Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Etäopinnot ja työpari ei antanut edes meiliosoitettaan, vaikka pitäisi olla huomiseksi tehtävän osa-alue valmiina

Vierailija
06.03.2022 |

Mitä aikuiset ihmiset ajattelevat? Opettaja jakoi meidät työpareihin ja antoi tehtävänannon. Siinä olisi voinut vaikka chatilla laittaa oman osoitteensa kun ei ole puheliasta tyyppiä. Jos on varovainen oman meiliosoitteensa suhteen niin miksi, oi miksi hän ei ole tehnyt erillistä gmail-osoitetta opiskelua varten?

Minä sitten väänsin tehtävää eilen ja tänään neljä tuntia. Kuinka saan kontaktin tähän kadonneeseen lampaaseen kun nykyään ei kuulemma ole opettajilla lupaa antaa toisten opiskelijoiden nettisoitteita?

Te, jotka käyttäydytte noin niin kertokaa käytöksen syy että ymmärrän paremmin. Suututtaako se, ettei saanut mieluisampaa työparia vai että joutuu tekemään työn parin kanssa? Eihän tämä voi tulla yllätyksenä enää nykyajan avoimissa opinnoissa!

Kertokaa rehellisesti kun voitte tehdä sen nyt anonyymina.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti on etäopintoina joku verkko-oppimisalusta olemassa, ja siellä yksityisviestit. Tai joku keskusteluryhmä. Tai jotain.

Vierailija
22/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parityöt on hanurista. Koskaan ei voi etukäteen tietää, millainen pari osuu itselle ja millaiset tavoitteet tällä on. Olen aikuisopiskelija myöskin ja ärsyttää myös muiden lusmuilu. Teen omia opintoja etäkursseina ja kun osallistun verkkoharjoituksiin, meitä jaetaan joskun pienempiin ryhmiin. Ryhmäkeskustelun jälkeen "kukin ryhmä voi kertoa omia ajatuksiaan". Mikäpäs siinä on kertoessa, kun meidän neljän henkilön ryhmästä kahdella ei toiminut mikrofoni ja loput kaksi sai jutustella keskenään. Reilu homma. 

Tuo on niin tuttua ja raivostuttavaa! Oikein ihmetyttää se, että niitä mykkiä on niin paljon. Järki sanoo, että ennen etäluennon alkua tarkastetaan onko mikrofoni auki jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa no mulla oli koulussa tapana suhtautua ryhmätöihin kuin kivi. Annoin muiden ottaa ohjat ja tehdä sen osan mikä mulle jää. Joskus ei jääny/annettu mitään. Miten te sovitte tehtävänjaosta yms?

Vierailija
24/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa no mulla oli koulussa tapana suhtautua ryhmätöihin kuin kivi. Annoin muiden ottaa ohjat ja tehdä sen osan mikä mulle jää. Joskus ei jääny/annettu mitään. Miten te sovitte tehtävänjaosta yms?

Oho ei ollu tarkotus sanoa että annoin muiden tehdä sen osan mikä mulle jää :D ku kyllä siis tein sen mikä mulle jätettiin

Vierailija
25/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihmettelen, jos ei ole oppilaitoksen spostia kaikilla.

Mikä kurssi voi olla?

Oletko varma, ettei opettaja ole esim. laittanut yhteistä spostia kaikille, jonka osoitekentästä käy ilmi kaikkien postit?

Laitat oman osuutesi opettajalle  ja ilmoitat, ettei ole kaverin osoitetta. On mahdollista, että henkilö on kieltänyt osoitteensa jakamisen ja opettaja ei ole huomannut tehtävänannossa tätä seikkaa.

On voinut myös sairastua vakavasti, keskeyttää kurssin tai mitä tahansa. Syitä et ehkä saa tietää, mutta teet ja lähetät oman osuutesi ja sillä siisti. Kyllä opettaja siitä näkee, että olet töitä tehnyt.

Vierailija
26/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä löydy yliopiston/koulun sähköpostista muka muiden opiskelijoiden osoitteet ihan nimellä hakemalla?

Ei tällä avoimella kurssilla. Kuulemma tietoturvasyistä johtuen.

No jos alkaa opiskelemaan, niin pitää olla valmis jakamaan vaikka tekaistu e-mail muille. Yleensä suuremmissa ryhmätöissä myös WhatsApp eli puhelinnumerokin.

