Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi palstalla kuvitellaan, että kriisitilanteessa ihmiset jättäisivät muille ruokaa ja lääkkeitä?

Vierailija
06.03.2022 |

Toisesta ketjusta bongattua. Moni perustelee, ettei lääkkeitä, ruokaa yms saa hankkia paljon omaan käyttöön, vaan niitä pitäisi jättää muillekin. Jos tulisi joku kriisi (esim. sota) niin eiköhän suurin osa ostaisi itselleen/omille läheisilleen tarvittavia lääkkeitä, ruokaa yms niin paljon kuin suinkin vain voi (jos ei olisi tietoa, milloin niitä tulee lisää). Osa olisi toki valmiita jakamaan omista lääke/ruokavarastoista esimerkiksi läheisilleenkin, mutta ei tuntemattomille. Osa suostuisi jakamaan omastaan vain, jos sitä on tarjolla niin paljon, että itselle on riittänyt ensin.

Ihminen on eläin siinä missä muutkin lajit eli keskittyy siihen, että saa oman ja jälkeläistensä nahkan pelastettua.

Kommentit (64)

Vierailija
41/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vanha sanonta:

~Köyhä antaa vähästään, rikas ei paljostaankaan~

Pitää edelleen paikkansa.

Vierailija
42/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko koronarokotteen? Jos otin, edustat me-ajattelua. Me olemme yhdessä, me jaamme muille. Jos et ottanut koronarokotetta, edustat minä-ajattelua. Minä olen yksi, vain minulla on väliä.

Puhutko nyt siitä rokotteesta, joka tutkimusten mukaan ei luo laumasuojaa, ei estä tartuttamasta tautia eikä saamasta tautia?

Nyt pitäisi vihakirveet haudata ja muodostaa yhteinen kansalaistunne ja kotirintama, oli sitten rokotettu tai ei.

Olisit lainannut rokotekeskustelu aloittajaa

-eri

Eli ketä?

Ootko asiasisällöstä eri mieltä? Onko tällasena aikana järkevää harjoittaa kansaa jakavaa ja heikentävää vihanpitoa sinun mielestä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Otitko koronarokotteen? Jos otin, edustat me-ajattelua. Me olemme yhdessä, me jaamme muille. Jos et ottanut koronarokotetta, edustat minä-ajattelua. Minä olen yksi, vain minulla on väliä.

Puhutko nyt siitä rokotteesta, joka tutkimusten mukaan ei luo laumasuojaa, ei estä tartuttamasta tautia eikä saamasta tautia?

Tutkittu ja turvallinen.

Vierailija
44/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi vihakirveet haudata ja muodostaa yhteinen kansalaistunne ja kotirintama, oli sitten rokotettu tai ei.

-eri

Eli ketä?

Ootko asiasisällöstä eri mieltä? Onko tällasena aikana järkevää harjoittaa kansaa jakavaa ja heikentävää vihanpitoa sinun mielestä?

Viha rokottamattomia kohtaan ei eräillä lievenny edes ydinsodan uhan alla....

Vierailija
45/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihmiset olettavat muiden olevan itsensä kaltaisia. Empaattiset ajattelevat toistenkin ajattelevan muitakin, itsekkäät olettavat kaikkien olevan itsekkäitä.

Tottakai moni haluaa sen esimerkin haalarin ilmaiseksi vaikkapa. Iso osa yhteiskunnasta vain on niitä jotka eivät koskaan anna mitään takaisin vaan käsi ojossa vinkuvat lisää. Eivät he muuttuisi kriisitilanteessakaan. Ovat yhteiskunnalle hyödyttömiä kaikissa tilanteissa.

Eli Ukrainasta tulleelle pakkomaiselle et antaisi mitään ilmaiseksi?

He ovat sodasta pakenevia hädänalaisia eivät mitään ammattiloisia kuten osa Suomen vapaamatkustajista. Toki Ukrainasta saapuvat ansaitsevat kaiken avun. Ei heitä voi verrata suomalaisiin sosiaalipummeihin mitenkään.

Vierailija
46/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haalarin, kas kun ei muumimukia. Suomessa noin yleisesti ottaen on aika hyvä toppahaalarivaranto, tuskin loppuisivat ensimmäisenä kriisitilanteessa.

Vierailija
47/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-eri

Eli ketä?

Pelkästään tuota jos otit rokotteen, edustat me-ajattelua. Hänhän tässä hyökkäsi rokottamattomien kimppuun.

