Voinko olla raskaana?
Harrastin seksiä ns. varmoina päivinä (kp 9 ja kp10)
olen siis jo aiemminkin luottanut varmoihin päiviin ja ei ole ollut mitään ongelmia.
Nyt vaan on ollut hiukan sellainen kummallinen olo..huomenna pitäis menkkojen alkaa mutta pelottaa että olen raskaana. Rinnat eivät ole kipeet eikä ole mitään oksetuksia mutta oon ihan sairaan väsynyt vaan. Eilenkin menin nukkumaan klo 19.30 kun normaalisti menen siinä 23.00 aikaan...Lisäks aina jos syön niin sen jälkeen tulee huono olo...ei nyt oksennusta kuitenkaan mut vähän sellainen ällötys..
Mahaan ei kuitenkaan satu eikä mitään...
ei kai nää oo vaan raskausoireita? :S
Kommentit (27)
Varmoja päiviä ei ole. Itse tiedän tapauksen, jossa raskaus alkoi kuukautisten päättymispäivänä. Kuukautiskierto on hyvin herkkä pienillekin vaihteluille kehossa tai ympäristössä, eikä edes sellainen, joka yleensä tuntee ovulaation, välttämättä tunne sitä joka kerta.
Eli ap, voit hyvinkin olla raskaana.
Kierron alussa ei ole varmoja päiviä. Itselläni ovulaatio on yleensä kp 11-14:n paikkeilla. Siittiöt voivat kuitenkin elää jopa viisi päivää, joten jos seksiä on kp 9, niin siittiöt selviävät oikein hyvin siihen ovulaatioon asti hengissä.
On hyvinkin todennäköistä, että olet raskaana.
Varmat päivät on vasta ovulaation jälkeen. Kaksi päivää ovulaatiosta menkkojen alkuun asti.
[quote author="Vierailija" time="04.08.2015 klo 11:15"]
Kierron alussa ei ole varmoja päiviä. Itselläni ovulaatio on yleensä kp 11-14:n paikkeilla. Siittiöt voivat kuitenkin elää jopa viisi päivää, joten jos seksiä on kp 9, niin siittiöt selviävät oikein hyvin siihen ovulaatioon asti hengissä. On hyvinkin todennäköistä, että olet raskaana. Varmat päivät on vasta ovulaation jälkeen. Kaksi päivää ovulaatiosta menkkojen alkuun asti.
[/quote]
Eipäs ole. Itsehän tulin raskaaksi juuri ennen kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa. Kierto menee tosi helposti sekaisin, ja munasoluja voi irrota kaksi samassa kierrossa ihan eri aikoihin.
Kyllä. Siittiöt elävät jopa 5 päivää (meillä todistetusti 7 päivää) hedelmöittämiskykyisinä naisen elimistössä. Olette siis harrastaneet seksiä hyvinkin otollisina päivinä. Hyvin varmat päivät nuo ovat, raskautta ajatellen. Onnea!
Menikö pippeli pimppiin suojaamatta? Ai meni? No voit olla raskaana
Mitkä varmat päivät 9-10 on? Jos kierto on vaikka 28, hedelmällisintä aikaa on suunnilleen 13-16. Pääsääntösesti ovulaatio on kierron 14.päivä jos ei oo mitään heittoja..
[quote author="Vierailija" time="06.08.2015 klo 19:01"]
Minkä ikäinen sä ap oot?
[/quote]
26 vuotta olen ja on naurettavaa, että se että myrkyttää oman kehon hormoneilla on nyky yhteiskunnassa tae "kypsyydestä" ja me, jotka luotamme luonnollisempiin menetelmiin teilataan teineiksi ja yksinkertaisiksi.
Mutta niin, olet varmasti oikeassa viesti nro 19 kirjoittaja, jollain tasolla tämä mahdollisuus raskauteen jostain syystä kalvaa nyt enemmän. Totta kai silloin alussa kun aloitin tän varmojen päivien laskun niin ekat kierrot olis iha kusi sukassa ja varmaana, että nyt kävi vahinko mutta nyt kun tätä on jo harrastettu vuosia niin ei kauheesti hetkauta. Ainoastaan toi väsymys mut hälyytti ja se tietty nyt ettei viel menkkoja ole..
En tiedä voiko tää olla oire, mutta valkovuoto on tosi runsasta ja aika paksuakin nyt..?
ei haise tai kutia, etten mitään tulehdusta epäile.
Siis tietääkö kukaan, että onko valkovuoto paksua ja runsasta alkuraskaudessa?
Ostan varmaan viikonloppuna raskaustestin, ellei menkat sittne tule jo :)
niin varmana ole tästä, ettei tää nyt ole raskaus että lonkeronkin join tänään töiden jälkeen.
ap
Haluatko pitää lapsen? Onko herännyt millaisia ajatuksia.
