Tuttu ilmoitti raskaudesta Facebookissa, RV10. Mielipiteitä?
Tuttu odottaa kaksosia, nyt rv10 ja julisti asian facebookisaa.
Itse en olisi uskaltanut vielä julkisesti kuulutella, olisitko itse uskaltanut? Millä viikolla julkistit vauvauutisen?
Kommentit (80)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:42"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:42"]Mun vauva on jo 9kk enkä ole "julkistanut" asiaa Facebookissa. Ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä tietävät kyllä. Muutoin luotan vanhanaikaiseen juoruamisen voimaan, jos jotain puolituttua nyt sattuu kiinnostamaan. Mitenhän nämä julkistamiset hoidettiin ennen facebookkia? Lappu kaupan seinälle?
[/quote]
Höh. Mitä varten sinun mielestäsi Facebook on? En tarkoita, että kellään olisi velvollisuutta sinne mitään lisätä, mutta miksi ei saisi? Sehän se FB:n tarkoitus on. Kertoa omasta elämästään ystäville helposti.
[/quote]
En sanonut ettei sais, jokainen tyylillään. :) Ei varmaan yllätä jos sanon että minusta koko facebook on kulahtanut juttu. Oon niitä tyyppejä joita ei ihan oikeasti kiinnosta teidän Nico-Annican ekat soseet tai pottakäynnit tai se että jee kävit salilla/lenkillä/leffassa/baarissa. Loppujen lopuksi sehän on vain oman elämän esille tuomista, huomiota ja tykkäyksiä siellä kalastellaan, eikö vain? :) Olen kuitenkin siellä vielä enemmän helpon "yhteisöviestinnän" vuoksi - esim. helppo viestitellä esim. jostain illanvietosta koko kaveriporukan kanssa / vuosikurssin kanssa yms. Lisäksi siellä on tosi upeita ryhmiä, esim. käsityöryhmät. Ja oman alueen asiat kiinnostavat, kuten kaupungin omat sivut ja puskaradiot. Mutta ei; en tosiaan halua kertoa itsestäni / elämästäni nettiin.
[/quote]
Sitten sinulla ei varmaan ole siellä sellaisia ystäviä joille haluat elämääsi jakaa. Tai sinulla ei muutenkaan ole sellaisia ystäviä. Minulla ainakin on - sukulaisia, vanhoja ystäviä ja ihan vaan kavereita. On typerää pitää Facebookissa kaverina puoltuttuja ja muita joille sitä elämää ei halua jakaa - sitähän varten se sivu on olemassa!! Mut joo kyllä tottakai, Facebookikin on nykyään wt, koska no, mikä ei olisi? Huoh. Antakaa ihmisten iloita julkisesti jos haluavat. Surrakin saa julkisesti, miksi ei saisi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 01:01"]
Ja nyt kertoi että oli kuulemma kaksosilla ollut jo kova hulina mahassa tänään... :) -ap
[/quote]
Ole hyvä ja estä minut seinälläsi, jotta et tarvitse pitkin nettiä naureskella päivityksilleni. Itse en voi sinua poistaa, kun en tiedä kuka olet.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:34"]Eräs tuttu ilmoitti raskaudesta rv2.. ja pari viikkoa myöhemmin keskenmenosta. Ei siinä.sillai mitään,mutta jotkut asiat kuulunevat ehkä perhepiiriin kuitenkin..
[/quote
Kannattais ehkä perehtyä hiukan. Rv 2 ei edes alkio ole vielä kiinnittynyt.tuskin tiesi olevansa raskaana...
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:42"]
Mun vauva on jo 9kk enkä ole "julkistanut" asiaa Facebookissa. Ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä tietävät kyllä. Muutoin luotan vanhanaikaiseen juoruamisen voimaan, jos jotain puolituttua nyt sattuu kiinnostamaan. Mitenhän nämä julkistamiset hoidettiin ennen facebookkia? Lappu kaupan seinälle?
[/quote]
Lehtien syntyneet-palstalla?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:36"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:34"]
Eräs tuttu ilmoitti raskaudesta rv2.. ja pari viikkoa myöhemmin keskenmenosta. Ei siinä.sillai mitään,mutta jotkut asiat kuulunevat ehkä perhepiiriin kuitenkin..
[/quote]
Eikö rv2 ole hedelmöittymisajankohta? Miten se siitä voi sillä viikolla tietää?
[/quote]
Olisiko se keskenmeno ollut kuukautiset? Ja rv2 sitten se oletettu hedelmöittämisajankohta... Jostain syystä tämä alkuperäinen kommentti nauratti minua kovin.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:26"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:13"]Siis itse en uskaltaisi vielä kertoa, eikö nuo ole vielä kriittisiä viikkoja? Olen varmaan vähän taikauskoinen kun pelkäisin varmaan että jotain pahaa tapahtuisi jos paljastaisin "liian aikaisin" :)
-ap
[/quote]
No en ole kyllä kuullut yhdenkään keskenmenon johtuneen Facebookista, joten tuo on ihan typerä syy olla kertomatta. Muita syitä varmasti kyllä löytyy, mutta jokainen päättäköön ite, mitä me muut ollaan sitä paheksumaan?
