Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä on työ, jota kuka tahansa voisi tehdä?

Vierailija
06.03.2022 |

Sellainen työ, jota voisi hakea heti ja aloittaa hiomenna ja jossa ei tarvitse koulutusta, ajokorttia, työturvallisuuskorttia, hygieniapassia, puhelinta tai suosittelijoita. (Puhelin minulla toki on, mutta en halua käyttää sitä työasioihin)
Siivoojankin työhön tarvitaan Suomessa koulutus.

Kommentit (434)

Vierailija
361/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri, ei ole edes mitään vastuuta sanomisistaan tai tekemisistään. Pätkätyö toki.

..Joku Sokoksen kassaneitikin ministerihommat hoitaa !

Vierailija
362/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut töissä painotalossa, puutarhalla sekä tiskaajana ilman koulutusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ne hygieniapassit ja työturvallisuuskortit ovat olevinaan ongelma? Kaiken maailman paskaduuneissa olen ollut, mutta aina nuo on työnantajan piikkiin mennyt, eikä puute ollut koskaan työnsaannin este. 

Mä ainakin oon nähny monissa avoin työpaikka-ilmoituksessa vaateina työturvallisuuskortti ja/tai hygieniapassi ja ihmetelly miten nuo työnantajat tuommosissakin pihistelee että sekin ny tarvisi jo valmiina olla., mitään eivät vissiin viittis työtekijälle kustantaa. Omana kokemuksena kyllä noihinki silti kannattaa hakea vaikka lähteehä siinä vähän takamatkalta jos ei o juuri sitä korttia taskussa mitä työnantaja odottaa.

Vierailija
364/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei satavarmasti tarvita siivoojan työhön koulutusta. On siitä etua, ja varmaankin sitä voidaan suorastaan edellyttää jos siivotaan esimerkiksi sairaaloita tai laitoskeittiöitä, mutta käy nyt ihan itse katsomassa jonkun kauppakeskuksen siivoojia ja mieti, onko niillä siihen tutkintoa vai ei. 

Kuka korvaa, jos kouluttamaton siivooja pilaa kalliin lattiapinnan käyttämällä vääriä siivousaineita tai ajaa pesurilla ikkunasta läpi?

Oletko kuullut vakuutuksista?

Vierailija
365/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtainen avustaja

Vierailija
366/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijat -  tutkimustuloksia  itsestäänselvyyksistä   !

Vierailija
367/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos etätyö kiinnostaa mihin ei mitään työkokemusta vaadita ja palkkaus jopa 14e/tunti niin tässä olis chat operaattori rekry! https://asiakas-palvelut.com/ref/FI3962764

Vierailija
368/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netissä "julkkis" oma blogi muistat välillä että jalat on samassa asennossa kuin kellon viisarit vartii vaille kolme, huom!! ei alushousuja, noilla pärjää jo aika pitkälle. 

Vierailija
369/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoreettinen fyysikko ja kirurgi aprillia

Vierailija
370/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Festareille siivoojaksi. 

Vierailija
371/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan niitä, tartu toimeen, sosiaalitoimi ei pitkään huolehdi.  Liika julkinen tuki tuhoaa yritteliäisyyden.

Vierailija
372/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pääministeri, ei ole edes mitään vastuuta sanomisistaan tai tekemisistään. Pätkätyö toki.

..Joku Sokoksen kassaneitikin ministerihommat hoitaa !

Luottamustoimi - täytyy tämä ymmärtää - jonka vastuu kannetaan seuraavissa eduskuntavaaaleissa. Sinunkin äänesi vaikuttaa. 

Vierailija
373/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia kyetä aloittamaan joku työ tuosta vain, kuin että olla hyvä siinä. Aika harva pystyy olemaan yhtä hyvä siivooja kuin Auri Kananen, esimerkiksi. Hyvä siivooja keksii parhaimmat siivousniksit, ymmärtää käyttää sopivimpia välineitä oikeisiin kohtiin ja tajuaa, miten oikeasti tulee puhdasta jälkeä, eikä vain siirtele sitä likaa yhdestä yhdestä kohdasta toiseen kohtaan pinnoilla. Tuo näkemys että kuka tahansa osaa siivota, aiheuttaa sen, että minun olisi tosi vaikea tilata siivoojia kotiini ja luottaa, että he tekevät priimaa jälkeä.

Vierailija
374/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei satavarmasti tarvita siivoojan työhön koulutusta. On siitä etua, ja varmaankin sitä voidaan suorastaan edellyttää jos siivotaan esimerkiksi sairaaloita tai laitoskeittiöitä, mutta käy nyt ihan itse katsomassa jonkun kauppakeskuksen siivoojia ja mieti, onko niillä siihen tutkintoa vai ei. 

Kuka korvaa, jos kouluttamaton siivooja pilaa kalliin lattiapinnan käyttämällä vääriä siivousaineita tai ajaa pesurilla ikkunasta läpi?

Oletko kuullut vakuutuksista?

Laitoshuoltajan tutkinto julkisella siivoojalla ja ammatikseen kotisiivoojalla. Ei se noin mene, että tosta vaan kuka tahansa.  Ei pidä aliarvioida.  Marjoja voinee poimia metsästä ilman koulutusta, sienten kerääjälläkin koulutus ja tutkinto.  

Vierailija
375/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Blokkaaja yökerhossa tai tiskaaja. Jos joku sanoo ettei pysty tekemään yötyötä niin pystyy kyllä. Sit on vaan väsynyt mut ainakin on töitä. 

Vierailija
376/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansanedustaja, erityisesti PS.

Vierailija
377/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kyllä päässyt siivoojan töihin ilman koulutusta. Tuli tosin siinä huomattua, että ei sitäkään pysty kuka tahansa tekemään. Sinä muutamana vuotena kun olin siivoustöissä, aika moni uusi kollega sai kenkää, koska olivat jotenkin tökeröitä asiakkaalle, lusmuilivat tai eivät ihan tosissaan osanneet edes siivota??

Vierailija
378/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos menee toiselle työhön, niin jonkinlainen "koulutus" tai pienei perehdytys tulisi aina olla, jotta on samalla kartalla mitä työnantaja tai työn teettäjä. Jos vain sanotaan että tuosta vain keräämään metrin kokoista risua, niin aina tulee vastaan sääntöjä. Miltä alueelta kerätään ja mikä alue kuuluu muille eikä sieltä todellakaan mitään kerätä. Ja mitä kohtaa maata saa tai ei saa tallata keräämisen aikaan (vrt. raakut). Aina tätyy olla tietoinen laajemmasta asiasta kuin se, että kerääppä nyt seuraavatt 8 tuntia risuja.

Vierailija
379/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiantuntijaksi Te-toimistoon.

Vierailija
380/434 |
24.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän 18 v on ollut kaupan kassalla ja hyllyttämässä ilman mitään tutkintoa tai muita edelltyksiä.

No ihan varmaan on jotain edellytyksiä. Esimerkiksi se 18-vuoden ikä, että voi myydä alkoh. ja tupakkaa.

Toinen todennäköisesti sujuva suomen ja/englannin kielen taito. Jossain päin Suomea myös ruotsin.

Todennäköisesti myös asiallinen käytös ja ehkä myös perussiisti ulkonäkö, koska kyseessä asiakaspalvelutyö. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi kahdeksan