Itselläni ainoa oire oli kamala väsymys, mutta senkin ymmärsin liittyvän raskauteen vasta, kun plussasin raskausviikolla 5. Ei ollut kiinnittymisvuotoa, rintojen arkuutta, eikä mitään vielä siinä vaiheessa. Oireet taisivat alkaa vasta rv 8, ja sitten niitä (mm. raju pahoinvointi) riittikin. Aiemmin olin monesti kuvitellut oireet itselleni, mutta sillä kerralla, kun oikeasti olinkin raskaana, ei ollut mitään.
No et kyllä kovin hedelmällinen ole, jos jo vuosia olette käyttäneet tuota "ehkäisyä" noin totaalisesti väärin ja nyt vasta tärppäsi.
Lämpimät onnittelut sinulle, Ap! Kaikkihan on hienosti. Saatte lapsen.
Voi ap ap... Kyllä sitä voikin ihminen olla hölmö jos ei tajua että ihan oikeasti voi tulla raskaaksi jos ei ole ehkäisyä! Ei ole missään sanottua että täytyy tulla kaiken maailman oireet jos on raskaana. Itselläni tuo runsas valkovuoto oli ainoa oire rv 6+ asti kun pahoinvointi alkoi.
Ap tässä taas. En ole tehnyt raskaustestiä, koska tämä että joissain kierroksissa ovulaatio puuttuu ja kierto viivästyy useilla päivillä on ihan normaalia mulle. Turhaa jännittelen itseäni jollain testillä, johon vielä tuhlautuu rahaakin...
Mulla ei ole mitään pientä raskausvuotoakaan ollut, joten ei sitäkään oiretta onneksi :)
Menkat vain puuttuu vai puuttuu ja puuttuu kun kierron viivästyminen on ihan normaalia ja sitten väsyttää ihan vietävästi...mutta ei kai pelkkä väsymys itsessään tarkoita raskautta sentään.
Ja itse olen aikoinani testannut ovulaatiot ja kartoittanut kiertoa erittäin tarkasti että sain ensiksi selville ne ns. varmat päivät ja sitten olenkin mennyt omien tuntemusten ja kalenterin mukaan jo vuosikausia enkä raskaaksi ole tullut, joten olispa outoa jos nyt yhtäkkiä kp 10 olisikin tärppipäivä?!
En voi sanoa, että lapsi olisi tervetullut nyt tällä hetkellä, mutta jos raskaaksi nyt tulisin niin arvioisin suunnitelmiani ja elämääni totta kai uudelleen eri silmin.
ap
Ihan selkeesti olet ap raukka hädissäsi ja pelkäät olevasi raskaana. Tämän voi lukea ihan vaan jo sun kirjoituksista tässä ketjussa. Ehkä ne menkat ovat myöhässä, koska olet raskaana tai sitten sen tähden, että pelkäät ja jännität tai sitten ihan jostain muusta syystä.
Joka tapauksessa suosittelen tekemään raskaustestin että saat itsellesi mielenrauhan, koska tämä aihe ihan selkeesti sua stressaa. Tulevaisuudessa hanki parempi ehkäisy, jos vauva ei ole tervetullut.
Terveisin,
kaksi raskautta takana ja molemmissa oireet alkoivat n. viikolla 12
menkat toki loppuivat, mutta muuten en olisi voinut mistään edes aavistaa raskautta.
Täällä sama, raskaaksi "varmoilla päivillä". Olin jo kahdeksannella viikolla ennen kuin tuli mitään sen hälyyttävämpiä merkkejä. :)
jaahas...tänään illalla olis ollut kaverin järkkäämät juhlat tiedossa ja asiaan olisi kuulunut tietysti jonkin verran alkoholiakin joten päätin ihan kaiken varmuuden vuoksi testata. Tosi nopeaa siihen testiin piirtyi se toinenkin viiva, ei ihan niin vahva kuin se vasemman puolimmainen kontrolliviiva, mutta siis ihan selkee punainen viiva... kyllähän mä tiedän mitä tää tarkoittaa... peruin kaikki menot tältä viikonlopulta, tarviin nyt omaa rauhaa ja miettiä et mitä nyt.. niin tosi outo fiilis vaan et kun ei oo mitään raskausoireita tai fiilistä et olisin raskaana, ei tunnu todelliselta
ap
Täällä eletään myös samoissa fiiliksissä... En ymmärrä miten ovulaatio olisi ollut jo kp 9 ja asiasta olen lukenut paljon... Minulle pitäisi laittaa kierukka seuraavien menkkojen aikaan, kun lääkäri käski lopettaa e-pillerit migreenin takia.