Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvetti ko kyrsii tuo poika

Vierailija
04.08.2015 |

Tai sen kiukuttelu, aina,.joka ikinen kerta, kun on saanu olla kaverilla kylässä Ja pitää lähteä.
Joudun taas kerran toteamaan, että se kaverilla kyläily on pakko lopettaa, kun ei poika tajua, että se kiukuttelu on jotainniin tympäsevää.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon myös puhunut hänelle kun on saanut mennä kaverille, että kun haen, niin tulee nätisti kiukuttelematta.
Ja tottakai aina lupaa olla kiukkuamatta.
Lupaukset tuppaa vaan unohtumaan :)

Vierailija
2/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kaksi poikaa ja toinen kiukuttelee tai toinen ei. On se paljon luonteesta kiiinni. Ovat jo 11 ja 13v. Vanhempi on se leppoisampi.

Mun lapsen kaveri jankkasi kanssa ja mä laiton vähäksi aikaa sen soitot estolistalle. Soitti siis mulle, kun lapseni ei vastannut puhelimeen. Pistät jankkaukselle stopin ja sitten hankit lapsellesi sen puhelimen. 

Ilmeisesti lähteminen käynnistää ton kiukkupuuskan. Joskus meilläkin oli noin ja nykyään ei meinaa lähteä millään kenenkään luokse.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:43"]Mulla kaksi poikaa ja toinen kiukuttelee tai toinen ei. On se paljon luonteesta kiiinni. Ovat jo 11 ja 13v. Vanhempi on se leppoisampi.

Mun lapsen kaveri jankkasi kanssa ja mä laiton vähäksi aikaa sen soitot estolistalle. Soitti siis mulle, kun lapseni ei vastannut puhelimeen. Pistät jankkaukselle stopin ja sitten hankit lapsellesi sen puhelimen. 

Ilmeisesti lähteminen käynnistää ton kiukkupuuskan. Joskus meilläkin oli noin ja nykyään ei meinaa lähteä millään kenenkään luokse.
[/quote]

No teillä siis vähän sama juttu kun meilläkin :)
Meillä tuon pojan sisko on kans lepposampi tapaus. Hän ei siis kiukuttele kaverilta lähtöä :)

Niin mietin, voisiko se vaan nyt johtua siitä yhdestä pojasta. Toinen kavereista ei koskaan oo jankuttanut ja ruinannut mulle mistään ja hän on aina munkin poikaa kehottanu tottelemaan minua, että voivat taas nähä toistekkin. Ja sieltä lähtiessä ei ihan aina oo niin kovaa meteliä pitäny :)
Nää kaverit on mun poikaa muutaman vuoden vanhempia, 12-vuotiaita.

Onneks alkaa koulut taas, niin poika pääsee siellä viettämään aikaa kavereitten kanssa ja ehkä jopa vähentyis tuo kiukuttelu :)

Vierailija
4/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta sille joku taistelu tai stratregia peli ps 3 esim wwe 2k15 sen opetteluun menee pitkä aika mut se on tosi hauskaa jos siihe menee hermot lähtee varmaa kaverille tiedän kokemuksista oon nyt siis 14v. 7-9 v oli sma ongelma itel

Vierailija
5/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:57"]Osta sille joku taistelu tai stratregia peli ps 3 esim wwe 2k15 sen opetteluun menee pitkä aika mut se on tosi hauskaa jos siihe menee hermot lähtee varmaa kaverille tiedän kokemuksista oon nyt siis 14v. 7-9 v oli sma ongelma itel
[/quote]
Kiitti vinkistä :)
Mutta yhtään taistelupeliä en oo ostamassa tuolle boitsulle.
Jo pelien pelaaminen saa sen hermoilemaan mikä on hyvin hyvin rasittavaa.
Ap

Vierailija
6/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen laittaa laitokseen kasvamaan tai sisäoppilaitokseen. Siellä kyll loppuu tuollaiset pelleilyt. Useampia mahdollisuuksia on:

- http://www.annatapio.fi/

- http://grilande.suntuubi.com/?cat=1

- http://ateljee.suntuubi.com/

Vierailija
7/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:27"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:39"]Ensinnäkin poista kotiaresti rankaisuluettelostasi kokonaan. . Toiseksi: sopikaa yhdessä aika, jolloin haet ja siitä pidetään kiinni. [/quote] Samaa mieltä. Lisäksi hanki lapselle kännykkä. Ja opettele kunnioittamaan häntä.

[/quote]

Kunnioittamaan kakaraa! Voihan vitun vittu!

Vierailija
8/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:28"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:00"]Mutta kotiaresti tuntuu olevan enää ainoa rankasukeino huonolle käytökselle.

Aina olen sanonut että töitten jälkeen haen kaverilta ja poika tietää sen.
Mutta sitten lisäks hänen kaverinsa rupee jankuttamaan, että eikö Taneli nyt vois olla vielä vähän aikaa, jne...
En oo antanu periks vaikka miten ruinais.

Mut eipä tarvi taas kyläillä kun hermot ei kerta kestä.
Muuttuukohan tuo koskaan.....

[/quote]

Lasta ei tarvitse rangaista. Keskustelu ja sopiminen riittää
[/quote]
No kun ei aina riitä. Sinä se siis jaksat aina sopia uudestaan ja uudestaan kun ne sopimukset petetään? Niinkö? Koitahan sinä töissä tehdä niin kuin huvittaa, eikä niin kuin on sovittu niin hyvin äkkiä saat lähteä mäkeen rangaistukseksi. Kyllä maailma olisi sekaisin jos ei mitään kuria eikä rangaistuksia olisi. huonosta käytöksestä lasta tulee rangaista, piste. Lyhyt kotiaresti esim ok.

