Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsuuden/nuoruuden tietokone yms. pelimuitot

Vierailija
04.08.2015 |

Villen ihmetalo, jack rabbit, tarinoiden tekijä, doom, the sims... Onhan noita. Ap

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:40"]

Eniten on jäänyt mieleen se miten vanhemmat, ja monien muiden vanhemmat, rajoittivat pelaamista tyyliin korkeintaan tunti päivällä ja toinen illalla, koska pelaamisesta ei ole mitään hyötyä. No, ne jotka pelasi, osasi englantia. Ne jotka kulutti vapaa-aikansa hyödyllisemmin esim. hiihtämällä tai paskapalloa viskomalla, veteli sitten tyyliin kutosta ja seiskaa enkun kokeista.

[/quote]

Kaikki pelit enkuksi ja ohjeet myös, joten kyllähän siinä oppi, siksi vanhemmat antoikin meidän pelata noita. Molemmat kirjoitti pitkästä englannista laudaturin ;)

T 9, joka liittää listaan vielä pelisarjan, jota aikoinaan tuli pelattua veljen kanssa paljon: NHL alkaen 94 tai 95 aina 99 asti. 

Vierailija
2/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

9+17 jatkaa listaansa:

Duke nukemit (doomin sukulaisia).

Commander keen (tasohyppelyitä)

Arkanoid, Pac man Bubble bobble, klassikoita

The incredible machine, pulmanratkontaa

Snake rattle 'n' roll, matopelin esi-isä.

Supaplex, pulmanratkontaa

Tomb raider 3 (area 51:))

Area 51 jossa jahdattiin alieneja, Ufo:  Enemy unknown samaa sarjaa mutta strategiaversiona.

Tanks, jossa randomisti tankit pelikentällä, sai valita aseet (mm napalmia) ja piti tuhota toisia tankkeja. Tankit eivät liikkuneet.

Lemmings, jossa piti saada joukko otuksia esteiden yli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen wanhaan minun nuoruudessani tietokonepelit oli vain luuserinörttien harrastus, joita pilkattiin ihan yleisesti.

Missä vaiheessa pelaaminen on muuttunut nolosta nysväämisestä normaalien sosiaalisten ihmisten ja jopa naisten ajanvietteeksi?

Vierailija
4/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei nuo pelit, mutta kun vuonna 1989 pääsi lukion erikoislaajassa tietotekniikassa (osa kurssista teknillisellä korkeakoululla) ensimmäisen kerran tekstipohjaiseen Internettiin, niin tajunta/ymmärrys laajeni kertaheitolla. Siitä asti ollut ns vakituinen nettikäyttäjä.

(Internet-accesin lisäksi muu hyöty lukiosta olikin vähän niin ja näin...)

Vierailija
5/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

086:lla pelattiin aikanaan Mastermindia - siitä se lähti. Sen jälkeen kannettiin kasoja lerppuja ja korppuja ja manattiin kun joku oli tietenkin paskana. Askarreltiin DOS:in käynnistystiedostojen kanssa, jotta saatiin pelit toimimaan. Välillä myös rääkättiin ohjaimia Kuusnepan, Spectravideon ja Amigan parissa.

Vierailija
6/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ysin kanssa ihan samat! Supaplexiä en koskaan päässyt läpi, on jääny vaivaamaan. Sitten oli vielä captain comic jota pelasin ihan pienenä, ja agent1.
Sitten sellainen autopeli jossa voitettiin rahaa kisoista ja ostettiin autoja lehti-ilmoituksesta (Hot rod voisko olla nimi?). Kaiholla muistelen myös DOS:ia käskyineen :)
Huikeita aikoja, pelit oli oikeasti vaikeita vielä tuolloin, nykyään saa hakattua läpi minkä vaan.

Vierailija
7/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eka tietokone oli commondore pc 10. Siinä oli cga näyttö, ei kovalevyasemaa vaan ainostaan 2 lerppuasemaa. Taisi muistia olla 640kt. Käyttis tais olla dos 3.1 tai jotain:) Eniten tuli pelattua police quest ja muita niitä questeja. Maniac mansion oli hyvä peli ja zac mac krackken.

Vierailija
8/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh, huomasin jokin aika sitten, että Jazz Jackrabbitin saa Windows Phoneen. Oli aika nostalgista, vaikka nyt aikuisiällä en muuten olekaan pelaillut paljoa. Me pelattiin paljon sellaista dinosaurusten metsästyspeliä, olikohan nimi Carnivore tms. T-Rexin metsästys oli jännittävää, kun se kuoli vain kun sitä ampui silmään.

Vierailija
9/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelikoneena amiga ja super frog peli ladattuna erilliselle neliönmuotoiselle disketille mikä sitten oikealta nimeltään onkaan. Ja telkkarissa Hugo tietysti. Voi niitä aikoja :)

Vierailija
10/25 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MSX:n pelit. Nemesis yms...:D

Vierailija
11/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

*siis muistot

Vierailija
12/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hugo! The Simsiä olen itsekin paukuttanut 7-vuotiaasta asti, vähän haastavaa oli kun se oli ainoastaan englanniksi.

