Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te joilla on ollut keuhkokuume aikuisiällä!

Vierailija
03.08.2015 |

Nyt tarvisin kipeesti neuvoja, koska olo alkaa olemaan niin heikko. Eli homman nimi on se, että palasin ulkomailta viikko sitten jonka jälkeen mulla alko flunssa. Ääni lähti ja kuumetta oli ekana 2 päivänä hieman. Sen jälkeen kuume hävisi ja minä hölmönä lähdin jo lauantaina ulos. Sunnuntaina sitten palasi aivan jäätävä yskä: tuntuu että yskin keuhkot ulos ja ihan oikeasti hengittäminenkin sattuu nyt keuhkoihin. Kuulen myös selvän vinkunan kun hengitän, enkä tarvitse tähän edes stetoskooppeja. Tälläkin hetkellä kun tätä kirjoitan, keuhkojani pistelee. Kävelin myös äsken rappuset yläkertaan ja hengästyin niin paljon, että piti hetki ihan oikeasti seistä paikoillaan. Muutenkin leposyke tuntuu olevan taivaissa ja jopa 2x normaalia korkeampi. Nyt sitten huomasin äsken että kuume alkaa taas nousta (nyt sitä oli vasta 37,2).

Mietin tässä lähdenkö yöpäivystykseen vai odotanko aamuun. Toisaalta nämä oireet viittaavat keuhkoputkenkin tulehdukseen mihin ei yleensä antibiootteja anneta, mutta tämä nouseva kuume taas alkoi pelottamaan. En muista koska viimeksi olisin aikuisiällä ollut näin kipeä. Silmät täyttyy kyynelistä kun edes tajuan että kohta on pakko yskiä: se vaan sattuu niin jumalattoman paljon!! Millaisia oireita teillä keuhkokuumeen poteneilla oli? 

Kommentit (23)

Vierailija
21/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla keuhkokuume alkoi flunssan kaltaisilla oireilla. Ensin pientä lämpöä ja särkyä. Sitten toisena yönä nousi kuume yli 38 asteen ja kolmantena päivänä oli jo tosi sairas olo,kova yskä oikein hakkaava. Keuhkoihin pisti ja henki vinkui ääni lähti kokonaan. Kuume nousi 40 asteeseen ja tiesin että jokin on vialla. Sairastin viikonlopun sängyssä ja maanantaina raahauduin terveyskeskukseen jossa otettiin tulehdusarvot jotka olivat jotain 160. Kokenut lääkäri kuunteli kerran keuhkot ja antoi heti diagnoosin. Siitä suoraan tiputukseen antibioottia suoneen. Viikon ajan minuun tiputettiin antibioottia suoraan suoneen 3 kertaa päivässä siihen saakka että tulehdusarvot laskivat. Siitä jatkui lääkitys suun kautta. Kaksi viikkoa olin pois töistä. Tämä sattui helmikuun lopulla muutama vuosi sitten. Vielä kesällä samana vuonna kun hengästyin rajusti keuhkoihin sattui pahasti. Toipuminen hidasta. Kannattaa hakeutua pian hoitoon!

Vierailija
22/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hengenahdistus flunssassa perusterveellä ihmisellä on kyllä hyvin akuutti tilanne ja erittäin perusteltu syy olla yhteydessä päivystykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/23 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap, miten kävi? Lähditkö päivystykseen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kahdeksan