Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako työnantajani tietää, jos haen muita töitä?

Vierailija
04.08.2015 |

Haen muita töitä, sillä suunnittelen (asia ei ole vielä varma!) muuttoa toiselle paikkakunnalle. Työhakemuksessa kysytään työsuhteista joita minulla on ollut, jos kerron firman nimen missä olen nyt töissä, voivatko he soittaa sinne? En haluaisi, että työnantajani saa tietää vielä, kun en ole edes varma haluanko muuttaa vai en.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitää olla aika tyhmä HR jos soittaa. Tosin se riski on.

Vierailija
2/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei saa soittaa ilman lupaasi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voivat hyvinkin soittaa. Tälläiset tapaukset olisi hyvä ihan sopia nykyisen työnantajan kanssa. Lisäksi jossakin vaiheessa sullakin alkaa tuleen "kurkkukipua" tai muuta, että pääset työhaastatteluihin.

Vierailija
4/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä eivät soita ilman lupaa. Joku yksittäinen idiootti saattaa toki niin tehdä, mutta olen hakenut kymmeniä ja kymmeniä työpaikkoja, eikä kertaakaan ole nykyiselle työnantajalleni kukaan soitellut.

Vierailija
5/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, milloin muutos olisi tullut, että soittaa saa vain työnhakijan luvalla. Minulla ainakin on julkiselta puolelta kokemus, että kyllä uudesta paikasta soitetaan. Ja kai sinä tarvitset työtodistuksenkin nykyisestä paikasta, joten kyllä tönantaja saa tietää, että haet uutta paikkaa.

Vierailija
6/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:35"]

En tiedä, milloin muutos olisi tullut, että soittaa saa vain työnhakijan luvalla. Minulla ainakin on julkiselta puolelta kokemus, että kyllä uudesta paikasta soitetaan. Ja kai sinä tarvitset työtodistuksenkin nykyisestä paikasta, joten kyllä tönantaja saa tietää, että haet uutta paikkaa.

[/quote]

Miksi tarvitsee työtodistuksen, jos vasta hakee paikkaa?

Vierailija
7/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ymmärtääkseni hakemuksia pitää kohdella luottamuksellisesti (poislukien jotkut tärkeät julkiset virat, joita hakeneet ovat julkista tietoa) eikä siis saa kertoa kenellekään, kuka on hakenut mitäkin paikkaa. 

Vierailija
8/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:53"]Mun ymmärtääkseni hakemuksia pitää kohdella luottamuksellisesti (poislukien jotkut tärkeät julkiset virat, joita hakeneet ovat julkista tietoa) eikä siis saa kertoa kenellekään, kuka on hakenut mitäkin paikkaa. 
[/quote]

Vähön OT: Kaikki viranhaut ovat julkisia, riippumatta niiden tärkeydestä.

Vierailija
9/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:35"]

[/quote]

[/quote]
Ainakin suurissa kaupungeissa perusmuotoisen työtodistuksen (myös todistuksen vielä jatkuvasta työsuhteesta)voi tilata ilman, että esimiehelle menee mitään tietoa.

Vierailija
10/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aion pyytää työtodistuksen iltakouluun jatko-opintoihin hakemista varten. Sitten aion tulla toisiin ajatuksiin, enkä haekaan. Ei kai nykyään alallani iltakouluja edes ole, mutta luotan siihen, että pomo on siitäkin pihalla. 

Vierailija
11/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietenkin voi soittaa. Samalla selviää se millainen ihminen olet hoitamaan työtäsi.

Vierailija
12/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:06"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:35"]

[/quote]

[/quote]
Ainakin suurissa kaupungeissa perusmuotoisen työtodistuksen (myös todistuksen vielä jatkuvasta työsuhteesta)voi tilata ilman, että esimiehelle menee mitään tietoa.
[/quote]
Mitä alapeukuttamista tässä on? Tiedän asian ihan omasta kokemuksesta mm. Tampereella.

Vierailija
13/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:13"]

Tietenkin voi soittaa. Samalla selviää se millainen ihminen olet hoitamaan työtäsi.

[/quote]mistä ne kaivaa pomon numeron? eihän pomon numeroa ikinä löydy firman sivuilta... se vaan on joku muu numero ja kun käy ilmi että pitäisi soittaa johonkin toiseen numeroon ja vielä sieltäkin annetaan uusi numero johon pitäis soittaa niin eikö monilla "kyselijöillä" lopu into selvittää työntekijän taustoja jo siihen?

Vierailija
14/14 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:06"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:43"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:35"] En tiedä, milloin muutos olisi tullut, että soittaa saa vain työnhakijan luvalla. Minulla ainakin on julkiselta puolelta kokemus, että kyllä uudesta paikasta soitetaan. Ja kai sinä tarvitset työtodistuksenkin nykyisestä paikasta, joten kyllä tönantaja saa tietää, että haet uutta paikkaa. [/quote] Miksi tarvitsee työtodistuksen, jos vasta hakee paikkaa? [/quote] Ainakin suurissa kaupungeissa perusmuotoisen työtodistuksen (myös todistuksen vielä jatkuvasta työsuhteesta)voi tilata ilman, että esimiehelle menee mitään tietoa.

[/quote]

No mitenkäs sen työtodistuksen voi tilata yksityisessä pikkufirmassa ilman että työnantaja saa tietää? Ei kai siinä kaupungin koolla ole väliä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kahdeksan