Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuhamaassa melkein hukkunut 3-vuotias. En ymmärrä.

Vierailija
04.08.2015 |

Miksi v#####a äiti päästää 3-vuotiaan laskemaan yksin?
On se perkele kumma että kaikki vastuu ulkoistetaan jollekin muulle. Vanhempien vastuulla huolehtia, että lapsi on ikä-, koko- ja uimataitojensa puolesta oikeissa altaissa ja liukumäissä. Varsinkin jos itse on sidottu vauvan hoitoon.

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3veet pääsee ilmaiseksi, joten kannattaa mennä!

Vierailija
22/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eläpä hukkuile siellä nyt, äiti ei yhtään tykkää!"

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mekin olimme Puuhamaassa tänä kesänä (sen 1,5-vuotiaan kanssa). Altailla olo oli aika tuskaa, koska lapsi ei pysynyt pystyssä yhtään ja hänestä oli varsin hauskaa yrittää painaa naamaansa veden alle (ja kyllä, komensin heti lopettamaan moiset leikit) ja itse pidin jokaisena sekuntina molempia käsiäni lapsen kainaloiden kohdalla, kävellen itse kumarassa selkä väärällään. Ei todellakaan tullut mieleeni päästää irti ollenkaan, vaikka lapsi kyllä ylsi pohjaan ja käveli itse samalla kun tuin häntä. Lähinnä hän roiskutteli vettä ja nautti altaalla olemisesta, mutta oma nautinto siitä oli kaukana - ja niinhän sen kuuluu melkein mennäkin pienen, uimataidottoman lapsen kanssa, kulkee sitten vaikka selkä mutkalla ja seuraa lapsen riemua ihan koko ajan iholla.

Vierailija
24/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:47"]

Kaikenlaiset idiootit sitä onnistuukin lisääntymään.. pitää olla taas erillinen kyltti ja kielto että tajutaan olla päästämättä uimataidotonta tommoseen paikkaan

[/quote]

Kun   aluetta mainostetaan lapsiperheille niin ehkä kaikille vanhemille  ei tule mieleen että siinä altaassa on niin  syvää että siihen voi hukkua.

Vähintä mitä pitäisi  olla on selvät kyltit mistä näkee altaiden syvyyden.  Pikkulapsille pitäisi olla ihan oma allas ja liukumäki.
[/quote]
??? Siellä on ihan omatkin liukumäet pikkulapsille. Muutamat isot liukumäet laskee niihin metrin syvyisiin altaisiin. Mutta miten tää valvontavaatuuseen vaikuttaa? Ei lasta saa päästää yksin edes sinne lastenaltaiseen ja liukumäkeen. Varsinkaan jos tuntuu olevan noin rasavilli että kiipeilee liukuja väärään suuntaan...

Vierailija
25/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"--- Äiti yritti huutaa uimavalvojaa apuun. Valvoja ei kuitenkaan tullut tornista alas, vaan huuteli ohjeita megafoniin.

– Hän huusi pojalleni, että ui reunaa pitkin. Ei niissä ohjeissa ollut mitään järkeä. Kyllä ammattitaitoisen uimavalvojan pitäisi ymmärtää, ettei kolmevuotias ymmärrä kaikkia ohjeita eikä osaa uida. ---"

No huh huh! Juu, uimavalvojan tulee ymmärtää, ettei kolmevuotias osaa uida, mutta samoin ÄIDIN tulee ymmärtää olla päästämättä uimataidotonta yksin altaaseen ja ottaa vastuu lapsestaan!
Ei helvetti mitä vatipää-vanhempia tämäkin maa päällään kantaa.

Vierailija
26/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

LINKKI!

Vierailija
27/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:22"]Selvittäkää nyt joku nyt tän äidin nimi jo, että päästään kunnolla etsimään tietoa hänestä ja antamaan palautetta. Haluan verta!
[/quote]

no sehän sanottiin jo itse uutisessa!!! Marjo Kauppinen!