Vierailija
13/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mull ei ole pelimuistoja. Ostimme siskon kanssa yhdessä ekan tietokoneen, kun olin 14-vuotias. Sekin oli vain markkinoiden halvin läppäri. Ei oo muitakaan vempeleitä ollut. Vasta asikuisiällä olen hiukan alkanut pelailemaan. N21

Vierailija
14/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:17"]Mull ei ole pelimuistoja. Ostimme siskon kanssa yhdessä ekan tietokoneen, kun olin 14-vuotias. Sekin oli vain markkinoiden halvin läppäri. Ei oo muitakaan vempeleitä ollut. Vasta asikuisiällä olen hiukan alkanut pelailemaan. N21
[/quote]
Tähän ketjuun ei kaivata alle kolmekymppisiä.Suksi tyttö suolle!!

Vierailija
15/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Giana Sisters, California Games, Snoopy jne

Vierailija
16/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:19"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:17"]Mull ei ole pelimuistoja. Ostimme siskon kanssa yhdessä ekan tietokoneen, kun olin 14-vuotias. Sekin oli vain markkinoiden halvin läppäri. Ei oo muitakaan vempeleitä ollut. Vasta asikuisiällä olen hiukan alkanut pelailemaan. N21 [/quote] Tähän ketjuun ei kaivata alle kolmekymppisiä.Suksi tyttö suolle!!

[/quote]

:(

Vierailija
17/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille tuli eka kone kun olin yli 20 v ja peleistä koukkuun jäin tetrikseen. Sims on tullu vasta mun lapsille. Nindendo meillä oli kans noihin aikoihin ja siitä tietty Mario ja sorsan ampumispeli.

Vierailija
18/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monia :)

Jones (tjsp), elämäsimulaatio, jossa piti käydä kouluja, hankkia työ, hankkia ruokaa ja uusia jääkaappeja jossa ruoka säilyy, ettei hahmo sairastu. Ja kaikki tämä piti tehdä ennen kuin tietokone ehti ensin.

Leisure suit larryt, vanhemmilta piti kysyä vastaukset ikäkysymyksiin ja peli oli ihan hauska vaikkei tajunnutkaan mitään :) Ikimuistoisimmat kohdat oli että jos ei maksullisen kanssa käyttänyt kumia, kävi huonosti ja oliko se 6 tai 7, jossa kylpylässä oli joku suolihuuhtelu, jonka jälkeen suihkulähteen vesi oli ruskeaa...

Carmageddon, autokisa, jossa ideana oli ajella sivullisten päältä ja tuhota muiden ajopelejä.

Grand theft auto, jossa jos sai poliisit ja armeijan peräänsä, pystyi pöllimään tankin ja takaa-ajajista pääsi eroon ajamalla automaalaamoon. Paloautonkin voi pölliä, mutta paloruiskusta tuli veden sijaan liekkejä.

Stunts, peli jossa sai tehdä itse kenttiä ja ajaa niillä tuunatuilla autoilla.

Teenage Mutant Ninja Turtles, jossa a) vesikentissä oli instant death -levää ja b) MERIkilpikonnat uivat luvattoman kehnosti.

Megamanit, joissa kentät piti mennä tietyssä järjestyksessä että sai parhaat aseet seuraavaa Bossia varten .

Civilization ja Railroad tycoon. 'Nuf said ;D

Sam and Max hit the road jättimäisine lankakerineen ja ADHD-duracell -pupuineen. Ko pupun etsiminen Dark Forcesista ja Jedi Knightista oli hupaisaa sinänsä :)

Final fantasy VII ja hervottomat miekat ja Sephiroth ;)

Doom, Wolfenstein ja muut vastaavat, sekä tietty robo-Aatu.

Alone in the dark ja Resident Evilit, kauhun klassikot. 

Monkey islandit ja Indiana Jonesit, seikkailua ja pulmia.

Olen syntynyt 80-luvun alussa, pelikoneina NES (perus Nintendo) ja PC. Ataria tai Commodorea ei ollut.

Vierailija
19/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:23"]

Meille tuli eka kone kun olin yli 20 v ja peleistä koukkuun jäin tetrikseen. Sims on tullu vasta mun lapsille. Nindendo meillä oli kans noihin aikoihin ja siitä tietty Mario ja sorsan ampumispeli.

[/quote]Siis Nintendo. Toi oli joskus 80-luvun loppupuoliskolla.

Vierailija
20/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:19"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:17"]Mull ei ole pelimuistoja. Ostimme siskon kanssa yhdessä ekan tietokoneen, kun olin 14-vuotias. Sekin oli vain markkinoiden halvin läppäri. Ei oo muitakaan vempeleitä ollut. Vasta asikuisiällä olen hiukan alkanut pelailemaan. N21
[/quote]
Tähän ketjuun ei kaivata alle kolmekymppisiä.Suksi tyttö suolle!!
[/quote]siisti suutas. Ap