Vierailija
27/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis kysyitkö häneltä sitä spostiosotetta? Ja mitä hän siihe vastas?

Kuinka minä kysyn ihmiseltä, joka ei vastaa kun hänelle puhutaan? Ei se auta enää sen viidennen kerran jälkeen kun tavaat oman osoitteesi. Varmasti olisi ehtinyt kirjoittaa osoitteen muistiin jo siinä ajassa eikä olisi tarvinut inahtaakaan. Olisi edes nostanut peukun pystyyn chatissa.

Vierailija
28/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan varmasti on etäopintoina joku verkko-oppimisalusta olemassa, ja siellä yksityisviestit. Tai joku keskusteluryhmä. Tai jotain.

Laitoin kurssin keskustelufoorumillekin tiedoksi minun osoitteeni. Eipä ole reagoinut mitkään. Enkä pysty tarkastamaan onko edes hengissäkään kun ei reagoi mitenkään. En voi alkaa spammaamaan kaikille samannimisille, että haloo opintojen pariin.

Vierailija
29/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se on vaan hullun tarkka yksityisyydestään, eikä halua mitään ylimääräisiä mailiosoitteita. Mutta ilmotat sille opettajalle, että sulla on vaan oma osuutes työstä valmiina, eikä ole yhteystietoja tyoparille. 

Ja jos olet koko tehtävän tehnyt yksin, ilmoitat, että yksin olet tehnyt, eikä työparista ole kuulunut mitään.

Ei niitä saa palauttaa yksin. Pitää olla tehnyt yhdessä ja joissain vielä selvitys mitä kukakin tehnyt. Ryhmätyöt on perseestä. Ei voi edes valittaa kuinka toinen ei tee mitään kun katsotaan ettet ole itse kyennyt tekemään töitä ryhmässä.

se ”selvitys, mitä kukin on tehnyt”, on tarkoitettu juuri siihen, että tämmöisen saa kerrottua siinä.se pitää kertoa.

Vierailija
30/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai aikuisten ihmisten tarvi sopia tehtävänjaosta kun ei ole kyse mikään peruskoulun esitelmä, jossa kiinnostunein etsii materiaalin, toinen kirjoittaa ja kolmas lukee valmiin tuotoksen.

Korkeamman asteen opinnoissa pitää kyetä pitämään aivoriihtä ja lähteä siitä eteenpäin. Kuinka sinä osallistuisit kivenä aivoriiheen kun on kyse parityöskentelystä? Siinähän sinun pitää antaa 50% panoksesta.

Vierailija
31/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä löydy yliopiston/koulun sähköpostista muka muiden opiskelijoiden osoitteet ihan nimellä hakemalla?

No jos alkaa opiskelemaan, niin pitää olla valmis jakamaan vaikka tekaistu e-mail muille. Yleensä suuremmissa ryhmätöissä myös WhatsApp eli puhelinnumerokin.

En ymmärrä tätä, että muka GPDR estää sähköpostiosoitteen kertomisen. Ei jonkun gmail-osoitteen tekemiseen ja vaikka vanhaan puhelimeen prepaidin laittamiseen mene paljoa aikaa.

Vierailija
32/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka pitkälle olet kouluttautunut? Yritä ymmärtää, että me työelämässä olevatkin tarvimme lisäkoulutusta. Muuten menisimme kansalaisopiston kursseille.

Vierailija
33/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ihmettelen, jos ei ole oppilaitoksen spostia kaikilla.

Mikä kurssi voi olla?

Oletko varma, ettei opettaja ole esim. laittanut yhteistä spostia kaikille, jonka osoitekentästä käy ilmi kaikkien postit?

Laitat oman osuutesi opettajalle  ja ilmoitat, ettei ole kaverin osoitetta. On mahdollista, että henkilö on kieltänyt osoitteensa jakamisen ja opettaja ei ole huomannut tehtävänannossa tätä seikkaa.

On voinut myös sairastua vakavasti, keskeyttää kurssin tai mitä tahansa. Syitä et ehkä saa tietää, mutta teet ja lähetät oman osuutesi ja sillä siisti. Kyllä opettaja siitä näkee, että olet töitä tehnyt.

