Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko käynyt mustikassa, av:lainen?

Vierailija
04.08.2015 |

....vai hankkinut marjavarastosi muualta? Kerro!

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 17:52"]Pakastin on täynnä tämän kesän mustikkaa ja vattua. Paikkakuntana Vantaa ja tuosta lähimetsästä keräiltiin. Ei siellä muut näytä poimivan vaikka puolen tunnin kävelymatkan säteellä on varmaan yli 20 000 ihmistä.
[/quote]

Meillä menee kehän toisessa päässä vielä viikko pari ennenkuin vadelmat kypsyy!

Vierailija
2/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mahtunut. Yritin kyllä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:33"]En mahtunut. Yritin kyllä.
[/quote]

Vitsikästä. No mistä sitten marjasi hankit?

Vierailija
4/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen käynyt, yksi piirakka niistä tuli. :) Raakoja ovat vielä täällä.

Vierailija
5/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta pensaasta on tullut punaherukoita kerättyä. ♡

Vierailija
6/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin poimimassa puoli litraa, saa riittää. Hermo menee. Pakastemustikat ei ole mielestäni hyviä, joten en pakasta.

Vierailija
7/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen, eilen ämpärillinen ja tänään toinen. Meni piirakkaan ja smoothieen ja talveksi pakkaseen.

Ensimmäiset puolukat ottaa jo väriä, hyviä paikkoja katselen sivusilmällä

Vierailija
8/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En hanki mustikoita, syö tuoreena mitä syön. Menee inhan vetisiksi pakkasessa, ei ole hyvä marja pakastaa. Puolukkaa haen torilta, kun sen aika on.

Vierailija
9/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

35 litraa poimittu ja vielä tekis mieli lisää.

Vierailija
10/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:43"]35 litraa poimittu ja vielä tekis mieli lisää.
[/quote]

Mistä löysit marjapaikkasi? Aika määrä saalista koossa.

Vierailija
11/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin, kolme litraa vitosella. Oli niin halpaa, että pakko varmaan hakea samalta myyjältä vielä ämpärillinen. Muut näyttää pyytävän 5-6e/litra

Ei kyllä ollut yhtään niin hyvännäköistä marjaa, mutta piirakassa ainakin ihan hyviä

Vierailija
12/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torilta ostin, samoin mansikat.  Punaherukat kerään omasta pensaasta, pitkin hampain.  Vihaan marjastamista,  äitini oli kiihkomarjastaja ja -säilöjä ja minulle jäi ikuinen kammo kun oli pakko hänen apunaan laahustaa metsässä viikkokaudet vadelmia ja mustikoita keräämässä, paarmojen ja itikoiden jyrsittävänä.

Vierailija
13/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tehnyt kaksi mustikkapiirakkaa.myös kanttarelleja on ihan lähimetsä täynnä.Hämeessä asutaan.

Vierailija
14/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1,5 vkoa sitten ämpärillinen + muutaman kerran pienempi määrä. Kyllä on paljon ja isoja! Makeita eivätolleet vielä mut kuitenkin poimurilla sai.

Vierailija
15/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna en, tuo 6kk vauva on hieman haastava ottaa mukaan joten jääköön marjat tänä vuonna toisille. Anoppi tosin keräsi muutaman litran meillekin :)

Vierailija
16/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 litraa omassa pakkasessa itse poimittuja, varmaan kolme tehty piirakoiksi tai syöty tuoreina. Kymmenen litraa ostin äidille pakkaseen. Tarkoitus on vielä poimia. Superfoodia ilman typeriä lentomatkoja ja muita kotkotuksia. Elämysmatkailua samalla: luonto, hyttyset ja selkäkipu, mikäs sen elämyksellisempää... mutta ah se tyydytys että sainpahan nää marjat täältä, ja ihan ite.

Vierailija
17/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on ensimmäinen välivuosi reiluun kahteenkymmeneen vuoteen, olen mieluummin vauvan kanssa kotioloissa kuin marjastamassa. Vanhempani onneksi ovat kovia marjastajia ja lupasivat tuoda meillekin mustikoita noin viisi litraa, enempää ei pakastimeemme mahtuisi. Vadelmia, mansikoita ja viinimarjoja saadaan myös ja anopilta ehkä hillaa. Kyllä meidän kelpaa :)!

Vierailija
18/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Vantaalla kerännyt pikkuhiljaa jo parin viikon ajan, marjametsä kun löytyy ihan vierestä. Minä kerään ja koira myös napsii ja maiskuttelee omiin suihinsa puskista. :)

Vierailija
19/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vielä kypsiä, sieniä kylläkin hieman jo löytynyt

Vierailija
20/53 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole käynyt enkä varastoi marjoja. Ostan kaupasta sen verran mitä syön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi kahdeksan