Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Aloitin eilen uuden elämän (laihdutusasiaa)

Vierailija
04.08.2015 |

Päätin kesälomalla että kun arki ja työt taas alkaa niin aloitan uuden elämän johon ei kuulu iltasyömistä tai herkuttelua. Syödään perheen kanssa ruoka viiden-kuuden maissa ja sen jälkeen en syö enää mitään. Aion myös liikkua 3-4 kertaa viikossa, mikä ei tuottane ongelmia koska niin olen tähänkin asti tehnyt poislukien menkka-ajat (vuodan niin rankasti pari päivää ettei oikein mikään liikunta sovi).

Heti ensimmäisenä iltana tuli kiusaus kun lapset avasivat dominokeksipaketin ja myöhemmin illalla mies veteli iltapalaksi telkkarin ääressä pinon voileipiä. Mietin vaan sitä miten nyt on pakko päästä näistä kiloista.

Olen ennenkin yrittänyt mutta aina lannistunut ennemmin tai myöhemmin. Nyt annan itselleni aikaa 12 viikkoa. Jos ei tule tuloksia siinä ajassa niin olkoon sitten, olen sitten loppuelämäni läski.

Tänään kävin aamulla ennen töitä uimassa 2km.

Lähtöpaino on hurja 160 kg.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se liikunta vaan ruokavalio. Tuo että et illallla syö altistaa houkutuksille. 6 pientä ateriaa päivässä säännöllisesti. 1500/kaloria päivä. Näin tippuu 15kg/3kk.

Vierailija
2/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo sulla menee ihan alkujaan jo metsään tuo homma, jos et meinaa illalla syödä enää mitään. Ei sillä ole väliä, syökö illalla, vaan sillä mitä ja paljonko syö päivän mittaan. 5-6 ateriaa päivän mittaan! Aamupala, lounas, välipala, päivällinen, iltapala. Tarvittaessa toinen välipala johonkin väliin, esim. aamupalan ja lounaan väliin jos siinä väli alkaa olla yli 4-5 tuntia.

Syö illalla esim. maustamatonta jogurttia tai rahkaa marjoilla (ja tarvittaessa sokeritonta mehukeittoa, jos rahka kovin jäykkää kamaa, jogurtin sekaan sitä ei niin kaipaa). Tai sitten ruisleipä tai näkkäri kalkkunaleikkeleellä/keitetyllä kananmunalla ja kurkku- ja tomaattiviipaleilla. 

Voit esim. syöttää päivän mittaan syömäsi ruoat kiloklubin laskuriin ja katsoa mitä se neuvoo. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä järkeä tuollaisessa iltakidutuksessa? Silloinhan se just on hyvä syödä, kun muutkin syö, ja jos on tottunut iltapalaan. Tuolla menolla sä tasan varmasti repsahdat mässäilemään viimeistään kolmantena iltana. Vai mistä sulle on tullut käsitys, ettei illalla saa syödä?

Vierailija
4/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä aiot syödä muuten  päivän mittaan? Miten meinaat, että se auttaa, ettet illalla enää syö mitään? Syötkä aamupalan, lounaan, välipalan ja päivällisen? Ja mitä syöt silloin?

Kuten yllä sanottu, syö 5-6 ateriaa/päivä, myös illalla! Näin verensokeri pysyy tasaisena, aineenvaihdunta pyörii ja mieliteot pysyy poissa. Myös ruoan laadulla on merkitystä. Ei eneksiä, puolivalmisteita (paitsi  wok-vihanneksia ym), sokeria, valkoista jauhoa jne. Runsaasti vihanneksia, hedelmiä, marjoja, sopivasti proteiinia, hyviä rasvoja, kuituja esim. kaurapuurosta, ruisleivästä jne. Juo paljon, paljon vettä!

Vierailija
5/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä miehesi ja lapsesi paino? Voisivatko vähän skarpata tai ainakin syödä dominot sun muut sinulta piilossa?

Minunkin täytyisi laihduttaa. Minulla ei edes ole nälkä, kun syön, mutta kun mies tuo kotiin kaapit täyteen sokeri- ja rasvapommeja! Ajankuluksi niitä tulee sitten nautittua. Täytyy keksiä niin paljon tekemistä, että ei muista muuta kuin syödä terveellisesti nälkäänsä ja äkkiä pois keittiöstä! Lautaselle salaattipohja, jonka päälle lämin kana- tai kalafile + keittoruokia ilman kermaa tietenkin. Nam!

Vierailija
6/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö se herkkujen ja roskaruoan jättäminen pois jo laihduta hyvin? Lisäksi liikut. Syö iltapalakin niin ei tule houkutuksia.

Vierailija
7/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpahan taas neuvoja annettu :D

Vierailija
8/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun kehohan joutuu säästöliekille jos pidät itseäsi nälässä.

Kannattaisi ehkä ruveta vaan vähitellen tekemään parempia ruokavalintoja ja ottaa pienempiä annoksia.

