Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tuttu ilmoitti raskaudesta Facebookissa, RV10. Mielipiteitä?

Vierailija
04.08.2015 |

Tuttu odottaa kaksosia, nyt rv10 ja julisti asian facebookisaa.

Itse en olisi uskaltanut vielä julkisesti kuulutella, olisitko itse uskaltanut? Millä viikolla julkistit vauvauutisen?

Kommentit (80)

Vierailija
21/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:13"]Siis itse en uskaltaisi vielä kertoa, eikö nuo ole vielä kriittisiä viikkoja? Olen varmaan vähän taikauskoinen kun pelkäisin varmaan että jotain pahaa tapahtuisi jos paljastaisin "liian aikaisin" :)

-ap
[/quote]
No en ole kyllä kuullut yhdenkään keskenmenon johtuneen Facebookista, joten tuo on ihan typerä syy olla kertomatta. Muita syitä varmasti kyllä löytyy, mutta jokainen päättäköön ite, mitä me muut ollaan sitä paheksumaan?

Vierailija
22/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen julkistanut vasta vauvan synnyttyä, mutta kukin tyylillään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:14"]Rv 10 kaksoset kyllä varmastikin näkyy jo... Ja eiköhän heitä ole jo ultrattukin kun on kerta tiedossa että kaksi tulee. Sillon riski siihen että menisi kesken on häviävän pieni. Itse olen kertonut kavereille heti, jo raskautta suunnitellessa. Rakenneultran jälkeen myös fb:ssa.
[/quote]
Niin että kun ultrataan niin keskenmenon riskistä tulee silloin häviävän pieni? Oolrait :D
[/quote]
Kyllä, jos ultrassa näkyy sydämen syke/sykkeet (rv6? jälkeen), on keskenmenon riski enää todella pieni.

Monihan menee ekaan ultraan vasta rv12, jolloin joka tapauksessa keskenmenoriski pienenee huomattavasti.
[/quote]

Kaksosraskaudessa riski keskenmenoon on kuitenkin paljon suurempi. Itse kokisin kuitenkin helpompana kertoa riskiraskaudesta jo ajoissa ja tarpeen tullen sitten läheiset saisivat myötäelää surussa kuin pimittää raskaus viimeiseen asti. Kaksosraskaus nyt on muutenkin paljon vaikeampi pitää salassa.

Vierailija
24/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kertoisin vasta, kun minusta näkisi, että odotan.

Olen saanut keskenmenot rv 13+, 12+ ja 10+, 8+ ja 10+. 

Vierailija
25/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun eräs kaveri ilmoitti olevansa 'JO seitsemännellä viikolla raskaana'. Vähän oli sellainen fiilis, että miten se uskalsi kertoa jo noin aikaisessa vaiheessa, mutta ilmeisesti oli vain niin innoissaan eikä ajatellut sen enempiä. Oli siinä piiiitkä odotus edessä kun 7 viikkoa oli hänen mielestään "JO".

Vierailija
26/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ilmoitellut facessa ollenkaan, mies taas alkoi vihjailemaan hyvin läpinäkyvästi tyyliin heti kun saatiin tietää, että olin raskaana (vaikka muka sovittiin, ettei siitä vielä puhuta kenellekään). Se on muutenkin meistä se joka jakaa lähes päivittäin kuvia lapsesta facekavereilleen...

Vierailija
27/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:24"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:21"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:14"]Rv 10 kaksoset kyllä varmastikin näkyy jo... Ja eiköhän heitä ole jo ultrattukin kun on kerta tiedossa että kaksi tulee. Sillon riski siihen että menisi kesken on häviävän pieni. Itse olen kertonut kavereille heti, jo raskautta suunnitellessa. Rakenneultran jälkeen myös fb:ssa.
[/quote]
Niin että kun ultrataan niin keskenmenon riskistä tulee silloin häviävän pieni? Oolrait :D
[/quote]
Kyllä, jos ultrassa näkyy sydämen syke/sykkeet (rv6? jälkeen), on keskenmenon riski enää todella pieni.

