Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi palstalla kuvitellaan, että kriisitilanteessa ihmiset jättäisivät muille ruokaa ja lääkkeitä?

Vierailija
06.03.2022 |

Toisesta ketjusta bongattua. Moni perustelee, ettei lääkkeitä, ruokaa yms saa hankkia paljon omaan käyttöön, vaan niitä pitäisi jättää muillekin. Jos tulisi joku kriisi (esim. sota) niin eiköhän suurin osa ostaisi itselleen/omille läheisilleen tarvittavia lääkkeitä, ruokaa yms niin paljon kuin suinkin vain voi (jos ei olisi tietoa, milloin niitä tulee lisää). Osa olisi toki valmiita jakamaan omista lääke/ruokavarastoista esimerkiksi läheisilleenkin, mutta ei tuntemattomille. Osa suostuisi jakamaan omastaan vain, jos sitä on tarjolla niin paljon, että itselle on riittänyt ensin.

Ihminen on eläin siinä missä muutkin lajit eli keskittyy siihen, että saa oman ja jälkeläistensä nahkan pelastettua.

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen ei ole eläin. Ihminen on ihminen, eläin on eläin. Eläin mene täysin vaistojensa varassa, ihmiselle on annettu harkintakyky ja vapaus valita toisin, moni vain sattuu valitsemaan sen itsekkään puolen, minä minä minä.

Vierailija
22/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen itsekäs on Putin itse omassa persoonassaan. Putinin valinta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki ymmärtää, että yhteitön etu on tärkeämpi kuin yksilön etu. Jos yhteiskunta ei selviydy käy yksilöllekin huonosti. Muiden auttaminen on jokaisen etu.

Ei näitä voi erottaa, koska yhteiskunta koostuu yksilöistä. Täytyy olla itse auttamiskunnossa, jotta voi auttaa muita.

Vierailija
24/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai jokaiselle oman lapsen henki on arvokkaampi kuin naapurin äpärän. Sen turvatakseen valmis tekemään mitä tahansa kriisitilanteissa. Monelle oman perheen koirankin henki on tärkeämpi kuin vieraan lapsen mutta se taas toinen tarina. 

Vierailija
25/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä ihmiset olettavat muiden olevan itsensä kaltaisia. Empaattiset ajattelevat toistenkin ajattelevan muitakin, itsekkäät olettavat kaikkien olevan itsekkäitä.

Vierailija
26/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa yhteisön jäsenistä on sellaisia että yhteiskunnan etu on etteivät nämä selviydy. Heidän auttamisensa vain hidastaa ja vaikeuttaa muun yhteiskunnan ponnisteluja ja saattavat olla jopa yhteiskunnalle vaarallisia. 

Vierailija
27/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkä ihmiset olettavat muiden olevan itsensä kaltaisia. Empaattiset ajattelevat toistenkin ajattelevan muitakin, itsekkäät olettavat kaikkien olevan itsekkäitä.

Tottakai moni haluaa sen esimerkin haalarin ilmaiseksi vaikkapa. Iso osa yhteiskunnasta vain on niitä jotka eivät koskaan anna mitään takaisin vaan käsi ojossa vinkuvat lisää. Eivät he muuttuisi kriisitilanteessakaan. Ovat yhteiskunnalle hyödyttömiä kaikissa tilanteissa.

Vierailija
28/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä otan aina lääkkeitä koko reseptin edestä ja varmaan ottaisin sotatilanteessakin. Luulisi apteekkarin sanovan, jos lääkkeitä ei ole paljon varastossa. 

Vierailija
29/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne samat ihmiset jotka toivoivat rokottamattomille leirityksiä ja kuolemaa, eivät takuulla ajattele lähimmäisiään sotatilassakaan.

Niinpä..näistä henkilöistä on ihmisyys lähtenyt jo aikaa sitten😥

Vierailija
30/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otitko koronarokotteen? Jos otin, edustat me-ajattelua. Me olemme yhdessä, me jaamme muille. Jos et ottanut koronarokotetta, edustat minä-ajattelua. Minä olen yksi, vain minulla on väliä.