Vierailija
28/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:55"]

"--- Äiti yritti huutaa uimavalvojaa apuun. Valvoja ei kuitenkaan tullut tornista alas, vaan huuteli ohjeita megafoniin. – Hän huusi pojalleni, että ui reunaa pitkin. Ei niissä ohjeissa ollut mitään järkeä. Kyllä ammattitaitoisen uimavalvojan pitäisi ymmärtää, ettei kolmevuotias ymmärrä kaikkia ohjeita eikä osaa uida. ---" No huh huh! Juu, uimavalvojan tulee ymmärtää, ettei kolmevuotias osaa uida, mutta samoin ÄIDIN tulee ymmärtää olla päästämättä uimataidotonta yksin altaaseen ja ottaa vastuu lapsestaan! Ei helvetti mitä vatipää-vanhempia tämäkin maa päällään kantaa.

[/quote]

Puuhamaan pitää laittaa kylti missä ilmoittavat että  uimavalvojat  valvovat vaan päältä toimintaa yleisluontoisesti,  mutta eivät osalistu mihinkään  pelastustoimiin,  jos jotain sattuu.

Vanhemmat eivät ehkä tiedä että uimalalvojat on paikalla vaan rekvisiittana  ( ? )  ja ehkä,  että joku muodollinen  laillisuus toteutuu.

Ei pidä yrittää harhauttaa vanhempia,  että olisi  jotain  järjestettyä turvaa,  kun sitä ei kerta ole. Juuri tämmöiset puolitiehen jätetyt   ratkaisut on kaikkein pahimpia. Luovat väärän laista turvallisuuden tunnetta.

Vierailija
29/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 15:09"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:55"]

"--- Äiti yritti huutaa uimavalvojaa apuun. Valvoja ei kuitenkaan tullut tornista alas, vaan huuteli ohjeita megafoniin. – Hän huusi pojalleni, että ui reunaa pitkin. Ei niissä ohjeissa ollut mitään järkeä. Kyllä ammattitaitoisen uimavalvojan pitäisi ymmärtää, ettei kolmevuotias ymmärrä kaikkia ohjeita eikä osaa uida. ---" No huh huh! Juu, uimavalvojan tulee ymmärtää, ettei kolmevuotias osaa uida, mutta samoin ÄIDIN tulee ymmärtää olla päästämättä uimataidotonta yksin altaaseen ja ottaa vastuu lapsestaan! Ei helvetti mitä vatipää-vanhempia tämäkin maa päällään kantaa.

[/quote]

Puuhamaan pitää laittaa kylti missä ilmoittavat että  uimavalvojat  valvovat vaan päältä toimintaa yleisluontoisesti,  mutta eivät osalistu mihinkään  pelastustoimiin,  jos jotain sattuu.

Vanhemmat eivät ehkä tiedä että uimalalvojat on paikalla vaan rekvisiittana  ( ? )  ja ehkä,  että joku muodollinen  laillisuus toteutuu.

Ei pidä yrittää harhauttaa vanhempia,  että olisi  jotain  järjestettyä turvaa,  kun sitä ei kerta ole. Juuri tämmöiset puolitiehen jätetyt   ratkaisut on kaikkein pahimpia. Luovat väärän laista turvallisuuden tunnetta.
[/quote]

Uimavalvojat eivät ehkä tiedä, että vanhemmat on pelkästään rekvisiittaa eikä heidän auringonottoaan saa häiritä niin mitättömällä asialla kuin lapsen hukkuminen

Vierailija
30/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en taas ymmärrä,miksi aikuisille lippu sinne maksaa niin hitosti vaikka aikuisille ei juuri mitään tekemistä.Oliskohon ollu 20 € luokkaa !!

Vierailija
31/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo! Puuhamaa on paikka jossa käy ainoastaan ylipainoisia Yh, MAMU-patjoja. Kukaan tyylikäs, kaunis, hyvärunkoinen ei vaivaudu sinne kaskelottien tönittämäksi! Yli 15 t€/kk

Vierailija
32/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin itse (jostain käsittämättömästä syystä) ollut tuossa tilanteessa, olisin tyrkännyt sylissä olevan vauvani a) rattaisiin vöihin) tai b) lähimmän aikuisen syliin, ja hypännyt oitis veteen.

