Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nielurisaleikkaus aikuisiällä

Vierailija
04.08.2015 |

Kertokaahan te, joilta nielurisat leikattu, millaisia oireita teillä oli. Itselläni jo pitkään(vuosia) jatkunut äänen käheytyminen, kurkkukipu sekä sairauskierre. Vähintään muutaman kuukauden välein sairastun ns. rajuun flunssaan, jossa itse kuumeilu kestää pari päivää, mutta todella paha kurkkukipu saattaa jatkua viikkojakin. Silloin kun ei ole tuota inhottavaa flunssaa on kuitenkin kurkkukipu päivittäistä. Aamuisin pahinta ja tuntuu ettei pysty edes nielemään mitään. Sitten kun saan juotua kupin kahvia niin se auttaa tai vastaavasti jos juon jotain todella kylmää. Äänen käheytyminen on kaikista ikävin vaiva, koska en voi todella puhua hetkeä kauempaa kun pitää jo yskästä ja olen alalla jossa joudun pitämään mm. esityksiä palavereissa. Kilpirauhaset testattu ja ne OK. Nyt pääsin jonoon, jossa odottelen pääsyä kurkkutautien klinikalle Helsinkiin konsultointiin ja siitä sitten leikkausjonoon. Kertokaa teidän onnistuteita tarinoita ja tsempatkaa mua!

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
2/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuaisti kärsii, paino tippuu. Näin ainakin itselläni. 188cm mies. Huhtikuussa leikkaus, paino tipahtanut 85kg -> 77kg, alan olemaan jo liiankin hoikka. Pitäisi ruveta syömään väkisin enemmän. Tosin sanoivat että mulla oli todella isot ne risat, taisi lähteä siis paljon tavaraa pois....

Leikkaus kestää kauemmin parantua, kuin paise, mutta muuten ihan lastenleikkiä paiseeseen verrattuna.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla leikattiin muutama vuosi takaperin nielu- ja kitarisat. En päivääkään ole katunut vaikka leikkauksen jälkeen olin kaksi viikkoa todella kipeä. Samalla poistui angiinakierre ja muut epämääräiset flunssat. Ei tuo painoon vaikuttanut millään lailla, taikka sitten vaan hetkellisesti kun ei pystynyt syömään kiinteää ruokaa. Kannustan menemään leikkaukseen jos siitä vain oikeasti hyötyy, ilman muuta. Kieli minulla oli puuduksissa varmaan pari kuukautta tuon jälkeen, kai sitä pidettiin jollain kiinni.. Elämänlaatuni parantui leikkauksen jälkeen huomattavasti.

Vierailija
4/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko leikkaus maksoi julkisella puolella? Minullakin risat vaivaavat, haluaisin eroon...

Vierailija
5/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rapian huntin maksoi.

Vierailija
6/6 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vastauksista, kertoisitteko vielä tarkemmin millaisia oireita teillä oli? Itseäni vähän epäilyttää edelleen onko tässä juuri risoista kyse kun ei voi noi työterveyslääkärit varmaksi tietenkään sanoa. Mulla kans ollut proppuja? Olikohan nyt oikea sana edes. Ja vielä unohtui aloituksesta se, että kurkkua myös kutisee sietämättömästi välillä. Se yleensä johtaa aina kunnon yskäkohtaukseen. -ap