Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puuhamaassa melkein hukkunut 3-vuotias. En ymmärrä.

Vierailija
04.08.2015 |

Miksi v#####a äiti päästää 3-vuotiaan laskemaan yksin?
On se perkele kumma että kaikki vastuu ulkoistetaan jollekin muulle. Vanhempien vastuulla huolehtia, että lapsi on ikä-, koko- ja uimataitojensa puolesta oikeissa altaissa ja liukumäissä. Varsinkin jos itse on sidottu vauvan hoitoon.

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuka hullu lähtee 1- ja 3-vuotiaiden kanssa altaille?!? en voinut mennä apuun itse, kun 1 v olis mennyt altaaseen.

just

Vierailija
2/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama ajatus tuli mullekin. Jos uimataidoton, tottelematon 3 vuotias menee veteen, niin silloin luulisi menevän myös vanhemmankin. On sitten vauva tai ei, jos vauvan kanssa ei voi mennä, niin sitten jäädään kotiin.

Mutta kaikki pisteet ja papukaijamerkit sille 12 vuotiaalle, joka toi pojan pois vedestä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mietin, miksi äiti ei antanut vauvaa äkkiä jollekin aikuiselle ja hypännyt altaaseen. Olisin kyllä mennyt sinne vauva sylissäni tarvittaessa, jos lapsi hukkumassa. Väärin toimi pelastajakin, mutta kyllä äiti voi katsoa peiliin. Ei voi mennä paikkaan jossa ei saa valvottua lapsiaan, 3v yksin vesiliukumäessä, huh huh!

Vierailija
4/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puuhamaa ottaakin jo niden tilanteiden jälkeen enemmän vastuuta  ja ilmoittaa etteivät altaat ole turvallisia uimataidottomille lapsille.

Perheet voivat suunnata jonnekkin turvallisemmille paikoille,missä ei hukkumisvaara ole niin ilmeinen kuin puuhamaassa.

Vierailija
5/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaiset idiootit sitä onnistuukin lisääntymään.. pitää olla taas erillinen kyltti ja kielto että tajutaan olla päästämättä uimataidotonta tommoseen paikkaan

Vierailija
6/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:47"]

Kaikenlaiset idiootit sitä onnistuukin lisääntymään.. pitää olla taas erillinen kyltti ja kielto että tajutaan olla päästämättä uimataidotonta tommoseen paikkaan

[/quote]

Kun   aluetta mainostetaan lapsiperheille niin ehkä kaikille vanhemille  ei tule mieleen että siinä altaassa on niin  syvää että siihen voi hukkua.

Vähintä mitä pitäisi  olla on selvät kyltit mistä näkee altaiden syvyyden.  Pikkulapsille pitäisi olla ihan oma allas ja liukumäki.

Vierailija
7/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä nyt sellain oppi teille mammat, että EI NÄIN! Minä menen aina vain yhden uimataidottoman kanssa ja olen hänen kanssaan vedessä hänen läheisyydessään koko ajan.

Vierailija
8/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:55"]

[/quote]

Kun   aluetta mainostetaan lapsiperheille niin ehkä kaikille vanhemille  ei tule mieleen että siinä altaassa on niin  syvää että siihen voi hukkua.

Vähintä mitä pitäisi  olla on selvät kyltit mistä näkee altaiden syvyyden.  Pikkulapsille pitäisi olla ihan oma allas ja liukumäki.

[/quote]

Kaikki altaat ja vesiastiat, joihin lapsi mahtuu, ovat vaarallisia lapsille. Mikään kyltti ei poista huoltajan vastuuta. 

P.S. Lapsiperheille sopivissa asunnoissa pitää myös asua ainakin yhden aikuisen lasten lisäksi eikä 3-vuotias saa ajaa näppärää perheautoa...

Vierailija
9/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikani, eläväinen 14kk ikäinen taapero taiteili suihkulähteen kaiteella, tai siis läiskytti vettä sieltä kuivalta puolelta. Ei mulle tullut mieleenkään, että seuraavassa hetkessä se olikin kurkottanut yli laidan ja katseli sieltä altaan pohjalta... Vauvauintiharrastajana osasi kyllä pidättää henkeään.

Mutta eipä tullut myöskään mieleen, että Joku Muu olisi ollut vastuussa siitä, että mukula oli uimassa tai että kaupungin olisi pitänyt laittaa varoituskyltti "vesiaiheella ei uimavalvontaa".

