Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kuukausi laskettuun aikaan ja suunnitelmat meni ihan pieleen, harmittaa!!

Vierailija
04.08.2015 |

Kuukauden päästä siis laskettu aika ja mieheni meni pari viikkoa sitten työkyvyttömäksi koska rupesi huimaamaan ja oksentamaan. Vieläkin huimausta on ja kävi magneettikuvissa ja sieltä löydettiin hyvälaatuinen kuulohermo kasvain. Se täytyy siis leikata melko pian jo, mutta menee vauvan syntymän jälkeiseen aikaan sekin. Netistä luin että toipuminen leikkauksesta voi kestää useita kuukausia, jopa puoli vuotta ja että ensimmäiset kuukaudet on täysin toisten armoilla kun ei voi itse edes vessaan kävellä. Eli olen siis käytännössä yksinhuoltaja vauvan ensimmäiset kuukaudet nyt, koska todennäköisesti leikkaus tehdään melko pian vauvan syntymän jälkeen ja näköjään aika varmasti miehenikin huoltaja siinä samalla koska hän ei itse voi tehdä mitään. Kyyti synnyttämäänkin täytyy nyt miettiä uudelleen, tarkoitus oli mennä omalla autolla mutta mieheni ei ole tämän takia nyt ajokuntoinen ja matkaa synnytyssairaalaan on noin tunnin verran. Ristiäistenkin suunnittelu menee varmaan uusiksi, koska mies on aika varmasti sillon vielä sänkytoipilas. En ihan näin suunnitellut asioiden menevän, tarkoitus oli että mieheni on minun apuna synnytyksen jälkeen eikä päin vastoin. Rankkaa tämä tulee olemaan mutta ei tälle mitään mahda.

Kommentit (50)

Vierailija
21/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:21"]

On onneksi sukulaiset lähellä luojan kiitos. En tästä kyllä selviäisi jos ei olisi.

[/quote]

Taatusti selviäisit...

Vierailija
22/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taksilla sairaalaan, pyydä joku läheinen synnytykseen tukihenkilöksi? Minulla on ollut kaikissa synnytyksissä läheinen ystävä mukana. Kysy jo nyt neuvolasta, jos saat perhetyöntekijän auttelemaan kotihommissa synnytyksen jälkeen.

Ristiäisjuhlat voi hyvin pitää myöhemminkin. Vauvan nimi pitää antaa ajoissa, mutta ei kukaan kiellä teitä pitämästä kastejuhlaa sitten kun mieskin on kunnossa. Seurakunnalta saa veloituksetta käyttöön juhlatilan (ei tarvitse siivota kotona) ja sukulaiset voi tuossa tilanteessa kyllä nakittaa leipomaan jos juhlat halutaan pitää 2 kk iässä.

Uskon että harmittaa, mutta kyllä ne asiat siitä lutviutuu :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ristiäiset täytyy pitää noin pian? Ei siihen mitään aikarajaa ole. Tosin lapselle olisi reiluinta, ettei häntä ylipäänsä liitetään mihinkään kirkkoon.

Vierailija
24/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No monella yksinhuoltajalla on useita lapsia, täysin autettavia isoja vammaisiakon. Miten niin et olisi ilman tukoverkkoa pärjännyt?

Vierailija
25/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:22"]Ota yhteyttä kaupunkisi kotipalveluun. Sieltä saa kodinhoitoapua ja lastenhoitoapua ja ei ole kovin kallista.

T. Keskoskaksosten äiti, jonka miehellä murtui reisiluu ja olkavarsi ja olin kolmen "makuupotilaan" kanssa vähän ihmeissäni :D
[/quote]

Kiitos vinkistä! Täytyy pitää mielessä jos sattuu tarvitsemaan. Vanhempamme lupasivat kyllä auttaa mahdollisimman paljon mutta eivät hekään jatkuvasti pysty täällä olemaan kun ovat töissäkäyviä itsekin.

Ap

Vierailija
26/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:24"]No monella yksinhuoltajalla on useita lapsia, täysin autettavia isoja vammaisiakon. Miten niin et olisi ilman tukoverkkoa pärjännyt?
[/quote]

No joo ehkä pärjäisinkin mutta kuulostaa todella raskaalta kun on hoidettavana tuollainen aikuinen mies ja yöheräilevä vauva.

Ap

Vierailija
27/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla voisi olla myös vauva ja surutyö miehen kuolemasta ja suku satojen kilometrien päässä.

Vierailija
28/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kyseessa nainen, joka on aina päässyt kohtuu helpolla? Muuta syytä en keksi, miksi ei jaksaisi ja pärjäisi.

Vierailija
29/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:38"]Sinulla voisi olla myös vauva ja surutyö miehen kuolemasta ja suku satojen kilometrien päässä.
[/quote]

Ja minä voisin myös olla maailman seksikkäin miljonääri maailmanmatkaaja. En tajua miksi näissä ketjuissa pitää aina jossitella. Tsemppiä ap, hyvin kaikki menee!:)

Vierailija
30/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tutultani leikattiin tuo kyseinen kasvain. Ei hän ollut petipotilaana kuin sairaalassa. Toki alkuviikot olivat outoja ja töistä puolen vuoden sairausloma (ruumiillinen työ) mutta ei todellakaan viikkoja petipotilaana. Kävellä pitää jo sairaalassa ja autolla ei saa ajaa (eikä voikaan) vähään aikaan mutta kyllä vauvaa voi hoitaa, ruokaa tehdä ym. Tsemppiä teille kovasti. Hyvin kaikki menee!