Vain typerys päästää itsensä sellaisiin paikkoihin, jossa ei kykene katsomaan lapsensa hengen perään. Ja vain täys imbesilli soittaa siitä vielä Iltalehteen. (vaikka olen kyllä sitä mieltä, että uimavalvoja toimi myös vastuuttomasti)

Vierailija
33/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"minä vaan mietin näitä puuhamaan/kesämaan uimavalvojia. . "iik, mä kastun jos meen tuonne!" Miten hitossa ne tuohon pestiin päätynyt"

Ihanko oikeasti te kuvittelette uimavalvojien vahtivan teidän pienejä pilttejänne, kun altaassa on kymmeniä lapsia ja aikuisia?

Jos olisit lukenut uutisen, äidin mukaan lapsi MEINASI hukkua, mutta missään ei mainittu lapsen kuitenkaan olleen veden alla ja ei kait kenelläkään voi tulla mieleen 3-vuotiaan lapsen olevan yksin altaassa, jossa vettä on kaksi metriä ja todennäköisesti uimavalvoja oletti antaneensa lapsen vanhemmalle ohjeita, ei lapselle.

Oman kokemukseni mukaan yksi ihminen pystyy vahtimaan n. 7 lasta, max 9 (tosin en ole uimavalvoja) ja silloinkin pitää keskityttyä täysin ja uimavalvojalla niitä on kymmeniä, jopa sata ja luulen, hän keskittyvän vain mitä veden alla tapahtuu, ei niinkään niihin, joihden päät ovat veden yläpuolella.

Vierailija
34/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 10:12"]Haloo! Puuhamaa on paikka jossa käy ainoastaan ylipainoisia Yh, MAMU-patjoja. Kukaan tyylikäs, kaunis, hyvärunkoinen ei vaivaudu sinne kaskelottien tönittämäksi! Yli 15 t€/kk
[/quote]

Oletko sä ylipainoinen halpispatja kun kerran tiedät noin hyvin ketä siellä käy. Etkä edes tienaa tuon enempää? Hankippa vaikka elämä.

Vierailija
35/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tuohan oli fiksu äiti, kun alkoi tämän tapauksen tähden HARKITA, ettei EHKÄ toiste lähde 1- ja 3-vuotiaan kanssa puuhamaahan :D Muutenhan siellä menee aivan loistavasti pukuhuoneessa/vessassa/pihalla kahden pienen kanssa, mutta altaat...

Vierailija
36/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä vaan mietin näitä puuhamaan/kesämaan uimavalvojia.
.
"iik, mä kastun jos meen tuonne!" Miten hitossa ne tuohon pestiin päätynyt

Vierailija
37/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sillä lapsella mitään kellukkeita tms.? Meillä eivät lapset koskaan pääse mihinkään uimaan ilman niitä, aivan sama kuinka monta aikuista mukana

Vierailija
38/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:17"]minä vaan mietin näitä puuhamaan/kesämaan uimavalvojia.
.
[/quote][quote author="Vierailija" time="05.08.2015 klo 00:17"]minä vaan mietin näitä puuhamaan/kesämaan uimavalvojia.
.
[/quote]

Uimavalvoja, ei hengenpelastaja...

Vierailija
39/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä sen uimavalvojan työtehtävä sitten on? Katsoa kun joku hukkuu? Ihan urpå äiti, ihan oma vika tosin mutta kuulostaa musta aika turhalta tyypiltä tää uimavalvoja jos sen tehtäviin kuuluu vaan istua paikallaan. Mä repeilin ääneen Puuhamaan johtajan kommenttia Iltalehdessä joka meni jotenkin niin että ehkä nyt alamme opettaa uimavalvojia hyppäämään veteen. Mitä ne tosiaan on aiemmin siellä toimittaneet?

Vierailija
40/54 |
05.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jestas.. 3v lapsi altaassa ilman aikuista, äiti huutelee ja komentelee altaan reunalla pienempi lapsi sylissään. Ja kun lapsi ei tottele, pitäisi uimavalvojan lähteä paimentamaan sitä lasta. 

Eikö se ole ihan itsestäänselvyys ettei 3v lapsen (tai edes 4-5v) paikka ole altaassa _ilman_ aikuista? Miten vanhemmalle tulee edes mieleen päästää lapsi altaaseen, jos itse ei ole siellä mukana?

Loppujen lopuksi uimavalvojan tehtävänä ei ole vahtia ja paimentaa lapsia, joiden vanhemmat eivät ole tilanteen tasassa eivätkä huolehti lapsistaan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kuusi