Kannattaa tietysti herkut jättää kokonaan pois. Tosiaan ruokavalion muutoksella saa jo laihdutettua hyvin, mutta liikunta on aina hyväksi. Ehkä kannattaa tosiaan kävellä pidempiä matkoja, mennä portaat hissin sijasta, uiminen on hyvä(tosin sen jälkeen on aina kova nälkä) :(...

Ihmiset aina aloittaa laihduttamisen jollain kamalalla kitukuurilla. Vaikka laihtuminen on parhaimmillaan koko elämän prosessi, se on elämäntapamuutos. 

Vierailija
9/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo kiitos vaan kannustuksesta, olen aikaisemmin yrittänyt näillä 5-6 aterian rytmeillä eikä ole tullut tulosta niin nyt yritän näin. Mies ja lapset ovat normaalipainoisia.

ap

Vierailija
10/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jeba, ja laihduttaessa ne ruokamäärät joita "pitää" syödä, on ihan jäätäviä normaaliin syömiseen verrattuna!

Vierailija
11/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tuosta painosta tipu jo reippaasti vain jättämällä kaikki herkut, sipsit, alkoholi ja limsat pois? Sitten miettii tarkemmin, kun painosta on sen 30-40 kg saanut jo ihan vain sen ylimääräisen pois jättämisellä.

Jos se ei laihduta sinua tuon alkupainon huomioon ottaen niin teettäisin kilpparikokeet.

Vierailija
12/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotan onnea. En osaa ottaa kantaa tapaasi, olen itsekin yrittänyt vaikka millä keinoilla, mutta lopulta kilot vain tulee takaisin korkojen kera.

Mulla on sama projekti menossa, mutta syön kyllä iltaisin. Lisäsin liikuntaa, patalaiska kun olen, niin 30-40 minuuttia crosstrainerilla joka päivä, näyttää vievän noin 250-300 kaloria. Onhan sekin jo jotakin. Jotenkin tuo kodista lenkille (en todellakaan mene kuntosalille) lähteminen vie liikaa aikaa, joten yritän kotona. Yritän syödä oikeaa ruokaa, niin ei tule mätettyä leipää oivariinilla ja juustolla. Syön marjoja (hyvä aika tälle, käyn kupillisen iltaisin hakemassa pihalta) porkkanoita (ihania juuri nyt), raejuustoa, ananasta ostin purkeissa ja omassa mehussa vastustamattomaan makean himoon. Mutta tuo leipä on mun kompastuskivi...

Vierailija
13/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:27"]

Toivotan onnea. En osaa ottaa kantaa tapaasi, olen itsekin yrittänyt vaikka millä keinoilla, mutta lopulta kilot vain tulee takaisin korkojen kera.

Mulla on sama projekti menossa, mutta syön kyllä iltaisin. Lisäsin liikuntaa, patalaiska kun olen, niin 30-40 minuuttia crosstrainerilla joka päivä, näyttää vievän noin 250-300 kaloria. Onhan sekin jo jotakin. Jotenkin tuo kodista lenkille (en todellakaan mene kuntosalille) lähteminen vie liikaa aikaa, joten yritän kotona. Yritän syödä oikeaa ruokaa, niin ei tule mätettyä leipää oivariinilla ja juustolla. Syön marjoja (hyvä aika tälle, käyn kupillisen iltaisin hakemassa pihalta) porkkanoita (ihania juuri nyt), raejuustoa, ananasta ostin purkeissa ja omassa mehussa vastustamattomaan makean himoon. Mutta tuo leipä on mun kompastuskivi...

[/quote]

Leipä koukuttaa.

Vierailija
14/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki 5-6 ateriaa tuputtavat:

Jollekin ko. ateriarytmi sopii, jollekin toiselle ei.

Itse syön esim. vain lounaan. päivällisen ja iltapalan - no problemo. Kaikkeen tottuu.

Ei se verensokeri oikeasti niin kamalasti heilahtele saatika ruokailurytmi vaikuta aineenvaihduntaan yhtään mitään.

AP,

1.) Arvioi energiankulutuksesi, netistä löytyy miljoona laskuria. Laadi sen pohjalta päivä- tai viikkokohtainen energiabudjetti, esim. keskimäärin 500 kcal alle kulutuksen per päivä..

2.) Laske kalorisi. Excel, kiloklubi, myfitness-appsi tms.

3.) Laihdu. -500 kcal/päivä takaa keskimäärin puolen kilon viikkopudotuksen.

Helppoa. Älä lankea yliyrittämisen sudenloukkuun. Olet kerryttänyt painoa vuosikausia, älä odota niiden haihtuvan hetkessä. Maltti on valttia.

