Keuhkoröntgenissä käyneet!
Kommentit (30)
Mulla sai olla t-paita päällä kun alla ei ollut liivejä (metallia)
Ap, mä olin kolmen mieshoitajan edessä siellä ja olen todella epävarma kropastani. Tuli ahdistava olo mutta koitin vaan ajatella että työtään ne vaan tekee.
Muistaakseni siellä oli hämärää, suorastaan pimeää! Miksiköhän muuten näin? Esim hammaslääkäri on ottanut kauhean kirkkaassa valossa suustani röntgenkuvia mutta kai se pimeys liittyy siihen kuvien onnistumiseen kuitenkin? Tämä pimeysjuttu on ap:n kannalta kyllä hyvä, joko sulla on parempi fiilis asiasta?
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:13"]Vitsi, ei huvita yhtään mennä röntgeniin. Todellä nöyryyttävää musta epävarmoille naisille. Vihaan vartaloani, joten en halua että kukaan muukaan näkee kun siinä on puolnakkena. ap
[/quote]
Mites sitten aikanaan mammografia? Rintojen UÄ?
24, oliko ne jotain harjoittelijoita? Kyllä kai yleensä röntgenissä on vaan yksi hoitaja ja sekin kuvien oton ajan toisessa huoneessa tai kaukana.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:07"]24, oliko ne jotain harjoittelijoita? Kyllä kai yleensä röntgenissä on vaan yksi hoitaja ja sekin kuvien oton ajan toisessa huoneessa tai kaukana.
[/quote]
Oli varmaan joku harjoittelija. Olin tosin päivystyksessä että liekö siksi oli useampi ihminen siellä.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:07"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:13"]Vitsi, ei huvita yhtään mennä röntgeniin. Todellä nöyryyttävää musta epävarmoille naisille. Vihaan vartaloani, joten en halua että kukaan muukaan näkee kun siinä on puolnakkena. ap
[/quote]
Mites sitten aikanaan mammografia? Rintojen UÄ?
[/quote] Varmaan skippaan ne kaikki..
Kun minun taaperolta otettiin aikanaan keuhkokuva niin se oli minun sylissä. Tai roikotin sitä sinä mun edessä. Minulle laitettiin se lyijysuoja koko yläkropan peitoksi ja lapselle lantion ympärille.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:32"]
Vauvojen keuhkoröntgen otetaan kevyessä nukutuksessa.
[/quote]
Ja höpöhöpö! Ihan vastasyntyneiltä lastenosastolla otetaan vaan selällään niin että se levy laitetaan vauvan alle. Jos otetaan röntgenosastolla vauva laitetaan "istumaan" ja kädet ylös. Ei todellakaan altisteta nukutuksen riskeille yhden keuhkokuvan takia.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:13"]
Vitsi, ei huvita yhtään mennä röntgeniin. Todellä nöyryyttävää musta epävarmoille naisille. Vihaan vartaloani, joten en halua että kukaan muukaan näkee kun siinä on puolnakkena. ap
[/quote]
On ne nähneet pahempaakin eivätkä enää muista sinua seuraavan kuvattavan tullessa.