Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Serkkuni lapsi vammautui vakavasti sillä eivät saaneet ambulanssilentoa

Vierailija
04.08.2015 |

Vaan hoitivat sairauttaa maassa jossa on heikkotasoinen terveydenhuolto. Hän menetti infektion takia yhden raajoistaan ja on nyt vaikeasti liikuntavammainen ja masentunut.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita oma tilinumerosi, kyllä av-mammat laittaa sinne rahaa koska tuo ambutaatio on selvästi sulle hyvin draumaattinen kokemus

Vierailija
22/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tapauksen, että laivalla tuli sydänoireita. Ei saanut apua. Sanottiin, että jos onkin turha reissu, joudut itse maksamaan. Kuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:21"]Laita oma tilinumerosi, kyllä av-mammat laittaa sinne rahaa koska tuo ambutaatio on selvästi sulle hyvin draumaattinen kokemus
[/quote]

Ambutaatio on draumaattista mutta ilman sitä voi tulla raajaan bneumonia ja siihen voi tuolla.

Vierailija
24/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis guolla. Hitsi tuota autocorrectia.

Vierailija
25/25 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:16"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:03"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:54"]mä olen ottantu selvää, mitä meidän matkavakuutus korvaa ja paikallinen vakuutus, kun asumme ulkomailla. ei tule yllätyksiä.
[/quote] Siis kyllä he hyväksyivät sen ettei tapaus ollut riittävän akuutt siihen, että lapsi olisi pitänyt siirtää rikkaampaan maahan. Ei siis ärsytä korvaamattomuus eikä kukaan ole möksöttänyt siitä. Minua henk. koht. harmittaa vaan lukea miten jotkut ovat vastoin ohjeita saaneet korvaukset jostain, mikä olisi voinut pelastaa hänen raajansa ja mielenterveytensä, mutta kun vanhemmat tekivät ohjeiden mukaan...
[/quote]
No vaikea ottaa kantaa näillä tiedoilla, mutta jos oma lapsi olisi hengenvaarassa jossain kehitysmaan sairaalassa niin en usko että mitkään "ohjeet" estäisi minua yrittämästä saada lasta parempaan hoitoon tai vaikka maksamasta sitä ambulanssilentoa ihan omasta pussistani sitten.
[/quote] No, lapsi sai ruhjeen eräästä alkuperästä erääseen raajaan. Haava puhdistettiin ja sidottiin, mutta oli ilmeisesti niin syvä että alkoi vain muhimaan. Lapsi voi vielä ihan hyvin, mutta vanhemmat ottavat selvää hyvät sairaalasta ja kuljettaa lapsen suureen kaupunkiin, jossa lapsen tulehdusarvot todetaan kohonneen. Perhe saa nieltäviä antibiootteja ja he matkaavat takaisin kotiinsa. Muutaman viikon kuluttua jo parantumaan päin ollut raaja alkaa taas oireilla ja lapsi viedään tippaan ja saa suonensisäistä lääkitystä, tästä huolimatta tilanne paranee normaalia hitaamiin. Vanhemmat ottavat yhteyttä vakuutuksiin ja selvittävät hintoja omasta pussista, mutta päätyvät hoitoon paikan päällä. Kun lapsi on riittävän hyvässä kunnossa he matkaavat takaisin Suomeen jossa raaja alkaa taas oireilla ja nyt entistä pahemmin ja lopulta raaja päädytään poistamaan eräässä yliopistollisessa sairaalassa, sillä tulehdus uhkaa levitä muuallekin ja raajan erään osan vetenkierto on heikentynyttä. Eli vaara ei ollut hengenvaara, mutta ongelma oli sen tasoinen, että Suomessa selvitään vastaavista yleislääkärin avulla.
Joo, ja kuten sanoin, en kerää sääliä enkä kannata kaikkia heidän päätöksiään. Risoo vaan se, että ehdot ovat erilaiset muille ja tässä kärsii kuitenkin lapsi.