[/quote]
Tarkoitinkin sitä, että kun liian aikaisin iloitsee niin meneekin kesken. Paljon vastoinkäymisiä elämässä, joten välillä tulee mietittyä tämmösiä hölmöyksiä :)
Ap
Enpä ilmoittaisi ainakaan somessa. Lähisukulaisilla ja hyville ystäville kyllä... Meillä selvisi keskeytynyt km rv 11+5 np-ultrassa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:14"]Rv 10 kaksoset kyllä varmastikin näkyy jo... Ja eiköhän heitä ole jo ultrattukin kun on kerta tiedossa että kaksi tulee. Sillon riski siihen että menisi kesken on häviävän pieni. Itse olen kertonut kavereille heti, jo raskautta suunnitellessa. Rakenneultran jälkeen myös fb:ssa.
[/quote]
Ööö. Rv 10 alkio painaa 1-2 grammaa, on kooltaan noin pavun luokkaa. Vähän epäilen että näkyy, vaikka mahassa oliskin kaks papua :D
Miksi toisaalta keskenmenoja pitäisi peitellä ja häpeillä? Ovat meidän yhteiskunnassa jotenkin suuri tabu.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:42"]Mun vauva on jo 9kk enkä ole "julkistanut" asiaa Facebookissa. Ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä tietävät kyllä. Muutoin luotan vanhanaikaiseen juoruamisen voimaan, jos jotain puolituttua nyt sattuu kiinnostamaan. Mitenhän nämä julkistamiset hoidettiin ennen facebookkia? Lappu kaupan seinälle?
[/quote]
Höh. Mitä varten sinun mielestäsi Facebook on? En tarkoita, että kellään olisi velvollisuutta sinne mitään lisätä, mutta miksi ei saisi? Sehän se FB:n tarkoitus on. Kertoa omasta elämästään ystäville helposti.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:14"]Rv 10 kaksoset kyllä varmastikin näkyy jo... Ja eiköhän heitä ole jo ultrattukin kun on kerta tiedossa että kaksi tulee. Sillon riski siihen että menisi kesken on häviävän pieni. Itse olen kertonut kavereille heti, jo raskautta suunnitellessa. Rakenneultran jälkeen myös fb:ssa.
[/quote]
Ööö. Rv 10 alkio painaa 1-2 grammaa, on kooltaan noin pavun luokkaa. Vähän epäilen että näkyy, vaikka mahassa oliskin kaks papua :D
[/quote]
Kyllähän siellä muutakin kasvaa kuin pelkkä alkio? Itellä ainakin tuntu että maha alkoi "pömpöttää" jo rv 9 vaikka eihän siellä vielä mitään vauvaa edes ollut.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:06"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:14"]Rv 10 kaksoset kyllä varmastikin näkyy jo... Ja eiköhän heitä ole jo ultrattukin kun on kerta tiedossa että kaksi tulee. Sillon riski siihen että menisi kesken on häviävän pieni. Itse olen kertonut kavereille heti, jo raskautta suunnitellessa. Rakenneultran jälkeen myös fb:ssa.
[/quote]
[/quote]
Rv 10 SIKIÖ on jo taatelin kokoinen, ei pavun. 2,5-4g. Kaksosraskaus näkyy usein aiemmin kuin yksöis. Rv11 sanoo ainakin mun raskaussovellus, että kohtu alkaa kasvamaan ylöspäin ja kumpu alkaa erottua, ja siinäkin puhutaan yksöisraskaudesta. Faktat suoriksi :) T. 11+1
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:06"]
Miksi toisaalta keskenmenoja pitäisi peitellä ja häpeillä? Ovat meidän yhteiskunnassa jotenkin suuri tabu.
[/quote]
Samaa mieltä, tai järkyttyneenä surra?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:09"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:42"]Mun vauva on jo 9kk enkä ole "julkistanut" asiaa Facebookissa. Ihmiset kenen kanssa olen tekemisissä tietävät kyllä. Muutoin luotan vanhanaikaiseen juoruamisen voimaan, jos jotain puolituttua nyt sattuu kiinnostamaan. Mitenhän nämä julkistamiset hoidettiin ennen facebookkia? Lappu kaupan seinälle?
[/quote]
[/quote]
En sanonut ettei sais, jokainen tyylillään. :) Ei varmaan yllätä jos sanon että minusta koko facebook on kulahtanut juttu. Oon niitä tyyppejä joita ei ihan oikeasti kiinnosta teidän Nico-Annican ekat soseet tai pottakäynnit tai se että jee kävit salilla/lenkillä/leffassa/baarissa. Loppujen lopuksi sehän on vain oman elämän esille tuomista, huomiota ja tykkäyksiä siellä kalastellaan, eikö vain? :) Olen kuitenkin siellä vielä enemmän helpon "yhteisöviestinnän" vuoksi - esim. helppo viestitellä esim. jostain illanvietosta koko kaveriporukan kanssa / vuosikurssin kanssa yms. Lisäksi siellä on tosi upeita ryhmiä, esim. käsityöryhmät. Ja oman alueen asiat kiinnostavat, kuten kaupungin omat sivut ja puskaradiot. Mutta ei; en tosiaan halua kertoa itsestäni / elämästäni nettiin.
