Mitä laitatte itse tehtyyn smoothieen?
Itselläni on tuossa tuoreita vadelmia ja mansikoita + kevytmaitoa. Tarvitaanko muuta? Ehkä sokeria? Voiko mustikkajugurtin lopun n.3dl sekoittaa mukaan kun tekisin isomman annoksen kerralla?
Tiedän että netissä on paljon ohjeita mutta haluan tietää miten juuri teillä on onnistunut :)
Kommentit (31)
Pakastettu banaani, kourallinen pakastemustikoita ja 1-1,5dl kauramaitoa.
Smoothiesta tulee sopivan viileä kun pilkottu banaani on pakastettu, niin ei tarvitse edes laittaa jäitä blenderiin. Lämpimät smoothiet on jotenkin vähän ällöttäviä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:44"]Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan eli yleensä 3-4 näistä: kookosmaito, puolukoita, pähkinöitä, maustamstonta jugurttia, banaania, mustikoita, mansikoita, pellavarouhetta, kaurahiutaleita, hedelmiä, viinimarjoja, tuoremehua, melonia, kuivattuja taateleita...
[/quote]
mun suosikki olis pähkinä-pellavarouhe-kaurahiutale-smoothie
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:34"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:33"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:30"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:28"]
Ei kai se nyt kauhean epäterveellistä ole jos en sitten lisää sinne kun marjat ja kevytmaidon? Jugurtti on sokeripitoista mutta taidan jättää sen lopun miehelle ja teen itse ilman sokeria. Hunaja on hyvä idea, kokeilen!
[/quote]
Terveellisempää on pureskella ne marjat ja hedelmät itse.
[/quote]Totta. Mutta smoothiet maistuu hurjan hyvältä ja samettinen juoma tuntuu ihanalta. terveellisempää tuo kuitenkin on kuin karkit, wienerit jne.
[/quote]
Karkkeja ja viineneitä nyt ei pitäisi kenenkään syödä ollenkaan.
[/quote]Mutta jos smoothiet ovat "pahe" niin se on huomattavasti terveellisempi pahe kuin sokerilisäaineherkut.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:32"]Mä teen vihersmoothieita, avocadoa, pinaattia, lehtikaalia, macajauhetta, oluthiivaa, raakakaakaopapuja mitä milloinkin kaapista löytyy.
[/quote]
Hyi, kuulostaa oksettavalta. Mutta eipä mun onneksi tarvitse tota imeä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:38"]
Spermaa, kusta, räkää, sissijuustoa, pillulimaa, ulostetta, korvavaikkua...
[/quote]ja sitten sinä juot sen?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:38"]Mä teen pelkästään mansikoista, banaanista ja rasvattomasta maidosta. Vielä kun siivilöi nii on nam!
[/quote]
Siivilöi?? Mitä siihen siivilään jää blenderin jälkeen?
Hedelmiä tai marjoja.Soijamaitoa,spiruliinaa ja vihreää savea.Ei mitään sokeria tai jugurttia,menee terveyshyödyt harakoille.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:50"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:38"]Mä teen pelkästään mansikoista, banaanista ja rasvattomasta maidosta. Vielä kun siivilöi nii on nam!
[/quote]
Siivilöi?? Mitä siihen siivilään jää blenderin jälkeen?
[/quote]
En tee blenderillä. Mä aina siivilöin, jotenkin rikkoo rakennetta ja tulee sileämpää.
Tän hetken suosikki on sitruuna (kokonaisena, ei vain mehua), pussi pakastevadelmia ja pussi pakastemangoa, muutama kiiwi (itse suosin keltaista, mutta vihreäkin on hyvä) ja karhunvatukoita jos sattuu löytymään, sekä avocado ja tölkki kookosmaitoa. Hunajalla makeutan jos tarvis ja vedellä laihistan. Tulee iso kannullinen smoothieta, mutta menee mulla ja miehellä päivässä :) hyvä lisä aamupalalla, välipalana ja illallakin.
Laitan smoothieen yleensä ainoastaan kookosmaitoa, banaania ja avocadoa. Syön marjoja yleensä aamupuuron kanssa.
Mitä nyt kaapissa sattuu olemaan eli yleensä 3-4 näistä: kookosmaito, puolukoita, pähkinöitä, maustamstonta jugurttia, banaania, mustikoita, mansikoita, pellavarouhetta, kaurahiutaleita, hedelmiä, viinimarjoja, tuoremehua, melonia, kuivattuja taateleita...