Olen sitä mieltä, että sodan uhkan koetettua on turha alkaa jeesustelemaan. Vihaatte milloin köyhiä, milloin työttömiä, milloin rokottamattomia, milloin lihavia ja milloin mitäkin. Uhkaavassa tilanteessa tuon köyhän tai työttömän rokottamattoman läskin pitäisi auttaa haukkujaansa? Älä nyt viitsi olla NOIN lapsellinen. Kohtelet hyvin rauhan aikana ---> saat apua uhkan koetettua. Tämä on todellisuus, joka on monella köyhän/työttömän jne. haukkujalla edessä kohdattavana. Ai onko yllätys, että naapuri/työkaveri, jota viime viikolla haukuit ei tullutkaan hädän hetkellä auttamaan? No, kohtele seuraavassa elämässäsi heitä paremmin ja ehkä apuakin löytyy. On myöhäistä jeesustella kun paska on jo housussa.

Vierailija
48/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On vanha sanonta:

Tämähän ei todellisuudessa pidä kuitenkaan paikkaansa. On helppo huudella ja elää muiden elätettävänä. Kyllä se rikas tai hyvätuloinen antaa verojen muodossa paljon mutta sitä ei elätti halua huomata. Suu soikeana vaan haluaa lisää.

Vierailija
49/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihmiset olettavat muiden olevan itsensä kaltaisia. Empaattiset ajattelevat toistenkin ajattelevan muitakin, itsekkäät olettavat kaikkien olevan itsekkäitä.

Tottakai moni haluaa sen esimerkin haalarin ilmaiseksi vaikkapa. Iso osa yhteiskunnasta vain on niitä jotka eivät koskaan anna mitään takaisin vaan käsi ojossa vinkuvat lisää. Eivät he muuttuisi kriisitilanteessakaan. Ovat yhteiskunnalle hyödyttömiä kaikissa tilanteissa.

He ovat sodasta pakenevia hädänalaisia eivät mitään ammattiloisia kuten osa Suomen vapaamatkustajista. Toki Ukrainasta saapuvat ansaitsevat kaiken avun. Ei heitä voi verrata suomalaisiin sosiaalipummeihin mitenkään.

Eli ukranainen sossupummi on ok, mutta suomalainen ei? Vai kriisitilanteessa alat ensimmäisenä tivaamaan saako äiti sosiaalietuutta? Sinulla ei todellakaan ole mitään käsitystä siitä mitä kriisitilanne tarkoittaa. Olet pelkkä itsesi kiillottaja. Ehkäpä Karma vielä sinuakin opettaa.

Vierailija
50/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanha sanonta:

Tämähän ei todellisuudessa pidä kuitenkaan paikkaansa. On helppo huudella ja elää muiden elätettävänä. Kyllä se rikas tai hyvätuloinen antaa verojen muodossa paljon mutta sitä ei elätti halua huomata. Suu soikeana vaan haluaa lisää.

Köyhä maksaa veroja suhteessa enemmän. Pienituloinen töissäkäyväkin voi olla köyhä. Köyhyys ei tarkoita minimitoimeentulolla työttömänä elämistä. Myös opiskelija tai eläkeläinen voi olla köyhä. Jatka vihaamista, jatka. Ihmisviha on eliksiirisi. Muiden vihasta itsesi ylentäminen kumpuaa, hyvä Putin.

Vierailija
51/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli ukranainen sossupummi on ok, mutta suomalainen ei? Vai kriisitilanteessa alat ensimmäisenä tivaamaan saako äiti sosiaalietuutta? Sinulla ei todellakaan ole mitään käsitystä siitä mitä kriisitilanne tarkoittaa. Olet pelkkä itsesi kiillottaja. Ehkäpä Karma vielä sinuakin opettaa.

Voin olla mutta silti halveksin suomalaisia joille ei työt maita vaan mielummin kotona makaavat.

Vierailija
52/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo vuonna 2020 keväällä nähtiin, miten ihmiset toimivat. Liha- ja vessapaperihyllyt tyhjinä. Eivät ihmiset jättäneet muille mitään. Itse en olisi ostanut varastoon, olisin vain normaalit ostokset tehnyt, eli ruokaa muutamaksi päiväksi. Kasvisruualle mentiin kunnes kauppoihin tuli taas lihaa. Vessapaperia oli onneksi puolikas paketti niin pärjättiin. Siitä viisastuneena myös pidän yhtä isoa paketti vessapaperia varastossa.

Ei ole mitään harhoja siitä, että muut jättäisivät muille. Jos mulla olisi joku perussairaus todellakin huolehtisin siitä, että saisin maksimimäärät, mitä voi saada.