Monihan menee ekaan ultraan vasta rv12, jolloin joka tapauksessa keskenmenoriski pienenee huomattavasti.
[/quote]
Miten se ultra estää keskenmenon? Menkää siis ihmeessä kaikki heti alussa ja usein niin vauvanne säilyy hengissä.

Vierailija
28/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takana kohtukuolema joten tudkin uskaltaisin kertoa edes syntymästä.

Vierailija
29/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä nuo liian ajoissa ilmoittelijat on suht nuoria, kolmikymppiset ja sitä vanhemmat onkin sitten ihan hiljaa.

Vierailija
30/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eräs tuttu ilmoitti raskaudesta rv2.. ja pari viikkoa myöhemmin keskenmenosta. Ei siinä.sillai mitään,mutta jotkut asiat kuulunevat ehkä perhepiiriin kuitenkin..

Vierailija
31/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en olisi mitenkään uskaltanut julkistaa ennen 12. rv rajapyykkiä. Vielä senkin jälkeen vetkuttelin.
Mutta niin.. voihan se mennä kesken myöhemminkin, joten siinä mielessä ei tuo nyt niin kummallista ole.
Kukin tehköön kuten parhaaksi näkee.

Vierailija
32/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:34"]

Eräs tuttu ilmoitti raskaudesta rv2.. ja pari viikkoa myöhemmin keskenmenosta. Ei siinä.sillai mitään,mutta jotkut asiat kuulunevat ehkä perhepiiriin kuitenkin..

[/quote]

Eikö rv2 ole hedelmöittymisajankohta? Miten se siitä voi sillä viikolla tietää?

Vierailija
33/80 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kerroin tuplaraskaudesta työpaikalla heti eka ultran jälkeen 12 vk. Kaikki oli jo arvanneet kun hieman oksetutti ja pidin pikaruokataukoja. Ja eineksillä mentiin kun en kyennyt oksetukselta ruuanlaittoon ekalla kolmanneksella.

Joten voi olla, että kaikki ovat jo muutenkin arvanneet.

Vierailija
34/80 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ainakaan uskaltais.. Välillä näitä näkee että fb ssä on mahakuva rv 8. Niin mikä maha..? Mutta eihän siinä, mua ei oikeen nappaa sitten kertoa hetken päästä kuinka ei nyt sitten enää ollakaan raskaana + ei siitä edes tarvitse tietää kuin läheisempien ihmisten, kenen elämään se oikeesti vaikuttaa.

Vierailija
35/80 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 23:32"]

Takana kohtukuolema joten tudkin uskaltaisin kertoa edes syntymästä.

[/quote]

Minulla lapsi kuollut 8 vuoden ikäisenä. Itse en uskaltaisi kertoa, ennen kuin olen vanhainkodissa viimeisiä henkäyksiä henkäisemässä. Koskaan ei tiedä, mitä sattuu. Se lapsihan voi kuolla vaikka 70 vuotiaana ja miten sitä sen selittää ihmisille

Vierailija
36/80 |
06.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kihlattuni kanssa kerroin Facebookissa heti kun sain tietää tarkemmin neuvolassa raskaudestani olen nytten 11viikolla :)

Vierailija
37/80 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
38/80 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerrottiin kummastakin raskaudesta np-ultran jälkeen, sekä läheisille henkilökohtaisesti että Facebookissa muille. Viikkoja oli molemmissa yli 12 ja halusin saada varmistuksen, että joku siellä elää ennen kuin säntäsin kertomaan.

Vierailija
39/80 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi olisi jokin viikko, jota ennen ei saa ilmoittaa.  Itse ilmoitin heti kun testi näytti plussaa. Kai se on jokaisen oma asia, koska asian haluaa julkistaa.

Vierailija
40/80 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksosraskaus meni kesken rv.10,ei oltu kerrottu vielä kenellekään.
Keskenmenokin ottaa tosi koville.Ei unohdu vaikka olen saanut lapsia myöhemmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme