Työhaastatteluun maskin kanssa vai ilman? Mikä on käytäntönä?
Olen menossa siis työhaastatteluun, miten toimin kun menen sinne toimistolle? Kuuluuko nykyisin tulla maskin kanssa? En ole käynyt paikan päällä olevissa haastatteluissa aikoihin.
Kommentit (13)
Menisin haastatteluun ilman housuja ja pistäisin maskin suojaamaan persevakoani.
Vierailija kirjoitti:
Menet maskin kanssa ja osoitat olevasi vastuullinen. Haastattelutilanteessa voit ottaa sen pois, jos haastattelijallakaan ei ole.
Kiitos tiedosta. Olen siis menossa isoon toimistoon haastatteluun ja joudun soittamaan sitä "ovikelloa", laitanko siis jo ulkopuolella sen maskin vai vasta sitten, kun minut päästetään sisään?
T. ap
Suomessa on tällä hetkellä voimassa maskisuositus, joten laittaisin maskin,
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menet maskin kanssa ja osoitat olevasi vastuullinen. Haastattelutilanteessa voit ottaa sen pois, jos haastattelijallakaan ei ole.
Kiitos tiedosta. Olen siis menossa isoon toimistoon haastatteluun ja joudun soittamaan sitä "ovikelloa", laitanko siis jo ulkopuolella sen maskin vai vasta sitten, kun minut päästetään sisään?
T. ap
Jos olet noin avuton, että tuollaista pitää kysyä vauva-palstalla, niin ehkä kannattaa jäädä kotiin. Yritä nyt jotain päättää ihan itse!
Riippuu ulkonäöstäsi, kummalla tavalla olet edustavampi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ap
Nyt on sen luokan veivaamista, että herää kysymys onko ap työmarkkinakelpoinen yksilö. Yrittäisitkö ihan itse päätellä?
Työhaastattelussa lumonille minulle annettiin maski ja ihmiset istuivat eripuolilla huonetta.
Itse menen normaalisti haastatteluun ilman maskia.
Maskin kanssa. Osoitat kohteliaisuutta ja vastuullisuutta. Laita se päälle ennen kun menet sisälle. Voit kysyä haastattelijalta toivooko hän että pidät maskia vai voitko riisua. Ei sen hankalampaa.
Onnea haastatteluun :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. ap
Laitat ulkopuolella. Monilla työpaikoilla on korona-aikana ollut käytäntö, että käytävillä ja yleisissä tiloissa liikkuessa pidetään maskia mutta paikalla ollessa esim. omassa työpisteessä ei tarvi käyttää. Voit kysyä haastattelijalta mikä käytäntö heillä on tällä hetkellä.
Minä laittaisin jo ulko-ovella, koska kaksoisleukani ei näy niin hyvin maski naamalla. :D
Laita maski pihalla. Ota pois, jos muillakaan ei ole.
Kiitos vastauksista. Laitan ulkona ja siksi kyselin, kun ei minulle ainakaan ole tällaiset asiat tuttuja, miten kuuluu toimia. Osa ei käytä maskia ollenkaan ym. niin siksi kysyin kokemuksia.
t. ap