Vierailija
53/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No rokottamattomat tuskin unohtavat kohteluaan. Moni pelkäsi henkensä edestä. Ehdotettiin vankilaa, eristämistä jne. Ihmettelen miksei olla huolissaan uuden variantin synnystä, vai testaanko kaikki ukrainalaiset? Tai onko heillä rokotepassia? THL sivujen mukaan rokottamattomat Suomeen tulijat pitäisi edelleen rajalla testata.

Vierailija
54/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanha sanonta:

Köyhä maksaa veroja suhteessa enemmän. Pienituloinen töissäkäyväkin voi olla köyhä. Köyhyys ei tarkoita minimitoimeentulolla työttömänä elämistä. Myös opiskelija tai eläkeläinen voi olla köyhä. Jatka vihaamista, jatka. Ihmisviha on eliksiirisi. Muiden vihasta itsesi ylentäminen kumpuaa, hyvä Putin.

Suhteellisuudesta ei ole verokertymässä mitään hyötyä. Toki voi selitellä itselleen muuta mutta eurot ratkaisevat.

Vierailija
55/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jo vuonna 2020 keväällä nähtiin, miten ihmiset toimivat. Liha- ja vessapaperihyllyt tyhjinä. Eivät ihmiset jättäneet muille mitään. Itse en olisi ostanut varastoon, olisin vain normaalit ostokset tehnyt, eli ruokaa muutamaksi päiväksi. Kasvisruualle mentiin kunnes kauppoihin tuli taas lihaa. Vessapaperia oli onneksi puolikas paketti niin pärjättiin. Siitä viisastuneena myös pidän yhtä isoa paketti vessapaperia varastossa.

Ei ole mitään harhoja siitä, että muut jättäisivät muille. Jos mulla olisi joku perussairaus todellakin huolehtisin siitä, että saisin maksimimäärät, mitä voi saada.

Tämä. Läheisin s-market oli yhdessä päivässä tyhjennetty hamstereiden mielestä tärkeistä tavaroista. Ei ole mitään harhaluuloja enää ihmisten hyväntahtoisuudesta vaan jokainen ajattelee tasan itseään ja läheisiään.

Vierailija
56/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huoneenlämmössä säilyvää ruokaa niin paljon, että pärjään ainakin kuukauden laihtumatta grammaakaan. Juomavettä on vähemmän, mutta vedenpuhdistustabletteja on reilusti. Lääkkeitä, ensiapuvälineitä, paristoja, kynttilöitä, lämmintä vaatetta, talvimakuupussi yms. löytyy myös reilusti. En ole kertonut varastoistani edes parhaalle ystävälleni, koska pelkään joutuvani ryöstetyksi jos paskaa tulee kunnolla niskaan ja joku tietää kuinka hyvin olen varautunut pahimpaan.

Vierailija
57/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On vanha sanonta:

Suhteellisuudesta ei ole verokertymässä mitään hyötyä. Toki voi selitellä itselleen muuta mutta eurot ratkaisevat.

ideana olikin verrata sitä, että köyhä antaa siitä vähästään kun taas rikas ei anna. Eli köyhä on ensin impattu kuiviin veroilla ja hänellä on jo alun perin vähemmän ja hän antaa silti siitä vähästään. Rikas vaan mäkättää kuinka verot on jo maksettu, joten törvaa etsivä voi mennä hotelliin syömään niillä rahoilla tai kuopla nälpään. Onhan myös tutkittu, että rikas on riistäjä. Ilman riistämistä hän ei voisi rikastua.

Vierailija
58/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä. Läheisin s-market oli yhdessä päivässä tyhjennetty hamstereiden mielestä tärkeistä tavaroista. Ei ole mitään harhaluuloja enää ihmisten hyväntahtoisuudesta vaan jokainen ajattelee tasan itseään ja läheisiään.

Sen takia olisi äärettömän tärkeää oppia pitämään jatkuvaa vaihtuvaa varastoa. Silloin ei iske paniikki kun tietää, että kaapissa olevilla pärjää pitkään.

Vierailija
59/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korona aikana hallitus jakoi yrittäjille satatonnisia kun esim jenkeissä jaettiin koko kansalle sen pari tonnia per nuppi. Siinä vaiheessa viimeistään tajusi pelin hengen. Nyt viimeksi ohisalon mies pokkasi 27 miljoonaa kavereineen myymällä valtiolle pöytälaatikko tuulivoimafirmansa. 

Vierailija
60/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voin olla mutta silti halveksin suomalaisia joille ei työt maita vaan mielummin kotona makaavat.

Kivampaa on auttaa ukrainalaista, joka viime kesänä tunkeutui avonaisesta ikkunastasi sisälle ja kävi varkaissa? Tämä selvä.  Onneksi hekin pääsivät nyt Suomen sos.turvan piiriin ja voit jatkossa auttaa heitä verojen muodossa.