Vierailija
31/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska kaikki ymmärtää, että yhteitön etu on tärkeämpi kuin yksilön etu. Jos yhteiskunta ei selviydy käy yksilöllekin huonosti. Muiden auttaminen on jokaisen etu.

Joopa joo. Onko mielestäsi tuo toteutunut koronakriisissäkään? Edelleen on niitä jotka ei välitä koronaan liittyvistä rajoituksista tai suosituksista lainkaan.

Vierailija
32/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otitko koronarokotteen? Jos otin, edustat me-ajattelua. Me olemme yhdessä, me jaamme muille. Jos et ottanut koronarokotetta, edustat minä-ajattelua. Minä olen yksi, vain minulla on väliä.

Ja sinä olet Putler. Sinä olet keksinyt ikioman pikkusäännön ja päättänyt olla tuomari. Sinä olet päättänyt rangaistuksen ja jaat sen.

Vierailija
33/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä palstalla näkee ihmisten ajattelun että kyllähän kaikki ajattelee minua ja minun parasta. Totuus kuitenkin on että jokainen on omillaan

Hm, minusta tällä palstalla näkee, että jokainen ajattelee vain itseään. Tärkeä läksy.

Vierailija
34/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laskisi sen varaan, että apuni menisi oikeaan osoitteeseen esim. kriisiaikana. Joku äiti saattaisi tulla itku kurkussa anelemaan lapselleen toppahaalaria ja kun antaisin sen ilmaiseksi, saattaisi tuo äiti seuraavassa hetkessä olla myymässä sitä jollekin sitä oikeasti tarvitsevalle.

Myymässä eniten maksavalle, tarkoitat kai.

Vierailija
35/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tottakai jokaiselle oman lapsen henki on arvokkaampi kuin naapurin äpärän. Sen turvatakseen valmis tekemään mitä tahansa kriisitilanteissa. Monelle oman perheen koirankin henki on tärkeämpi kuin vieraan lapsen mutta se taas toinen tarina. 

Vai äpärän. Tiedätkö edes, mitä se sana tarkoittaa.

Vierailija
36/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt siitä rokotteesta, joka tutkimusten mukaan ei luo laumasuojaa, ei estä tartuttamasta tautia eikä saamasta tautia?

Vierailija
37/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Puhutko nyt siitä rokotteesta, joka tutkimusten mukaan ei luo laumasuojaa, ei estä tartuttamasta tautia eikä saamasta tautia?

Nyt pitäisi vihakirveet haudata ja muodostaa yhteinen kansalaistunne ja kotirintama, oli sitten rokotettu tai ei.

Vierailija
38/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt pitäisi vihakirveet haudata ja muodostaa yhteinen kansalaistunne ja kotirintama, oli sitten rokotettu tai ei.

Olisit lainannut rokotekeskustelu aloittajaa

-eri

Vierailija
39/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai moni haluaa sen esimerkin haalarin ilmaiseksi vaikkapa. Iso osa yhteiskunnasta vain on niitä jotka eivät koskaan anna mitään takaisin vaan käsi ojossa vinkuvat lisää. Eivät he muuttuisi kriisitilanteessakaan. Ovat yhteiskunnalle hyödyttömiä kaikissa tilanteissa.

Eli Ukrainasta tulleelle pakkomaiselle et antaisi mitään ilmaiseksi?

Vierailija
40/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en laskisi sen varaan, että apuni menisi oikeaan osoitteeseen esim. kriisiaikana. Joku äiti saattaisi tulla itku kurkussa anelemaan lapselleen toppahaalaria ja kun antaisin sen ilmaiseksi, saattaisi tuo äiti seuraavassa hetkessä olla myymässä sitä jollekin sitä oikeasti tarvitsevalle.

Onko tämä ensimmäinen ajatuksesi kun ukrainalainen äiti tulee itkien luoksesi lapsi sylissään? On pakkasta ja sanot vain "mene matkoihisi"?