Ja nyt kertoi että oli kuulemma kaksosilla ollut jo kova hulina mahassa tänään... :)
-ap
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:34"]Eräs tuttu ilmoitti raskaudesta rv2.. ja pari viikkoa myöhemmin keskenmenosta. Ei siinä.sillai mitään,mutta jotkut asiat kuulunevat ehkä perhepiiriin kuitenkin..
[/quote
Kannattais ehkä perehtyä hiukan. Rv 2 ei edes alkio ole vielä kiinnittynyt.tuskin tiesi olevansa raskaana...
[/quote]
Oho. Piti sanoa, että ilmoitti raskaudesta kuvalla, jossa raskaustesti jossa luki 2vkoa raskaana tms.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:14"]Rv 10 kaksoset kyllä varmastikin näkyy jo... Ja eiköhän heitä ole jo ultrattukin kun on kerta tiedossa että kaksi tulee. Sillon riski siihen että menisi kesken on häviävän pieni. Itse olen kertonut kavereille heti, jo raskautta suunnitellessa. Rakenneultran jälkeen myös fb:ssa.
[/quote]
Niin että kun ultrataan niin keskenmenon riskistä tulee silloin häviävän pieni? Oolrait :D
[/quote]
Kyllä, jos ultrassa näkyy sydämen syke/sykkeet (rv6? jälkeen), on keskenmenon riski enää todella pieni.
Monihan menee ekaan ultraan vasta rv12, jolloin joka tapauksessa keskenmenoriski pienenee huomattavasti.
[/quote]
Minulla kromosomihäiriö joka aiheuttaa keskenmenoja. Perinnöllisyysneuvonnassa asiantuntijat sanoivat juurikin näin. Jos syke noilla viikoilla löytyy, on keskenmenon riski melko pieni. Kävin kun olin rv 10 ja silloin sanottiin, että raskaus melko varmasti onnistuu kun näin pitkälle päästiin. Ja onnistuihan se. Viimeisimmässä raskaudessa kävin ultrassa rv 7 jolloin syke näkyi ja samat sanat taas. Raskaus tulisi luultavasti onnistumaan ja näin taas kävi.
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 13:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:14"]Rv 10 kaksoset kyllä varmastikin näkyy jo... Ja eiköhän heitä ole jo ultrattukin kun on kerta tiedossa että kaksi tulee. Sillon riski siihen että menisi kesken on häviävän pieni. Itse olen kertonut kavereille heti, jo raskautta suunnitellessa. Rakenneultran jälkeen myös fb:ssa.
[/quote]
Niin että kun ultrataan niin keskenmenon riskistä tulee silloin häviävän pieni? Oolrait :D
[/quote]
Kyllä, jos ultrassa näkyy sydämen syke/sykkeet (rv6? jälkeen), on keskenmenon riski enää todella pieni.
Monihan menee ekaan ultraan vasta rv12, jolloin joka tapauksessa keskenmenoriski pienenee huomattavasti.
[/quote]
Minulla kromosomihäiriö joka aiheuttaa keskenmenoja. Perinnöllisyysneuvonnassa asiantuntijat sanoivat juurikin näin. Jos syke noilla viikoilla löytyy, on keskenmenon riski melko pieni. Kävin kun olin rv 10 ja silloin sanottiin, että raskaus melko varmasti onnistuu kun näin pitkälle päästiin. Ja onnistuihan se. Viimeisimmässä raskaudessa kävin ultrassa rv 7 jolloin syke näkyi ja samat sanat taas. Raskaus tulisi luultavasti onnistumaan ja näin taas kävi.
[/quote]
Ja vielä, minulla keskenmenoja 8 joista 6 spontaania (menneet kesken heti melko pian raskaustestin näyttäessä plussaa) ja 2 keskenmenoa huomattu varhaisultrassa 7-9 viikolla jolloin sykkeitä ei nähty. Alkiot olivat 5-6 viikkoisia.
Ekasta kerroin ekan ultrakuvan mukana,tokasta kun oli iso maha ja kolmannesta laitoin syntymäkuvan. Lähipiiri tiesi heti alusta asti :)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:06"]
[/quote]
Ei pidä peitellä ja häpeillä, mutta mulla on ainakin fb:ssä muitakin kuin läheisiä ystäviä ja kavereita. En koe, että keskenmeno on sellainen asia, joka kuuluu kaukaisemmille tuttaville ja sukulaisille. On sitten tietty oma asia, miten avoin haluaa facebookissa olla, ja miten kaukaisia tai läheisiä ihmisiä kukin pitää kaverilistallaan.