Vierailija
31/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:12"]Anteeksi kun tuli yhteen pötköön. Puhelin ei tehnyt taaskaan kappalejakoja.

ap
[/quote]
Elämäm kolun ongelmia

Vierailija
32/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lue oma tekstis pari kertaa. Huomaatko? "minä, minun ongelmat, minä yksinhuoltajana, minulla niin rankkaa". minäminäminäminä

Vierailija
33/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:45"]Lue oma tekstis pari kertaa. Huomaatko? "minä, minun ongelmat, minä yksinhuoltajana, minulla niin rankkaa". minäminäminäminä
[/quote]
Varmaan raivoaa miehelleen kun meni sairastumaan ja pilasi suunnitelmat

Vierailija
34/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:45"]Lue oma tekstis pari kertaa. Huomaatko? "minä, minun ongelmat, minä yksinhuoltajana, minulla niin rankkaa". minäminäminäminä
[/quote]

Yleensä täällä ihmiset avautuvat omista ongelmistaan. Kenen näkökulmasta sitten olisi pitänyt kirjottaa?

Vierailija
35/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:45"]

Lue oma tekstis pari kertaa. Huomaatko? "minä, minun ongelmat, minä yksinhuoltajana, minulla niin rankkaa". minäminäminäminä

[/quote]

oletpas empaattinen ihminen. onhan ne muutamat ekat kuukaudet rankkoja ja varmasti vielä rankempia jos mies autettavassa kunnossa. Kyllä siitä saa olla harmissaan. Ihme jeesustelua nyt taas. Muistathan itse olla valittamatta ikinä mistään.

Tsemppiä ap, kyllä te selviätte! Hieno juttu, että teillä isovanhemmat asuu noin lähellä.

Vierailija
36/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:44"]Tutultani leikattiin tuo kyseinen kasvain. Ei hän ollut petipotilaana kuin sairaalassa. Toki alkuviikot olivat outoja ja töistä puolen vuoden sairausloma (ruumiillinen työ) mutta ei todellakaan viikkoja petipotilaana. Kävellä pitää jo sairaalassa ja autolla ei saa ajaa (eikä voikaan) vähään aikaan mutta kyllä vauvaa voi hoitaa, ruokaa tehdä ym. Tsemppiä teille kovasti. Hyvin kaikki menee!
[/quote]

Niin toipuminen lienee yksilöllistä. Toiset varmasti toipuukin nopeammin. Toivotaan vaan että mies kuuluisi näihin nopeammin toipuviin. Ja nämä arvostelijat voisivat ajatella asiaa omalle kohdalleen. Kyllä varmasti teitäkin stressaisi tilanne kun vauva tulossa ja ei tarkalleen tiedä mitä on edessä päin.

Ap

Vierailija
37/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä minä minä. Olisit edes hyvilläsi siitä että miehesi selviää todennäköisesti hengissä.

Vierailija
38/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai SULLA on rankkaa? Mieti jos se olisit sinä jolla on se kasvain? Ja saisit vauvan. Sit sulla vois olla rankkaa. Mietippä miestäs nyt vähän. Saa vauvan ja sairastuu samaan aikaan. Miehellä tässä on rankkaa eikä sulla!!!! Itsekäs porsas olet! Ja mietippä vielä sitä, että jokainen anestesia on riski. Kaikki eivät selviä siitä, vaikka mitään varsinaisia leikkauskomplikaatioita ei olisikaan.

Vierailija
39/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:45"]

[/quote]

oletpas empaattinen ihminen. onhan ne muutamat ekat kuukaudet rankkoja ja varmasti vielä rankempia jos mies autettavassa kunnossa. Kyllä siitä saa olla harmissaan. Ihme jeesustelua nyt taas. Muistathan itse olla valittamatta ikinä mistään.

Tsemppiä ap, kyllä te selviätte! Hieno juttu, että teillä isovanhemmat asuu noin lähellä.

[/quote]

APhan se tässä oikein empaattinen on! Miehellä vakava leikkaus ja ap ajattelee miten HÄNEN suunnitelmansa menee pieleen, miten HÄNEN on niin rankkaa sitten. 

Vierailija
40/50 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edelleenkin ollaan miehen kanssa onnellisia että kasvain ei ollut pahalaatuinen. Eikä tässä olla vaan minusta puhuttu. Yhtä lailla miehellänikin on vaikeaa ja ollaan kyllä miehen kanssa tästä keskusteltu. Kyllähän tämä vaan vähän stressaa koska vauva nyt on tässä minulla sekä miehelläni etusijalla ja pieni joutuu jo heti syntyessään stressaavaan elämäntilanteeseen.

Ap