Tiskaako joku lapsiperhe nykypäivänä käsin?
Mökkitiskiä tiskatessa mietin, että toivottavasti ei. Opiskelija-asunnon vielä ymmärrän ja yksineläjät, mutta ei kai kukaan lapsiperhe enää tiskaa astioita käsin?
Kommentit (19)
Konetiskiaine jättää jämiä jotka ajan myötä pilaa sisäelimet.
Minä tiskaan,kahden lapsen yh ja usein myös lasten kaverit syömässä. Tiskikone toiveissa,mutta ei välttämätön,pärjätään:-)
Ei meilläkään ole tiskikonetta kun pitäis ensin saada vesipiste sitä varten tänne keittiöön...
Minä, kahden lapsen yh. Kieltämättä kone olisi kätevä, mutta hoituu ne tiskit käsipelilläkin :)
Minä pesen koneella ja ruiskutan vettä vielä lautasten pestyä.
Onko lapsiperhe sellainen missä molemmat vanhemmat on vielä teinejä?
Mulla ei ollut vielä kaksi vuotta sitten, ja kyllä meinasi itku tulla sen tiskaamisen kanssa :D nykyään on tiskikone js voi Luoja miten se helpottaa arkea!
Mä pesen lapsen muoviastiat käsin, mutta oletan sen olevan ihan normikäytäntö? Muut astiat saa mennä koneeseen. No ei nyt puukauhat, mut kattilat ja pannut, mitkä kyllä suositeltaisiin pestävän käsin.
Me ollaan nelihenkinen perhe ja tiskataan käsin. Ei ole koskaan ollut varaa ostaa konetta. Aina kun olen saanut rahat kasaan, on niille ilmaantunut tärkeämpi käyttökohde.
Joskus ketuttaa, mutta yleensä käsin tiskaaminen on ok. Saan parhaat ideat aina tiskatessa. Ja talvella tiskaaminen on hyvä lämmittelykeino :).
Joskus tuntuu, että tiskikoneen kanssa joutuu tekemään tuplatyön. Täyttö ja tyhjennys kaksi kertaa päivässä. Käsin tiskatessa tulee tiskit hoidettua saman tien ja sen jälkeen kuivauskaappiin.
Meilläkään ei ollut varaa tiskikoneeseen, mutta anopilta saatiin viime jouluna lahjaksi. Kuulemma hävetti millaista "köyhälän väkeä" ollaan :'D voi jeesus..
5-henkinen perhe. En ole koskaan omistanut astianpesukonetta, enkä tule omistamaan. Täysin turha hökötys. Pesen kaikki astiat käsin.
Käsin tiskaaminen on rentouttavaa. Meillä on kone, mutta välillä vaivun käsitiskin syövereihin. Kuuma fairyvesi on ihanaa. Kai se on mulle ammeenkorvike.
Jos kone menee rikki, niin uusi ei ole ostoslistalla heti. Hyvin pärjää ilmankin.
2+2
Tunnen ainakin kolme perhettä joissa 2-3 lasta kussakin, eikä tiskikonetta, eikä ole rahasta kiinni! Itse pesin myös lasten astiat käsin kun olivat pieniä (vaikka oli kone) en luottanut siihen ettei jää mitään pesuainejäämiä.
Kyllä, kun ei mahdu mitään järkevän kokoista tiskikonetta.
Minä myös tiskaan käsin, kahden lapsen ja yhden vanhemman talous . Entinen kone meni rikki eikä uuteen ole ollut varaa kun välttelen osamaksuja:) Välillä kyllä käy hermoille tää touhu
Minä, yhden lapsen yh keittokomerossani. :D
Ystävälläni taasen on neljä lasta eli lyhyellä matikallani lasken sen kuuden hengen taloudeksi. Heillä ei ole ikinä ollut tiskikonetta.