Oletko käynyt mustikassa, av:lainen?
....vai hankkinut marjavarastosi muualta? Kerro!
Kommentit (53)
Kaverin kaa kävin, kerran vain oon käynyt. Laitettiin samalla maapallomme asioita järjestykseen ja saldo oli noin 4 dl. Piiras on jo syöty. : )
Lisää vois hakea koska vaan, tää on sellainen lähiö hyvällä metsällä varustettuna.
Meillä jo kypsiä mustikat & punaherukat.
Mansikoita haluaisin ostaa ihan vähän pakkaseen. ( en yleensä viitsi, ja ois kiva kun sais luomua). Mustaherukkaa laitan, ostan 8 litraa. Pakkaseen vaan, en ala mitään mehuja säätämään :D
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:33"]
[/quote]
On jotenkin niin voimaannuttava tunne kun kerää ämpärillisen mustikkaa. Kun tietää....kun tietää että vätyksistä ei siihen ole. Kun tietää..kun tietää että on.....on selviytyjä :)
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:03"]
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:33"]
[/quote]
Hehhehheh. Hassu olet. Mutta kiva jos nautit, eihän se keneltäkään ole pois.
On jotenkin niin voimaannuttava tunne kun kerää ämpärillisen mustikkaa. Kun tietää....kun tietää että vätyksistä ei siihen ole. Kun tietää..kun tietää että on.....on selviytyjä :)
[/quote]
Poiminut itse omin käsin :) ei oo mitään järkeä OSTAA mustikkaa ku sitä saa nyt ilmaiseksi metsästä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 16:07"]
Poiminut itse omin käsin :) ei oo mitään järkeä OSTAA mustikkaa ku sitä saa nyt ilmaiseksi metsästä.
[/quote]
Mun on ainakin paljon järkevämpää tehdä sekin aika töitä ja ostaa mustikat kaupasta. Jää rahaa vielä muuhunkin kuin niihin mustikoihin.
Mulla on niin ihana mies, että hän marjastaa. Mustikat ovat pakkasessa, viimevuotisiakin jäi, joten paljoa ei tarvittu. Syöntimarjoja ja piirakkaan myös. Piirakoita on tehtynä ainakin puoli tusinaa. On myynyt myös muutamille tutuille mustikoita, ei vaan malta pysyä pois sieltä metsästä.
Olen ostanut kaupasta tarpeen mukaan. En lähde täältä Helsingin keskustasta fillarilla mihinkään Nuuksioon sotkemaan ämpärit kyydissä.
millaisia piirakoita te teette? Ihan pakkaseenko teette niitä?
Mä oon tehnyt nyt kaksi rahkapiirakkaa, ihan kaupan valmis muropohjaan, hyviä on, ei kuitenkaan pakastamisen arvoisia kun niin nopsaan tekee tuoreenkin.
Ihan pullataikinapiirakkako?
Mustikoita poimittu 20 litraa, osan annoin äidille. Lakkaa myös löytyi suolta muutama litra. Karpaloita ja puolukoita odotellessa.
Joo. Kerännyt noin viisi litraa jo.
Juu sain poimittua 5kg mustikoita ;)
Polvi huonossa kunnossa. Kainalosauvoilla niin vaikea kulkea metsässä :(
Huomenna pitää kuitenkin yrittää taas.
Ei oo ollut motivaatiota moiseen. Ostin siskon tytöltä pari litraa, kerää rahaa ulkomaanmatkaan.
Yleensä olen poiminut mustikoita, mutta nyt kylmän ja sateisen kesän ansiosta mustikat maistuvat niin pahalle, että enpä tiedä, viitsinkö vaivautua.
Ei tietenkään ole järkeä ostaa leipääkään, kun sen voi itse tehdä tai ostaa mattoja kun voi itse kutoa. Mutta koska kaikkea ei ehdi itse tehdä vaikka ehkä osaisikin, jokainen voi priorisoida, mitä on järkevää tehdä itse ja mitä ei. Lisäksi voi vähän noudattaa mieltymyksiäänkin, kun ei ole mikään orja.
Oli makeita mustikoita joillain paikoilla. Oikein yllätyin kun luulin että näin ei ole. Kannattaa käyä ulkoilemassa. Saattaa olla marjaa paljon joillain paikoilla.
Poimi rennolla otteella niin pian on sanko täynnä.
Myös 3 herkkutattia löytyi. Laitoin pakastimeen hiukan keitettynä. Riittää n. 5-8 pitsaan.
Just tulin pari tuntia sitten mustikasta. Keräsin ihan vaan parin litran pakastepussiin, ei ollut edes tarkoitus mennä poimimaan vaan käydä pikaisesti kasvimaalla. Kävikin sitten näin. Lisäksi löysin muutaman kanttarellin. Mustikkaa ei ollut hirveästi, mutta en poiminut miltään syrjäiseltä paikalta vaan ulkoilureitin läistöltä. Mitä kauemmas polulta meni sitä enemmän mustikoita löytyi, eli muitakin poimijoita oli käynyt.
Metsässä näin 5 sammakkoa ja tulomatkalla kyyn ottamassa aurinkoa pelto-ojassa. Kiva reissu :) Tuli vaan järkyttävä jano lopussa, kun en lähtiessä tajunnut juoda mitään.
En oo ostanut enkä kerännyt. Mansikoita mies ostaa ihan hulluna, varmaan 12 litraa tänä kesänä mennyt.
Olen poiminut enemmän kuin koskaan. Metsät Etelä-Suomessa sinisenä. Kasassa ehkä noin 16 litraa, jotka pakastettu.
Tänään poimin mökillä hetkessä 5l. Niistä tehdään piirakkaa ja syödään.
Muutaman kerran käynyt. Olen kerännyt suoraan pieniin minigrip-pusseihin ja ne pakkaseen. Osasta keittelen hilloa :) Mustikkaa ei ole koskaan liikaa, joten aion kerätä niin paljon kuin irti saan :)