Vierailija
9/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa nyt poika kertoikin että siellähän olivat pelanneet jotain k-16 , k-18 sotapeliä.

En oikeen ymmärrä miks vanhemmat ostaa tuollasii pelejä vaikka olisikin "jo" 12-vuotias.

Mutta hyvä on kun kertoo mitä ovat katelleet ja pelanneet.
Toisen kaverin luona kuulema kattoivat jotain pelottavaa ohjelmaa.

Mikäs ihme se on että vähän kiukututtaa kun kotona ei saa niin jänniä juttuja ku kavereilla.

Me ollaa sit varmaa vähän liian tiukkoja vanhempia kun rangaistaan kotiarestilla huonosta käytöksestä ja kielletään pelit ja elokuvat mitkä ei mielestämme sovi ton ikäselle.

Vierailija
10/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on siis jo 8-vuotias.
Oli tässä jo pitkään kotiarestissa ja nyt sai olla taas jopa kahella kaverilla.
Mutta kun menin hakemaan niin taas sama juttu.
Kiukuttelua kiukuttelua.

Ja sitten kun tiedän että kavereilla vaan pelataan päivät pitkät eikä leikitä pihalla, niin kyrsii seki.
Pelaaminen tekee jo niin levottomaks ja hermostuneeks, että ei hermot kestä mitään.

Onhan meilläki pleikka, mutta nykyään on seki hyvin usein jäähyllä.

Mutta sitten vielä tuo yks pojan kaveri, varsinki sen luota lähetää kiukutellen pois, ja se kaveri on hirvee jankkaamaan asioista.

Siis se jankuttaa minulle vastaan vaikka sanoisin, että nyt haen poikani, niin saa ensin väitellä tämän kaverin kanssa ja sitten kuunnella oman mukulan kiukkuamista.
Hoihhoi-jaa.

Vierailija
11/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh oli kyllä erään kerran pokassa pitelemistä kun tältä samalta kaverilta hain poikaani. Ootin pihassa ja soitin kaverin puhelimeen kun meidän poitsulla ei nyt ole kännykkää.

No hän keksi ruveta jankkaamaan, että minun pitäisi tulla tutustumaan hänen vanhempiinsa.
Siis rupes käskyttämään ja äkkiä piti keksiä hyvä syy ettei nyt kerkiä.
Olin ihan sika väsyny ja pelkkä ajatuskin että pitäis nyt vielä vääntämään jotain juttua hänen vanhempiensa kanssa, ni ei ei ei.

Ja olen aiemmin jo jutellutkin heidän kanssaan. Tää heidän poikansa on vaan niin sika rasittava sen jatkuvan pälätyksen ja kyselyn kanssa, että en jaksa.
En oo enää meillekkään ottanut kylään kun tiedän kokemuksesta että se hiillostaa niitten kysymyksiensä kanssa koko ajan.
Olen vieläpä raskaana ja olo aika väsynyt sen takia.

Vierailija
12/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin poista kotiaresti rankaisuluettelostasi kokonaan.
.
Toiseksi: sopikaa yhdessä aika, jolloin haet ja siitä pidetään kiinni.

Vierailija
13/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kotiaresti tuntuu olevan enää ainoa rankasukeino huonolle käytökselle.

Mutta sitten lisäks hänen kaverinsa rupee jankuttamaan, että eikö Taneli nyt vois olla vielä vähän aikaa, jne...

Vierailija
14/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai voiskohan olla jotai stressiä mikä purkautuu sitten tuolla tavalla. Sitä en tiedä saavatko riehua kaverinsa kanssa tai pidetäänkö heillä kuria mitenkään.

Aina kun oon kysellyt oman pojan käyttäytymistä kavereitten vanhemmilta niin aina on hyvin käyttäytynyt heidän mukaansa.

Mutta nyt tuo on taas hyväntuulinen. Ois vaan kiva kun ees joskus tulis kaveriltakin iloisena, eikä aina parkuen ja kiukutellen...

Vierailija
15/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on vaan peliä. Lapsi toimii tietyllä tavalla ja sä toistat omaa kaavaasi. Sun tehtävä on muuttaa kuvio toisenlaiseksi.

Vierailija
16/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla voisin muuttaa kuvion? Neuvoja? :)

Vierailija
17/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keskustele pojan kanssa kotiintuloajasta ja päätykää johonkin kompromissiin. Eihän tuosta riitelystä pitemmän päälle hyvä seuraa. Mieti, millaista tuo on teininä.

Vierailija
18/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

-vähennä kyläily ko kaverin luona joksikin aikaa

-sovi lapsen kanssa, kuinka käyttäydytään

-pidä hermosi kurissa

-kiitä joka kerran, kun lapsi lähtee sovittuna aikana pois

-hanki muutakin kaveriporukkaa tai harrasteita

Vierailija
19/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:39"]Ensinnäkin poista kotiaresti rankaisuluettelostasi kokonaan.
.
Toiseksi: sopikaa yhdessä aika, jolloin haet ja siitä pidetään kiinni.
[/quote]

Samaa mieltä.
Lisäksi hanki lapselle kännykkä.
Ja opettele kunnioittamaan häntä.

Vierailija
20/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:00"]Mutta kotiaresti tuntuu olevan enää ainoa rankasukeino huonolle käytökselle.

[/quote]

Lasta ei tarvitse rangaista. Keskustelu ja sopiminen riittää