Vierailija
15/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla (uinnin jälkeen töissä) söin puuroa lautasellisen ja sen kanssa marjoja (herukoita, mustikoita, karviaisia), lounaalla söin broilerisalaatin ja päivälliseksi on tänään kalakeittoa. Sen kanssa varmaan syön 1-2 palaa ruisleipää.

ap

Vierailija
16/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:23"]

Eikö tuosta painosta tipu jo reippaasti vain jättämällä kaikki herkut, sipsit, alkoholi ja limsat pois? Sitten miettii tarkemmin, kun painosta on sen 30-40 kg saanut jo ihan vain sen ylimääräisen pois jättämisellä.

Jos se ei laihduta sinua tuon alkupainon huomioon ottaen niin teettäisin kilpparikokeet.

[/quote]

Kiitos! Kilpparikokeet on teetetty, arvot ovat kunnossa.

Karkit ja pullat yms on mun pahe, sipsit, limpparit ja alkoholi ei. No saatan pari lasia viiniä viikonloppuisin juoda (enkä ajatellut siitä luopua).

ap

Vierailija
17/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:39"]

Te kaikki 5-6 ateriaa tuputtavat:

Jollekin ko. ateriarytmi sopii, jollekin toiselle ei.

Itse syön esim. vain lounaan. päivällisen ja iltapalan - no problemo. Kaikkeen tottuu.

Ei se verensokeri oikeasti niin kamalasti heilahtele saatika ruokailurytmi vaikuta aineenvaihduntaan yhtään mitään.

AP,

1.) Arvioi energiankulutuksesi, netistä löytyy miljoona laskuria. Laadi sen pohjalta päivä- tai viikkokohtainen energiabudjetti, esim. keskimäärin 500 kcal alle kulutuksen per päivä..

2.) Laske kalorisi. Excel, kiloklubi, myfitness-appsi tms.

3.) Laihdu. -500 kcal/päivä takaa keskimäärin puolen kilon viikkopudotuksen.

Helppoa. Älä lankea yliyrittämisen sudenloukkuun. Olet kerryttänyt painoa vuosikausia, älä odota niiden haihtuvan hetkessä. Maltti on valttia.

[/quote]

Kiitos myös sulle :)

ap

Vierailija
18/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:39"]

Päätin kesälomalla että kun arki ja työt taas alkaa niin aloitan uuden elämän johon ei kuulu iltasyömistä tai herkuttelua. (...)

Olen ennenkin yrittänyt mutta aina lannistunut ennemmin tai myöhemmin. Nyt annan itselleni aikaa 12 viikkoa. Jos ei tule tuloksia siinä ajassa niin olkoon sitten, olen sitten loppuelämäni läski.

[/quote]

Ehdottomuus ja mustavalkoisuus ovat paras ja nopein epäonnistumiseen. Ehdottomuutta on myös ajattelu, että jos en nyt onnistu niin lopetan kokonaan.

Sen sijaan että syytät itseäsi / huonouttasi / jotain muuta aiempien yritysten epäonnistumisesta, voisit katsoa niitä rauhassa, ajatuksella ja etäämmältä, ja etsiä syitä siihen missä kohtaa meni pieleen ja mitkä asiat siihen vaikuttivat. Arvelen, että joko-tai ehdottomuuden lisäksi ne voivat liittyä liian isoihin ja kattaviin elämänmuutoksiin liian nopeasti (lue: muutosten astuminen voimaan koko rintamalla heti eikä vähittäin).

Jos käyt samanaikaisesti sotaa usealla rintamalla, et voi voittaa.

Vierailija
19/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 13:51"]

[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 12:39"]

Päätin kesälomalla että kun arki ja työt taas alkaa niin aloitan uuden elämän johon ei kuulu iltasyömistä tai herkuttelua. (...)

[/quote]

Ehdottomuus ja mustavalkoisuus ovat paras ja nopein epäonnistumiseen. Ehdottomuutta on myös ajattelu, että jos en nyt onnistu niin lopetan kokonaan.

Sen sijaan että syytät itseäsi / huonouttasi / jotain muuta aiempien yritysten epäonnistumisesta, voisit katsoa niitä rauhassa, ajatuksella ja etäämmältä, ja etsiä syitä siihen missä kohtaa meni pieleen ja mitkä asiat siihen vaikuttivat. Arvelen, että joko-tai ehdottomuuden lisäksi ne voivat liittyä liian isoihin ja kattaviin elämänmuutoksiin liian nopeasti (lue: muutosten astuminen voimaan koko rintamalla heti eikä vähittäin).

Jos käyt samanaikaisesti sotaa usealla rintamalla, et voi voittaa.

[/quote]

vittumitäpaskaa

Vierailija
20/20 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä koitokseen. Toivon sulle kaikkea hyvää! Muista että ruokavalio on tärkeämpää kuin liikunta. Liikunta on vain tukena. Mulla itsellä on sama homma edessä. Kiloja oli 79 ja tavoitteena olisi päästä 55 kg. Tyytyväinen olen kuitenkin jo siihen 60 kg. Tällä hetkellä kiloja 76.