Niin. Samantienhän mä sen kersan sieltä vedestä kiskaisin kuivalle. En tiedä edes, tajusiko poika edes säikähtää asiaa. Vesi oli sinällään tuttu elementti ja luottamus äitiin valtava.

Vierailija
10/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:36"]

Miksi v#####a äiti päästää 3-vuotiaan laskemaan yksin? On se perkele kumma että kaikki vastuu ulkoistetaan jollekin muulle. Vanhempien vastuulla huolehtia, että lapsi on ikä-, koko- ja uimataitojensa puolesta oikeissa altaissa ja liukumäissä. Varsinkin jos itse on sidottu vauvan hoitoon.

[/quote]

Onko siitä sitten syytettu jotakin muuta kuin vanhempia?

Vierailija
11/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:12"]Poikani, eläväinen 14kk ikäinen taapero taiteili suihkulähteen kaiteella, tai siis läiskytti vettä sieltä kuivalta puolelta. Ei mulle tullut mieleenkään, että seuraavassa hetkessä se olikin kurkottanut yli laidan ja katseli sieltä altaan pohjalta... Vauvauintiharrastajana osasi kyllä pidättää henkeään.

Mutta eipä tullut myöskään mieleen, että Joku Muu olisi ollut vastuussa siitä, että mukula oli uimassa tai että kaupungin olisi pitänyt laittaa varoituskyltti "vesiaiheella ei uimavalvontaa".

Niin. Samantienhän mä sen kersan sieltä vedestä kiskaisin kuivalle. En tiedä edes, tajusiko poika edes säikähtää asiaa. Vesi oli sinällään tuttu elementti ja luottamus äitiin valtava.
[/quote]

Ei tullumieleen että vois pudota? Hah uskomatonta. Ei löydy sanoja.

Vierailija
12/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvittäkää nyt joku nyt tän äidin nimi jo, että päästään kunnolla etsimään tietoa hänestä ja antamaan palautetta. Haluan verta!

Vierailija
13/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:55"][quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:47"]

[/quote]

[/quote]
Mun 1,5-vuotiaalla lapsella on kylppärissä muovinen (suihku)lelulaatikko. Hän näppäränä välillä työntää laatikon suihkun alle ja kiipeää sinne itse istumaan. Laatikko on siis ehkä 40 senttiä korkea ja piruvie valvon jokaisen suihkusekunnin ja pesun jälkeen kaadan laatikon tyhjäksi ja poistan sen lattialta (vaikka eipä tuo yltäisi itse suihkua avaamaan).

Ei tulisi siis MIELEENKÄÄN jättää lasta edes lastenaltaaseen ja ajatella, että no lastenallas niin ei sinne huku. Eihän tuon tarvitse kuin heittää pyyhe lattiakaivon päälle niin ettei se vedä, kaatua lattialle ja menettää vaikka tajunsa naama alaspäin ja jopa ollaan pulassa.

Vierailija
14/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisko linkkiä?

Vierailija
15/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:36"]

Miksi v#####a äiti päästää 3-vuotiaan laskemaan yksin? On se perkele kumma että kaikki vastuu ulkoistetaan jollekin muulle. Vanhempien vastuulla huolehtia, että lapsi on ikä-, koko- ja uimataitojensa puolesta oikeissa altaissa ja liukumäissä. Varsinkin jos itse on sidottu vauvan hoitoon.

[/quote]thomas tahtoo

Vierailija
16/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on jo liikaa. 3-vuotias yksin uimaan ja äiti huhuilee reunalta. Ei luoja. 3-vuotiasta ei pitäis päästää altaan läheellekkään ilman aikuista. Enää ,ä en ihmettele, miks näitä pieniä hukkuu Suomessa.

Vierailija
17/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

ainoa allas mihin ei voi hukkua on tyhjä

Vierailija
18/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvinaisen tyhmä mutsi.

Vierailija
19/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 14:25"]Olisko linkkiä?
[/quote]
Iltalehti. Lue sieltä.

Vierailija
20/54 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

[/quote]

ehkä kaikki tommoset vanhemmat ei saa lapsiaan pysymään hengissä edes kouluikäiseksi jos kerran eivät ilman eri kylttejä tai kieltoja osaa päätellä mikä paikka on lapselle vaarallinen

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme