Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teet menkkojen ekoina päivinä?

Vierailija
06.03.2022 |

Jos olet vapaalla?

Kommentit (64)

Vierailija
21/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen taikoja vuotamalla vapaasti vereni Äiti Maahan.

Vierailija
22/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen ilmeisesti jo päässyt menkoista kokonaan eroon vaihdevuosien myötä. Mutta eipä siinä auttanut aiemmin muu, kuin vaihtaa sidettä jatkuvalla syötöllä, ja huolehtia särkylääkkeiden riittävyydestä. Olo oli kuin nestehukkaisella, mutta vatsa oli ihan turvoksissa. Löysät vaatteet olivat pahimpina päivinä elinehto. Töissä kävin kuitenkin ihan normaalisti. Jos sattui tuolloin olemaan vapaata, oleilen vain kotosalla, enkä tehnyt noille päiville mitään suunnitelmia. Ei ole noita hetkiä ikävä.

Vierailija
24/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eka päivä on yleensä niukkaa vuotoa, mutta toinen on hirveä: todella raju vuoto, tamponi pitää vaihtaa tunnin välein, sattuu, oksettaa, hirveät kivut ja en kärsi istua kun sattuu niin valtavasti, koko alapää tuskaista kipua ja polttavaa tunnetta. Kolmas päivä myös kamala. Sitten seuraavat 3-4 pv taas helpot.

Tosi kiva että ä horror 7pv menkat sitten tulee vielä tiuhaan eli kierto 22pv. Esivaihdevuodet.

Tiesitkö, että on olemassa ei-hormonaalisiakin lääkkeitä, joilla vuotoa voidaan hillitä. itse söin niitä menkkojen aikana silloin, kun minulla ei vielä ollut hormonikierukkaa. Niitä syödään vain runsaan vuodon ajan. itse söin maksimiannosta n. 4 vuorokauden ajan, eli yötä päivää 4 tunnin välein 2 tablettia. Se herääminen yöllä 4 tunnin välein oli pientä verrattuna siihen, että olisi pitänyt käydä 2 tunnin välein vessassa, ja pelätä koko ajan verivahinkoa. Lääkitys vähensi minulla vuodon määrän n. puoleen siitä, mitä se oli ilman lääkitystä. Eli samalla, kun nousin yöllä ottamaan lääkkeen, kävin myös tyhjentämässä kuukautiskuppini.

Vierailija
25/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piileskelen autotallissa kaljaa juomassa.

m36

Vierailija
26/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähden yleensä mökille etätöihin ja palaan kotiin viikon päästä ovulaation aikaan.

Vierailija
27/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Laiskottelen ja palstailen.

Vierailija
28/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piileskelen autotallissa kaljaa juomassa.

m36

Mäkin.

N36

Vierailija
29/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luistelen! Ratsastan! Hyppään laskuvarjolla! Ja kaikki tämä pukeutuen valkoisiin housuihin.

Vierailija
30/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän.

Vierailija
31/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eka päivä on yleensä niukkaa vuotoa, mutta toinen on hirveä: todella raju vuoto, tamponi pitää vaihtaa tunnin välein, sattuu, oksettaa, hirveät kivut ja en kärsi istua kun sattuu niin valtavasti, koko alapää tuskaista kipua ja polttavaa tunnetta. Kolmas päivä myös kamala. Sitten seuraavat 3-4 pv taas helpot.

Tosi kiva että ä horror 7pv menkat sitten tulee vielä tiuhaan eli kierto 22pv. Esivaihdevuodet.

Ikäsi?

47

Vierailija
32/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiesitkö, että on olemassa ei-hormonaalisiakin lääkkeitä, joilla vuotoa voidaan hillitä. itse söin niitä menkkojen aikana silloin, kun minulla ei vielä ollut hormonikierukkaa. Niitä syödään vain runsaan vuodon ajan. itse söin maksimiannosta n. 4 vuorokauden ajan, eli yötä päivää 4 tunnin välein 2 tablettia. Se herääminen yöllä 4 tunnin välein oli pientä verrattuna siihen, että olisi pitänyt käydä 2 tunnin välein vessassa, ja pelätä koko ajan verivahinkoa. Lääkitys vähensi minulla vuodon määrän n. puoleen siitä, mitä se oli ilman lääkitystä. Eli samalla, kun nousin yöllä ottamaan lääkkeen, kävin myös tyhjentämässä kuukautiskuppini.

Mikä lääke? Osa noista vuodon vähentäjistä aiehutta syöpää.

Vierailija
33/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh? Sitä samaa kuin muinakin päivinä muuten kuin vaihdan välillä vuotosuojan puhtaaseen. Miksi pitäisi tehdä jotain eri asioita tuolloin?

Vierailija
34/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on mun oma "kuukautismaja"-käytäntö, esim. en tee ruokaa perheelle kuukautisissa, vaan lepään ja otan omaa aikaa. Opetin lapset jo varhain tekemään itselleen ruokaa kuukautisteni aikana, jos mies ei ole kotona.

En myöskään nyhjää mieheni kyljessä, otan irtioton!

Vierailija
35/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi?

47

Kyllä nuo on ihan oikeet vaihdevuodet jo.

Vierailija
36/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teen verilettuja. Namskis!

Vierailija
37/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoonnun sielunsiskojeni kanssa punaiseen telttaan tekemään rituaaleja.

Vierailija
38/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi?

47

Vaihdevuodet alkaa vasta sitten, kun kuukautiset loppuu.

Vierailija
39/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ikäsi?

47

Vaihdevuodet alkaa vasta sitten, kun kuukautiset loppuu.

Itse asiassa 12kk viimeisisten kuukautisisten jälkeen.

Vierailija
40/64 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään kävelemällä kaupoilla, reilu 30min suuntaansa. Selvisin käymättä julkisessa vessassa. Alkoi heikottaa päästyäni kotiin joten lepäilin illan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi kolme