Helvetti ko kyrsii tuo poika
Tai sen kiukuttelu, aina,.joka ikinen kerta, kun on saanu olla kaverilla kylässä Ja pitää lähteä.
Joudun taas kerran toteamaan, että se kaverilla kyläily on pakko lopettaa, kun ei poika tajua, että se kiukuttelu on jotainniin tympäsevää.
Kommentit (23)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:27"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:39"]Ensinnäkin poista kotiaresti rankaisuluettelostasi kokonaan.
.
Toiseksi: sopikaa yhdessä aika, jolloin haet ja siitä pidetään kiinni.
[/quote]
Samaa mieltä.
Lisäksi hanki lapselle kännykkä.
Ja opettele kunnioittamaan häntä.
[/quote]
Kyllä hänellä oli puhelin. Mutta hajotti sen.
Uutta ollaan harkittu kun taas koulutkin alkaa.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 18:24"]-vähennä kyläily ko kaverin luona joksikin aikaa
-sovi lapsen kanssa, kuinka käyttäydytään
-pidä hermosi kurissa
-kiitä joka kerran, kun lapsi lähtee sovittuna aikana pois
-hanki muutakin kaveriporukkaa tai harrasteita
[/quote]
Hän käy/kävi partioo.
Mutta haluaa lopettaa. Oon vähän väkisin kuskannut kun kerta on harrastus maksettu ja partio on muutenkin mielestäni hyvä harrastus lapsille.
Tätä samaa käytöstä oli myös silloin, kun poika sai vapaammin olla kavereitten kanssa.
Itse asiassa oon sitä mieltä että olin liian lepsu. Asuin yksin noitten muksujen kanssa ja se oli vaan niin helppoa antaa pojan viettää aikaa kavereitren kanssa ulkona.
Oli siis sitä samaa kiukkuamista jo silloinkin kun piti tulla kotiin ja niin edelleen.
Nyt ollaan muutettu hieman kauemmas kavereista ja nyt oon pitäny päätökseni esim. Kun sanon että on kotiarestia, niin en sitä enää oo perunu vaikka kaverit kuin soittelis joka päivä....
Silloin aiemmin annoin liian helpolla periks.
Mutta tää ei tuota kiukkuumista oo lopettanu kun pitää taas kotia tulla.
Miehen avulla oon ollut jämäkämpi. Yksin voimakastahtosen lapsen kanssa on kyllä ollu haastavaa...