin tai mitä kuuluu ja ei ikinä kommentoi mitään minun juttujani. Tämä siis pahentunut vuosien varrella. Aluksi oli erilaista. Voinko olla vastuussa enemmän toisen jaksamisesta kuin omastani. Lisäksi en hyväksy hänen tiettyjä toimintatapojaan, esim luunapit ja tukistamiset lapsilleen :(

Vierailija
25/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laittaisit rehdisti rajaa. Ei tarvitse hirveän henk.kohtaisesti kertoa tunteistasi, jos et halua. Mutta voit kertoa millaista rajaa haluat.

Vierailija
26/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:50"]Olen kertonut omista ongelmistani mutta hän sivuuttaa ne. Koskaan hän ei kysy miten voin tai mitä kuuluu ja ei ikinä kommentoi mitään minun juttujani. Tämä siis pahentunut vuosien varrella. Aluksi oli erilaista. Voinko olla vastuussa enemmän toisen jaksamisesta kuin omastani. Lisäksi en hyväksy hänen tiettyjä toimintatapojaan, esim luunapit ja tukistamiset lapsilleen :(
[/quote]

Sanot just nää sille suoraan. Siitä se lähtee!

Vierailija
27/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:46"]Älä pliis jätä ystävääsi. Olet hälle kultaakin kalliimpi tällä hetkellä. Oletko jutellut tuntemuksista hänelle?
[/quote]

Tämä juuri ahdistaa minua. Hänen olisi aika oppia seisomaan omilla jaloillaan. On kuitemkin hoitosuhteessa ja ls-asiakas myös joten ainakin virallisesti on asiat hoidossa. Takertuu minuun ja hukuttaa mukanaan

Vierailija
28/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:51"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:50"]Olen kertonut omista ongelmistani mutta hän sivuuttaa ne. Koskaan hän ei kysy miten voin tai mitä kuuluu ja ei ikinä kommentoi mitään minun juttujani. Tämä siis pahentunut vuosien varrella. Aluksi oli erilaista. Voinko olla vastuussa enemmän toisen jaksamisesta kuin omastani. Lisäksi en hyväksy hänen tiettyjä toimintatapojaan, esim luunapit ja tukistamiset lapsilleen :(
[/quote]

Sanot just nää sille suoraan. Siitä se lähtee!
[/quote]

No suoraan sanottuna tuntuu että ei hän ymmärrä. Ei ehkä osaa tuntea empatiaa vaikka minä tässä varmaan vaikutan epäempaattiselta. En vain jaksa häntä enää! Ap

Vierailija
29/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä me nyt kaikki vaan ollaan täällä vastuussa itsestämme. Et sinä voi ottaa kontollesi toisen tunteita. Kysymys kuuluukin, miksi olet päätynyt tuohon tilanteeseen. Taidat saada itsekin siitä jotain.

Puhu ystävällesi, ottakaa vaikkapa hieman etäisyyttä toisistanne.

Vierailija
30/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus pitää olla itsekäs. Et sinä ole hänestä vastuussa. Mieti onko yksi masentunut parempi kuin kaksi. Raadollista, mutta totta.

Vierailija
31/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvenna tapaamisia ja yhteyden pitoa tasolle jonka jaksat . Ei kenenkään tarvitse uupua "auttamiseen".

Vierailija
32/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On luonteeltaan vittumaisia masentuneita, jotka kohtelevat ystäviään ja läheisiään sikamaisesti.

Vierailija
33/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otat etäisyyttä.

Vierailija
34/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oot vastuussa itsestäsi, ja ystäväsi on aikuinen ihminen jonka kuuluu vastata itsestään. Energiasyöpöt jotka ottavat enemmän kuin antavat on tärkeää eristää elämästäsi, ennenkuin imevät sinut kuiviin.

Vierailija
35/43 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:55"]Otat etäisyyttä.
[/quote]

Näin olen ajatellut tehdä. Mutta hän viestittää/soittaa/haluaa että tulen kylään. Olen jo käyttänyt liikaa kohteliaita (teko) syitä

Vierailija
36/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, oliko hän samanlainen silloin kun tutustuitte ja tulitte "ystäviksi".

Ehkä hän juuri nyt tarvitsee sinua. Ystävyydessä ei voi napsia vain rusinoita pullasta.

Vierailija
37/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:01"]Niin, oliko hän samanlainen silloin kun tutustuitte ja tulitte "ystäviksi".

Ehkä hän juuri nyt tarvitsee sinua. Ystävyydessä ei voi napsia vain rusinoita pullasta.

[/quote]

Niin jatkan: lauantaina saattelen hautaan ystäväni. Ystävyys on harvinaista herkkua!

Vierailija
38/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:57"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:55"]Otat etäisyyttä. [/quote] Näin olen ajatellut tehdä. Mutta hän viestittää/soittaa/haluaa että tulen kylään. Olen jo käyttänyt liikaa kohteliaita (teko) syitä

[/quote]

Sano ystävällesi että tarvitset itsellesi nyt aikaa enemmän. Kukaan muu ei puhu sinun tunteistasi, se on sinun vastuullasi.

Vierailija
39/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:01"]Niin, oliko hän samanlainen silloin kun tutustuitte ja tulitte "ystäviksi".

[/quote]

Oli masentunut mutta ei näin pahasti riippuvainen minusta. Tänä iltanakin suunnittelin katsovani Frendit ja meneväni nukkumaan ajoissa. No tämä ystävä viestittää miten masispäivä hänellä ollut jne. Ja toivoo että menen kylään huomenna.

Hän pilasi iltani ja pilaa vielä huomisenkin. (Aion kyllä kieltäytyä koskaon omia suunnitelmia lasteni kanssa).

Olen liian kiltti ja altis masentumaan itsekin. Kiitos kultaisista vastauksista ja neuvoists. Nyt pakko mennä nukkumaan. Ap

Vierailija
40/43 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On parempi päästä eroon masentuneesta, valitettavasti. Exälläni oli masennus, ja olin itsekin joutumassa siihen pisteeseen, tai ainakin lähellä olin. Eron syynä oli moni muukin asia, mutta kun hänet tajusin jättää, aloin voimaan paljon paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi