Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka usein käytte gynekologilla?

Vierailija
04.08.2015 |

Siinäpä se kysymys otsikossa jo tulikin. Itse en ole käynyt kertaakaan, mikä jaksaa ystäviäni ihmetyttää. En kuitenkaan tiedä, miksi sinne menisin itseäni esittelemään. Mitään vaivaa ei ole enkä ole koskaan seurustellut tai harrastanut seksiä, joten ehkäisyäkään en tarvitse. Onko joku kansalaisvelvollisuus käydä avaamassa haaransa siellä vaikkapa kerran vuodessa?

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänä vuonna kun ikäluokkani oli kutsuttu papakokeeseen. Sitä ennen kävin kolmisen vuotta sitten.

Vierailija
2/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin 16-vuotiaana ensimmäisen kerran, kun aloitin pilleriehkäisyn. Sen jälkeen olen käynyt kolmen vuoden välein papa-kokeessa, koska olen hieman vainoharhainen syövän suhteen (käyn myös ahkerasti luomihoitajalla, koska luomia on paljon ja ihosyöpä pelottaa). Niin ja kahden vuoden välein käyn siinä tunnustelututkimuksessa. Vaikka et seksiä harrasta, voi silti olla vikaa. Kyllä kannattaa käydä näyttämässä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:50"]Kävin tänä vuonna kun ikäluokkani oli kutsuttu papakokeeseen. Sitä ennen kävin kolmisen vuotta sitten.
[/quote]
Papa-seulaa ei yleensä kyllä ota gynekologi.

Vierailija
4/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tarvi käydä, jos ei ole miestään. Näin minulle nuorena kerrottiin. 

itse käyn gynella vain, jos on asiaa. Muutoin pääsen työterveyden kautta papaan.

Vierailija
5/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän papakoe tarkoita gynekologin vastaanotolla käymistä. Joukkopapan ottaa labrahoitaja.

Vierailija
6/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa jo yli 20 vuoden ajan. Papa kuuluu ottaa joka toinen vuosi!

Vierailija
7/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1-2 kertaa kuukaudessa. Gyn. sairaus joka vaatii tällä hetkellä noita käyntejä tiuhaan.

Vierailija
8/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kävin gynekologisessa tutkimuksessa viisi vuotta sitten, kun mulle asennettiin kuparikierukka. Teininä kävin ronkittavana kerran vuodessa, koska mulla oli aknen takia käytössä ye-pillerit. Sitten alkoi kai tympiä ja inhottaa se haarojen avaaminen tutkittavaksi vähän turhan päiten enkä enää käynyt niin usein.

Jos tulisi kutsu papa-kokeeseen, voisin mennä. Olen 28v.

Vierailija
9/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa, useammin jos tarvetta ilmenee. On ilmennyt mm. munasarjakystan ominaisuudessa, jota iän takia seurattiin (nelikymppinen).

Vaivaa valitettavasti voi olla vaikkei oireile aluksi mitenkään.

Vierailija
10/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäsäännöllisesti muutaman vuoden välein + joukkopapat (ovat siis labra- tai sairaanhoitajan ottamisa).

Vierailija
11/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis gynekologilla?
En ikinä. Terveyskeskuksessa se on yleislääkäri joka tutkii kun hakee pillerit ja papan ottaa labrahoitaja. Nauravat julkisella ittensä kipeeks jos yrität saada itse gynelle aikaa. Ongelmatkin jos niitä on menee yleislääkärin kautta joka sitten laittaa lähetteen gynelle.

Vierailija
12/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran vuodessa.

Vierailija
13/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahden, kolmen vuoden välein ja papat siinä välissä. Sama mies eikä hormonaalista ehkäisyä.

Vierailija
14/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian harvoin. Monta vuotta on taas vierähtänyt, mutta en saa asiaa hoidettua.

Vierailija
15/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka toinen viikko, joskus parikin kertaa viikossa viimeisen 2 vuoden aikana. Lapsettomuushoidoissa.

Vierailija
16/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran kahdessa vuodessa. Missään virallisissa ohjeistuksissa ei suositella käyntiä joka vuosi jos ei ole gyn.sairauksia eikä tarvitse lääkereseptejä. Ammattipiireissä gynekologilla ravaajat  tunnetaan ns. " helpon rahan" tuojina. Se on joku kumma legenda, että pitäisi käydä joka vuosi. Kaikilla ei todellakaan ole tarvetta. Kaksi sisartani ovat lääkäreitä eivätkä hekään käy joka vuosi.

Vierailija
17/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Papa -koe ei ole gynegologilla käynti. Näytteen ottaa hoitaja ja hoitaja ei tee gynegologista tutkimusta.

Vierailija
18/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt kerran 25-vuotiaana raiskauksen jälkeen. Tuota ennen olen käynyt vain labrassa hiivatestin tms. takia.

Vierailija
19/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tuli Eka "joukkokutsu" iän vuoksi enkä todellakaan mene vapaaehtoisesti ronkittavaksi! :D edes jälkitarkastuksissa en ole antanut ronkkia.

t.30v. Ja 15v. Sitten papa

Vierailija
20/30 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan käynyt.

Raskauksien aikana terveyskeskuslääkäri on tehnyt ne alapään tutkimukset.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan