Pitäisi ostaa auto ja sitä varten käytettävissä max 30000
Mikä kannattaisi ostaa kun kilometrejä tulee vuodessa n. 25000? Perustelut olisi tervetulleita.
Kommentit (41)
Sellanen bensalaite jonka keskikulutus on 5.5l/100km luokkaa tai alle.
Tietenkin Skoda Octavia, se on vastaava kuin Audi A4
Mitä muita vaatimuksia kuin hinta? Sedan/farmari/katumaasturi? Auton muut tärkeimmät asiat?
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla ei kuule autoista kukaan ymmärrä oikeasti mitään. Käy eri liikkeissä ja kysy asiantuntijoiden mielipidettä.
Omien kokemusteni mukaan autokaupassa ei tod ole asiantuntemusta autojen suhteen.
Jotain kysyt niin vastausta et saa tai se on ympäripyöreää mutinaa.
Maantieajoon suosittelen ostamaan auton, jossa ei ole offroad nappularenkaita.
Itse ostaisin varmaankin jonkin Toyotan hybridimallin käytettynä.
Suosittelen!
Vierailija kirjoitti:
Tällä palstalla ei kuule autoista kukaan ymmärrä oikeasti mitään. Käy eri liikkeissä ja kysy asiantuntijoiden mielipidettä.
Minä ymmärrän, mutta ymmärrän senkin, että noilla taustatiedoilla ei kannata mitään suositella.
Yleensä miehet ovat tietävinään kaikesta kaiken mutta aika vähissä on hyödylliset neuvot. No ei sitä kyllä av-miehiltä voi paljoa odottaakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata uutta ostaa. Käytettynä niin säästää tuhansia euroja
Mitä merkkejä kannattaa harkita? Saa olla käytetty kunhan on luotettava ja alle 30000 hintaa.
ap
Opel Mokka sähköauto. Just eilen kävin koeajamassa. Harmi, että on vähän liian pieni takakontti meidän käyttöömme. Hinta uutena just alle 30 000€.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä ymmärrän, mutta ymmärrän senkin, että noilla taustatiedoilla ei kannata mitään suositella.
Uskon että ap olisi laittanut lisää tietoja jos olisi katsonut sen tarpeelliseksi. Ei taida teillä miehillä vaan olla asiantuntemusta vaikka yritätte aina asiantuntijaa esittää.
Olisiko röyhkeää minulta ehdottaa, että ostaisitkin 20t auton ja antaisit kympin jollekin avustusjärjestölle, joka toimii Ukrainassa? Tiedän kyllä, että kun autokuume kalvaa, sen parantamiseen tarvitaan vahvat dropit.
Luin ensin, että 3000 eurolla pitäisi auto saada. Ja piti vastata, että kyllähän kolmella tonnilla käyttöauton saa monenkin merkkisen.
Mutta nyt liikutaankin ihan eri tonnilukemilla kuin meikäläinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata uutta ostaa. Käytettynä niin säästää tuhansia euroja
Mitä merkkejä kannattaa harkita? Saa olla käytetty kunhan on luotettava ja alle 30000 hintaa.
ap
Opel Mokka sähköauto. Just eilen kävin koeajamassa. Harmi, että on vähän liian pieni takakontti meidän käyttöömme. Hinta uutena just alle 30 000€.
Sähköautot on ihan leluja. Ei niillä mitään tee.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän tuolla rahalla voi saada auton, millä ajelee vaikka 5 vuotta. Olen onnistunut muutaman kerran.
Mutta en suosittele silloin vanhaa premiumia, vaan valinta kääntyy ns. Aasian halpamerkkeihin tai patonkeihin.
No surkeeta on jos 30000e autolla ajaa 5v enne ku alkaa hajoo.
Mun 2003 Primera josta maksoin 2000e on nyt menny ton 5v minimaalisin korjauksin. On ilmastointi ja kaikki. Toisin ku nykyromut nää vanhat jpsit kestää ja ruostetta ei ole sitten juuri yhtää!
Nyt ei todellakaan kannata laittaa varoja autoon. Seuraile pari kk mitä maailmalla tapahtuu ja osta sitten.
Wartburg vm 62 ja saat ajella yksin tiellä
Vierailija kirjoitti:
Yleensä miehet ovat tietävinään kaikesta kaiken mutta aika vähissä on hyödylliset neuvot. No ei sitä kyllä av-miehiltä voi paljoa odottaakaan.
Helpottiko oloa, kunsait taas halveksua miehiä?
Hiukka on löysät raamit, joten hankala antaa täsmäohjeita.
Jos on tuon verran käyttää niin osta käytetty Mersu. Hyvä ajaa ja luotettava.