Te eronneet joilla lapsia
Miten lapset asuvat? Viikko-viikko? Vai toisella viikot ja toisella viikonloput, vai minkälainen systeemi teillä on käytössä? Kuinka vanhat lapset?
Kommentit (66)
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:51"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 11:42"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 07:11"]
En saa tavata lapsia ollenkaan. Äitinsä sanoo,etteivät halua tavata. Viesteissä lapset (10 ja 14v) kuitenkin kyselevät apua esim. mopo-asioissa, mutta sanovat etten saa mennä käymään. Isovanhemmat mun puolelta suljettu myös ulkopuolelle. Asun yksin,ei uutta kumppania. Suhteen loppumiseen ei liittynyt kolmatta osapuolta. Erosta vuosi
[/quote]
Tämä on sitä tasa-arvoa parhaimmillaan. Isät ovat yleensä aika heikoilla jäillä erotilanteessa lasten suhteen, mutta tällaista se välillä on.
[/quote]
oikeuteen...eikö sitten saa tavata?
[/quote]
Kyllä normaali ihminen voi mennä käymään ja tavata vaikka ulkona lapset mutta ei mikään hullu tietenkään saa olla. Maalaisjärjellä näissä pääsee pitkälle.
Lapsukainen on ollut miten sattuu isällään, koska hänellä on ollut aina 3-vuorotyö.
Isä lakkaa ottamasta lasta luokseen aina siinä vaiheessa, kun löytää uuden kiinnostavan naisen, jota rupeaa iskemään. Sitten kun on iskenyt, ruvetaan vääntää elarista. Huoh... Onneksi lapsi täyttää jo 16 vuotta. Lapsi ei muuten itse ole halunnut isälleen useampaan vuoteen, mutta mä olen pakottanut heidät muutaman kerran moiseen. Koska minäkin haluan olla tekemättä mitään.
En saa tavata lapsia ollenkaan. Äitinsä sanoo,etteivät halua tavata. Viesteissä lapset (10 ja 14v) kuitenkin kyselevät apua esim. mopo-asioissa, mutta sanovat etten saa mennä käymään. Isovanhemmat mun puolelta suljettu myös ulkopuolelle. Asun yksin,ei uutta kumppania. Suhteen loppumiseen ei liittynyt kolmatta osapuolta. Erosta vuosi
[/quote]
Älä suostu tuohon, ilmoita lastenvalvojalle. Mulla on niin päin, että isä ei millään tapais lastaan. Haluaa vain "puhelinsuhteen".
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:03"]
[/quote]
Tämä on sitä tasa-arvoa parhaimmillaan. Isät ovat yleensä aika heikoilla jäillä erotilanteessa lasten suhteen, mutta tällaista se välillä on.
[/quote]
[/quote]
Kyllä normaali ihminen voi mennä käymään ja tavata vaikka ulkona lapset mutta ei mikään hullu tietenkään saa olla. Maalaisjärjellä näissä pääsee pitkälle.
[/quote]
mutta jos äiti ei anna isän tavata, niin eikö isä saa oikeudessa tapaamisoikeuden? Vaikka äiti kuinka panettelisi.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:20"]
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 12:03"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
mutta jos äiti ei anna isän tavata, niin eikö isä saa oikeudessa tapaamisoikeuden? Vaikka äiti kuinka panettelisi.
[/quote]
Valvotut tapaamiset ainakin. Isompia lapsia ei voi silti pakottaa, heillä on ihan vapaus valita itse tapaamisestaan. Hyvällä pääsee pidemmälle kuin pahalla, vaikka kävisi luonnon päälle, niin näin se on.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 06:20"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:01"]Minkä ikäisille olette aloittaneet viikko-viikko systeemin? Meillä lapset 3 ja 5, isä osallistuva ja tärkeä ja siihen pyritään, voidaankohan alkaa sitä noudattaa heti? Erosta vasta kuukausi, asutaan vielä saman katon alla.
[/quote]
Liian pienet lapset. Meillä nuorin 3v. ja ikävöi kyllä tosi paljon kumpaakin, jos on yli 3 yötä toisen vanhemman kanssa. Meillä siis on vaihto rytmillä 2, 2 ja 3 vuorokautta. Aikuiset vaihtaa, ei lapset.
[/quote]
Nähdään kyllä yhdessä myös toisen vuorolla iltaisin, ei kyetä kumpikaan olemaan viikkoa kerrallaan heistä vielä erossa:) mikä ikä olisi sitten hyvä?
[/quote]
Tähän vielä kaipaan vastauksia, alapeukutettukin tätä on ja haluan tietää miksi? Asutaan muutaman sadan metrin päässä toisistamme enkä ala turhaan riistää lapsilta isää enkä toisinpäin. Rakastavia isiäkin kun on, ei tulis mieleenkään ilmoittaa että saavat nähdä joka toinen vkl ja kerran viikossa, ei mies kyllä siihen edes suostuis!
Meillä nyt 16-vuotias tyttö, halusi jäädä Yhdysvaltoihin minun kanssa asumaan, äitinsä asuu Pariisissa. Näkee ehkä viidesti vuodessa kun käy shoppailemassa. Ihan ok on kaikille.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:16"]Meillä nyt 16-vuotias tyttö, halusi jäädä Yhdysvaltoihin minun kanssa asumaan, äitinsä asuu Pariisissa. Näkee ehkä viidesti vuodessa kun käy shoppailemassa. Ihan ok on kaikille.
