Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksei opiskelijat mene töihin?

Vierailija
04.08.2015 |

Aina valittavat, ettei ole rahaa. Ite tein duunia 15 v asti opintojen ohella ja kyllä sitä sai korkeakouluopinnotkin ihan hyvin suoritettua. Ikinä en nostanut edes opintolainaa eikä vanhemmilta tosiaan tullut mitään apuja. Pullamössöä tämä nykyinen sukupolvi.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai saako töihin vain noin mennä?! No lähdenkin tästä vaikka Lidliin kassalle istuun ku voi vaan mennä töihin :)

Vierailija
2/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida elää kuitenkaan tätä päivää ja haikailet vain eilistä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ikinä saanut töitä opintojen ohelle, enkä ole tähän mennessä saanut kyllä valmistumisen jälkeenkään. En tiedä sitten onko mulla sattunut vaan huono tuuri vai olenko jostain syystä hakemuksien perusteella huono tai liian tavallinen.

Vierailija
4/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole aikaa opiskelujen ohella. Koulussa 8-17 (joskus 18) ja sen jälkeen kouluhommat, oppari ja vähän pitäs myös huolehtia terveydestä liikkumalla ja rentoutumalla.. :) En toki valita rahasta, sillä pärjään mitä saan.

Vierailija
5/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huono provo. Annatko mulle töitä trollitehtaaltasi? Tarvitsisit vähän apua.

Vierailija
6/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmin en saanut töitä ja nyt en edes halua. Lapseni asuisivat tarhassa ja minä koulussa & töissä, ei ole hyvä yhdistelmä.

Vierailija
7/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyiset opiskelijat valittaa kun joutuu olla 8 h koulussa ja sitten jo väsyttää. Miten siinä kermaperseet jaksais edes sen jälkeen lähteä töihin.

Vierailija
8/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajat oli silloin semmoset, että töitä riitti, niih.

Vierailija
9/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytpä ainakin on todistettu, että korkeakouluopinnotkaan eivät tee ihmistä kovin viisaaksi. 

Vierailija
10/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mikään trolli. Parikymppiset eivät vaan jaksa tehdä nykyään yhtään mitään. Ap

Vierailija
11/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä, miksei köyhätkin tienaa enemmän ni ei olis rahasta pulaa.

Vierailija
12/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska niitä töitä ei ole työttömillekään.

Vierailija
13/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oi, sinä aloittaja, osoita minulle työpaikka johon voin noin vain mennä! Edes galluphaastattelututkimuksia en päässyt tekemään, kun sinnekin oli hakijoita kuulemma niin helkkaristi. Kaupan kassat, pikaruokalat ynnä muut ovat yliopistokaupungeissa ihan suoraan poissa luvuista, jos ei ole sellaisesta työstä aiempaa kokemusta tai vastaavasti kaveria tai sukulaista siellä töissä. 

Vierailija
14/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:08"]Ei ole mikään trolli. Parikymppiset eivät vaan jaksa tehdä nykyään yhtään mitään. Ap
[/quote]
Kiinnostas tietää mitähän olet opiskellut? On kaksi asiaa. Jotkut alat kuten tekniikan alat on pikkasen vaikeempia ja aikaa vievempiä kuin tradenomi tai sairaanhoito. Sitten on myös yliopistolaisten vähättelemän AMK, itsellä oli viikkotunnit noin 50h kun taas yliopsitossa ne valitsee vaikka vaan sen 20h viikko.
Toinen asia on, että töitä ei yksinkertaisesti saa yhtä helposti kuin silloin 80-luvulla. Nykyisin pitää olla sen lisäksi kokemusta alasta kun alasta, että saa edes töitä joka on pikkasen vaikee yhtälö jos ei ole kokemusta

Vierailija
15/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinänsä omituista että työttömät vaan lepuuttavat persettään eivätkä tee mitään elantonsa eteen, mutta opiskelijoiden olisi raadettava sitäkin kovempaa, ensin tosiaan se 8 tuntia koulussa ja hanketöissä+ kirjalliset raportit,tehtävät jne.. ja sitten vielä töihin. 

Teen töitä rahan mutta myös työkokemuksen takia, sillä kukas minut palkkaisi valmistuttuani jos ei minulla olisi minkäänsortin työkokemusta alalta?

Vierailija
16/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis eikö edes kaupan kassalle pääse nykyään?

Vierailija
17/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:01"]

Ai saako töihin vain noin mennä?! No lähdenkin tästä vaikka Lidliin kassalle istuun ku voi vaan mennä töihin :)

[/quote]

Pitää olla aktiivinen ja heivata se paikallaoleva kassa pois. Ajatelin mennä tuuramaan kirurgia samalla asenteella. Pitää lyhentää niitä leikkausjonoja, PRKL!

Vierailija
18/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin missä välissä menisin töihin? Olen 08-16.00 koulussa, siitä hakemaan lasta päiväkodista, kello on 17, teen ruuan, tai annan eilistä ruokaa, leikitään noin tunti yhdessä, kello on 18.30. Iltapala, iltapesut, seuraavan päivän tavarat kaikille valmiiksi. Lapsi sänkyyn, itse rupean tekemään koulutehtäviä, jonka jälkeen syön ja siivoan. Kello 22.00 ja on mentävä nukkumaan. Vai meinaatko että lapsi olisi päivien lisäksi myös yöt päiväkodissa?

Vierailija
19/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti jostain Lidlistä ainakin töitä löytyy. Kukaan ei vaan halua mennä sinne!

Vierailija
20/60 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerkeen kyllä tekemään loppuelämän töitä, en nyt viitsisi näin kakskymppisenä burn-outtia itselleni saada. Ehkä olen vain laiska. Mut onhan tää ihan hienoa huomata, että pärjää 150 eurolla kuukaudessa, rahanhallintataito kehittyy.

PS. miksei työttömät mee töihin, aina vaan pelkää karenssia ja valittaa tukiensa pienuudesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän seitsemän