Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjät - mitä pikaruokaa syötte?

Vierailija
03.08.2015 |

Haluaisin syödä paljon kasvisvoittoisemmin, mutta pikaruokapaikkojen kasvisruuista ei ole kokemusta. Mitä pikaruokapaikkojen kasvisruokia te syötte ja mitä voitte suositella?

Itselläni veriarvot sellaiset, että en halua kovin juustoista ruokaa enkä kyllä mitään transrasva-ranskalaisiakaan vedellä. Mitä siis tilata?

Missä ravintoloissa on ja mitä?

Kommentit (49)

Vierailija
21/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fafas on ihan ykkönen jos on pk-seudulla. Muualla suomessa sitten pitää turvautua hesen falafelpurilaiseen.

Vierailija
22/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat kasvissyöjät tekee pitkälti itse oman ruokansa ml. seitanin, falafelit, vegaanipitsat jne. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nugetteja saa kai joka paikasta vegaanit ei kai syö niitä, jos paistin rasva ei ole kasviperäistä.

Vierailija
24/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesestä ei enää saa falafelhampparia

Vierailija
25/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pk-seudulta olet, Fafa'sissa on aivan mahtavia ruokia! Itse olen sekasyöjä, mutta otan heidän falafel-munakoiso-fetapitaleivän minkä tahansa hampparin yli.

Vierailija
26/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafelit on ihan huippuja! Monissa kebabpaikoissa myydään falafelannoksia, suosittelen kokeilemaan.

Heselläkin on falafel-hamppari. Kasvishamppari on tainnut poistua valikoimista.

Vierailija
27/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:50"]

[/quote]

Ääk! Sai vielä suunnilleen kuukausi sitten. Miksiköhän poistivat valikoimista?

Vierailija
28/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:50"]

[/quote]

Kyllä ainaki joistaki heseistä saa, kaikista ei.

Vierailija
29/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelisin subwayta jos kerta rasvat askarruttaa myös, vegepihvi mauton mutta kyllä sen sämpylän hymyssä suin syö pelkillä kasviksilla, saa sieltä myös subway salaatin jos haluaa. En ole vegetaristi mutta pidän kasviksista, joten kokeilen näitä ruokia usein.

Vierailija
30/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen soijatortilla on hyvä. Ei millään "kasvisasteikolla" hyvä, vaan ihan oikeasti kanaverrokkitortillaansa parempi myös sekasyöjämieheni mielestä. Subissa syön aina pelkillä kasviksilla, tuollaiset vegepihvit voivat olla hyviä tai pahoja, ei raaski kokeilla jos onkin pahaa :D Mäkkärissä ei käydä. 

Vierailija
31/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:24"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:23"]Mäkkärin kasvisfeastia voisin kokeilla. Siitä vois jättää varmaan sen juustoviipaleen pois, niin vähenee varmaan tyydyttyneet rasvat puoleen. Eihän rasva sinänsä ole ongelma, saa sitä syödä. ap [/quote] Onko tuo kasvispihvi myös gluteeniton?

[/quote]

Ei ole gluteeniton, se on leivitetty. Eli kasvisfeastia et saa gluteenittomana vaikka gluteenittomia sämpylöitä mäkkäristä löytyy.

Vierailija
32/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafelejä. Mezejä. Kasvispizzaa.

Vierailija
33/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Subwaysta ja McDonaldsista saa ainakin lakto-ovo-vegetaristille sopivaa ruokaa.
T. Lakto-ovo

Vierailija
34/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmonen tyhmä kysymys, et miks haluat syödä pikaruokaa ylipäätään? Vai puhutko nyt nimenomaan illallisista tms ravintolaruoista?

Vierailija
35/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen falafelburger

Vierailija
36/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö pikaruokaa...

Vierailija
37/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ranskiksia

Vierailija
38/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua häiritsee jos sanon että haluan jotain kevyttä syödä jos menen hesburgeriin vaikka veljeni kanssa ja hän sanoo että olen kasvis syöjä ja vastaan en ole kasvis syöjä niin hän vastaa uudestaa kumminkin te kasvis syöjät tunnen teitä niin te syötte usein ja vastaa jotain mitä kunnon vegetari ei edes syö.

Vierailija
39/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos rasvoista olet huolissasi niin en kyllä pikaruokaketjujen eväitä suosittele. 

jos eettisistä syistä suosisit niin en edelleenkään pikaruokaketjuja suosittele.

subwaysta voi saada ihan ok setin, jos valitset terveelliset öljypohjaiset kastikkeet, avokadoa, ei liian suolaisia kasviksia, ei liikaa juustoa. eikä tietty cookieta ja limsaa. tosin se leipä on silti höttöä.

jos käyt harvakseltaan pikaruokaloissa ja perusruokavalio on kunnossa niin ei niitä yksittäisiä aterioita tarvi ressata. jos taas käyt usein ni kasvisvaihtoehtoon siirtyminen ei terveyttä ainakaan pelasta.

mäkkärin kasvisfeast on järkky hyvä. hesestä ei tietääkseni nyt saa kasvispurilasta. bk:ssa on veggieburger tms. subissa vegepihvi tai pelkkä vege (eli pelkät kasvikset)

Vierailija
40/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen kyllä sekasyöjä, mutta haluaisin terveyteni ja ympäristön vuoksi syödä kasvisvoittoisemmin. Omat kokemukset esimerkiksi kasvishampurilaisista ovat vuosien takaa ja ne ovat ollee hirveitä. Töissä kasvisruoka on valitettavan usein kuorrutettu juustolla, joka ei paranna terveyttäni eikä ole kyllä yhtään sen ympäristöystävällisempää kuin vaikkapa kanapasta. Mäkkärin kasviswrapin olen syönyt ja se oli hyvä minusta.

Miksikö kyselen pikaruokaa? No siksi, että ne ovat ketjuravintoloita ja niiden kasvisruuat ovat siis joko hyviä tai pahoja varmaan Helsingistä Ivaloon asti. Ravintoloiden kasvisruuat eivät varmaan ole niin standardisoituja kuin pikaruokapaikkojen, joten netistä voi olla vaikea kysellä apua niihin. Kotona toki kokkaan kasvisruokia, mutta välillä on kiva syödä ulkonakin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kahdeksan