[/quote]
16 On kuitenkin melkein jo aikuinen.
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:58"][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 14:16"]Meillä nyt 16-vuotias tyttö, halusi jäädä Yhdysvaltoihin minun kanssa asumaan, äitinsä asuu Pariisissa. Näkee ehkä viidesti vuodessa kun käy shoppailemassa. Ihan ok on kaikille.
[/quote]
16 On kuitenkin melkein jo aikuinen.
[/quote]
Ei tässä tapauksessa.
Ex-mies asuu eri naapurimaassa. Lapset käyneet aikaisemmin n joka toinen vko. Nyt kokeillaan sellaista että vanhempi 11v asuu minun luona, nuorempi 9v isällään. Käyvät sitten n kerran kuussa toisella vanhemmallaan.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:19"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 22:01"]Minkä ikäisille olette aloittaneet viikko-viikko systeemin? Meillä lapset 3 ja 5, isä osallistuva ja tärkeä ja siihen pyritään, voidaankohan alkaa sitä noudattaa heti? Erosta vasta kuukausi, asutaan vielä saman katon alla.
[/quote]
Liian pienet lapset. Meillä nuorin 3v. ja ikävöi kyllä tosi paljon kumpaakin, jos on yli 3 yötä toisen vanhemman kanssa. Meillä siis on vaihto rytmillä 2, 2 ja 3 vuorokautta. Aikuiset vaihtaa, ei lapset.
[/quote]
Nähdään kyllä yhdessä myös toisen vuorolla iltaisin, ei kyetä kumpikaan olemaan viikkoa kerrallaan heistä vielä erossa:) mikä ikä olisi sitten hyvä?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:52"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:26"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:23"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 19:04"]Asutaan melkein toistemme naapureissa joten aika sujuvasti ja joustavasti lapset vaihtaa taloa. Yleensä ovat meillä töiden mukaan, kumpikin tekee vuoron perään putkeen 3-5 päivän ajan lyhyempää työpäivää että pystyy olemaan enemmän muksujen kanssa. Ja silloin kun lapset on toisella, tehdään vastaavasti pidempää päivää. Mies oli lomalla juhannukseen, minä heinäkuun ja mies nyt pari viikkoa että saatiin lapsille pitkät lomat. Niin, muksuilla ikää 11v, 7v ja 5v. [/quote] Miksi pitää vääntää iso lauma kakaroita, jos ei kykene sitoutumaan? Viimeinen turhake ainakin lienee pelkkä surkea vahinko. Miten paljon pitää vihata lastaan, että rikkoo kodin pikkulapsiaikana?
[/quote]
Rakastuminen toiseen sekoittaa pään? En tiennyt tätä, kun mieheni kanssa lapsia tein, että hän menee ja rakastuu toiseen, kun nuorin oli 1 v. t. toinen eronnut, jolla on 3 lasta
[/quote]
minunkin mieheni vaihtoi minut toiseen 20 vuoden jälkeen. Meillä oli kaksi lasta, mies halusi koko ajan iltatähteä. Jos olisin suostunut, niin minäkin olisin ollut yh "laumalle kakaroita". T. Ohis
[/quote]
Höpsis, jos olisit antanut miehellesi sen iltatähden, ei ois vaihtanu.
[/quote]
Antanut miehelle lapsen?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:52"]Joka toinen vknlp isällään. Ex tykkää siitä järjestelystä. Lapset nyt 9&10, erotessa 4&5.
[/quote]
Miksi et tykkää?
[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 06:28"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:52"]Joka toinen vknlp isällään. Ex tykkää siitä järjestelystä. Lapset nyt 9&10, erotessa 4&5.
[/quote]
Miksi et tykkää?
[/quote]
*ex
Miehen lapsi asunut viikko viikko kolmen ikäisestä. Nyt jo 6-vuotias. Onneksi miehellä nykyään niin epäsäännölliset työt ettei tartte katella sen elämän pahinta virhettä kun vaan pari päivää kuussa.
Ennen oli joka viikonloppu isällään, kun oli pienempi ja minä olin kotona. Nyt kun on tarhassa/eskarissa ja tuli muita ongelmia, tapaamiset vähennettiin yhteen päivään viikonlopussa ja piti jäädä yöksi, kun on mennyt hetki kunnolla. Näin ei ole tapahtunut vaan isä on pikkuhiljaa luistanut näistäkin ja lapsi on usein mummollaan viikonloppuna jossa isä käy katsomassa, jos "kiireiltään" ehtii.
Periaatteessa lapset 11 ja 13 joka toinen Vkl isällään. Asutaan kuitenkin 100m päässä toisistamme, joten lapset ovat melko vapaasti molempien luona. Enemmän minulla mutta esim kesällä kun isä lomalla, saattoivat olla siellä 4-5 päivää, käydä yhden päivän kotona (hakemassa puhtaita vaatteita) ja menivät takaisin. Joskus menevät sinne syömään tai isä vie harrastuksiin/hammaslääkäriin jne. Lapset eron aikaan 1 ja vajaa 3 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 21:58"]
Mikä psyko täällä horisee :D
[/quote]
Just katoin, että täällä joku sekaantuu kovalla innolla toisten asioihin :)