Kirjautui sisään luennolle. Kenenkään osoitteita ei ole yhteisissä meileissäkään. Opettaja ei niitä lähetäkään. Tarkastin kaikki kurssin sähköpostit ja ilmoitin asiasta opettajalle.

Vierailija
34/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tätä, että muka GPDR estää sähköpostiosoitteen kertomisen. Ei jonkun gmail-osoitteen tekemiseen ja vaikka vanhaan puhelimeen prepaidin laittamiseen mene paljoa aikaa.

Noita GPDR-inttäjiä on aina. Sitten samat ihmiset osallistuvat Facebookin kilpailuihin ja ihmettelevät puhelinmyyjiä 🤭.

Vierailija
35/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kysyitkö häneltä sitä spostiosotetta? Ja mitä hän siihe vastas?

Kuinka minä kysyn ihmiseltä, joka ei vastaa kun hänelle puhutaan? Ei se auta enää sen viidennen kerran jälkeen kun tavaat oman osoitteesi. Varmasti olisi ehtinyt kirjoittaa osoitteen muistiin jo siinä ajassa eikä olisi tarvinut inahtaakaan. Olisi edes nostanut peukun pystyyn chatissa.

Btw: miksi ette vastaa kun teille puhutaan etäluennolla tai ryhmätöissä?

Vierailija
36/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan se pari sanoa sinusta samaa. Sanoo, ettei ole nähnyt yhteydenottoyrityksiäsi ja siksi ei tehnyt tehtävää.

Vierailija
37/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan se on vaan hullun tarkka yksityisyydestään, eikä halua mitään ylimääräisiä mailiosoitteita. Mutta ilmotat sille opettajalle, että sulla on vaan oma osuutes työstä valmiina, eikä ole yhteystietoja tyoparille. 

Ja jos olet koko tehtävän tehnyt yksin, ilmoitat, että yksin olet tehnyt, eikä työparista ole kuulunut mitään.

Ei niitä saa palauttaa yksin. Pitää olla tehnyt yhdessä ja joissain vielä selvitys mitä kukakin tehnyt. Ryhmätyöt on perseestä. Ei voi edes valittaa kuinka toinen ei tee mitään kun katsotaan ettet ole itse kyennyt tekemään töitä ryhmässä.

se ”selvitys, mitä kukin on tehnyt”, on tarkoitettu juuri siihen, että tämmöisen saa kerrottua siinä.se pitää kertoa.

Sitten selvitän enkä stressaa asiasta enempää. Enemmän menee aikaa vastahakoisen tavoitteluun.

Vierailija
38/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parityöt on hanurista. Koskaan ei voi etukäteen tietää, millainen pari osuu itselle ja millaiset tavoitteet tällä on. Olen aikuisopiskelija myöskin ja ärsyttää myös muiden lusmuilu. Teen omia opintoja etäkursseina ja kun osallistun verkkoharjoituksiin, meitä jaetaan joskun pienempiin ryhmiin. Ryhmäkeskustelun jälkeen "kukin ryhmä voi kertoa omia ajatuksiaan". Mikäpäs siinä on kertoessa, kun meidän neljän henkilön ryhmästä kahdella ei toiminut mikrofoni ja loput kaksi sai jutustella keskenään. Reilu homma. 

Ei saakeli, tämä on niin ärsyttävää!

Joku ryhmästä ei puhu mitään paitsi EHKÄ jos häneltä suoraan kysyy. Opettaja käy katsomassa ryhmää ja näkee että siellä kaksi ihmistä puhuu keskenään. Sitten kun palataan isompaan ryhmään, opettaja käskee sen normaalistikin aktiivisen kertomaan mitä ryhmä puhui, ei suinkaan sen joka ei sanonut mitään. 

Ja arvatenkaan mikään tuosta ei näy numeroa huonontavasti tuppisuulle eikä vastaavasti numeroa korottavasti aktiiviselle.

Vierailija
39/39 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajankin kannalta on ongelma se, että kaikki opiskelijat eivät syystä tai toisesta sitoudu harjoitusten tekemiseen samalla tavalla kuin toiset. Myös suoritusten oikeudenmukaisen arvioinnin kannalta pari- ja ryhmätyöt ovat ongelmallisia. Itse olen juuri sen vuoksi suosinut yksin tehtäviä harjoituksia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän kaksi