Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kasvissyöjät - mitä pikaruokaa syötte?

Vierailija
03.08.2015 |

Haluaisin syödä paljon kasvisvoittoisemmin, mutta pikaruokapaikkojen kasvisruuista ei ole kokemusta. Mitä pikaruokapaikkojen kasvisruokia te syötte ja mitä voitte suositella?

Itselläni veriarvot sellaiset, että en halua kovin juustoista ruokaa enkä kyllä mitään transrasva-ranskalaisiakaan vedellä. Mitä siis tilata?

Missä ravintoloissa on ja mitä?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvisfeast ilman juustoa maistettu ja oli hyvä!

ap

Vierailija
2/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Makuasioita, mutta mä pdän mäkkärin kasvis-feastista tai kasvis-elmacosta, nirppanokkien mielestä tietysti maistamatta paskaa....

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi että kun sais vielä Hesestä sen kasvishampparin jonka vuosia sitten poistivat valikoimista. Vieläkin kirvelee. Mikseivät voisi ottaa sitä edes kausiluontoisesti valikoimaan?!?!

Vierailija
4/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:45"]Nugetteja saa kai joka paikasta vegaanit ei kai syö niitä, jos paistin rasva ei ole kasviperäistä.
[/quote]

Nugetteja? KANAnugetteja? Juu eivät ole kasvisruokaa ne.

Vierailija
5/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heseltä falafel burgerin vegaanisenakin (vaihtaa kastikkeen siihen avocadojuttuun tai sitten sweet & souriin), samoin tortillan soijatäytteellä. Niillä on myös friteerattuja sipulirenkaita ja soijatikkuja. Useimmissa majoneeseissa on kananmunaa.

Falafelit ovat monissa paikoissa vegaanisia, joissain sisältävät kananmunaa. Useimmissa paikoissa majoneesit / salaattisoosit sisältävät myös munaa.

Isommissa kaupungeissa (PK-seutu, Tre, Tku, J-kylä, Lahti, Joensuu...) on vaikka mitä paikkoja, joista saa vegelle sopivaa ruokaa. Lakto-ovo on huomioitu nykyään todella hyvin, vegaaninen onnistuu siellä täällä (kannattaa tsekata esimerkiksi Animalian tai Vegaaniliiton listaus, FB:ssä on myös ryhmiä vegaaneille, joissa jaetaan ruokavinkkejä).

Olen siis vegaani ja keliaakikko, minulle tämä on vielä astetta vaikeampi rasti.

Vierailija
6/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyh, joku Fafa's oli ehkä 5 vuotta sitten Helsingin paras mesta, mutta nykyään kaikki suuntaavaat JustVegeen ja SoiSoihin.

Vierailija
7/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku asuu Turussa, niin mulla on täällä yksi pikaruokasuosikki. Semmoinen paikka kuin Pronto yliopiston lähellä. Siellä on kyllä liharuokaakin, on lähinnä kebabpaikka, mutta erityisesti paikan kasvisrulla on taivaallinen, sekä kasvisjuustorulla että falafelrulla. http://www.pizzeriapronto.fi/

Vierailija
8/49 |
04.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

SoiSoi Helsingissä vaasankadulla on ihan vertaansa vailla! En ole edes vege, mutta syön silti usein siellä!

Vierailija
9/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Falafel on  herkkua. Sitä saa melkein kaikista ählämipaikoista.

Vierailija
10/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tahdot syödä terveellisesti, niin en tosiaan suosittele pikaruokaloiden safkoja. Falafelit on järkky hyviä, mutta aika kaloripitoisia nekin. Vähennä liharuokia kotona niin saat tasapainoitettua ekologista jalanjälkeäsi ja kevennettyä oloa. Syö ulkona vaikka itämaisissa paikoissa, siellä hyvät kasvisvaihtoehdot. 

Hesen falafel-hampparissa on on enemmän kaloreita kun big macissa. Toisinaan itsekin sekasyöjänä valitsen kasvisvaihtoehdon sillä se on usein maukkaampi. 

Vierailija
11/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä herkuttelen sushilla. Löytyy paljon erilaisia kasvisvaihtoehtoja makeista ja inaritkin käyvät kasvissyöjälle. :)

Vierailija
12/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesen soijatortilla on ihan älyttömän hyvää. En olis ikinä uskonut.

Vierailija
13/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hodarin ilman nakkia

Vierailija
14/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tuo falafel on?

Vierailija
15/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Stadissa vaikutat, niin Isolla Roballa on Fafas. Herkkua!

Sitten tää döner paikka kalliossa, herkku seitania. Parhain seitan purilainen on Soul Mamalla, mutta onkohan niillä mitään myyntipistettä edes nyt..

Friends&Burgerissa on kohtalainen papuhampurilainen.

Moni intialainen tai nepalilainen pakkaa vikkelään koftat matkaan.

Tikkurilassa oli Peltolan torilla yhdessä vaiheessa aivan herkku vegaaniruokaa tarjoava koju.

Vierailija
16/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:02"]

Mitä tuo falafel on?

[/quote]

Kikherneistä tehtyjä pyöryköitä. Sisältää runsaasti persiljaa, harissaa, tahinia...

Niistä tehdään taikina ja paistetaan. Yleensä uppopaistetaan. Tänään just tein satsin, niin paistoin runsaassa öljyssä paistinpannulla. Maukkaita tuli, eikä liian rasvaisia.

Vierailija
17/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 21:53"]Hesen soijatortilla on ihan älyttömän hyvää. En olis ikinä uskonut.
[/quote]

Tämä! Taivaallisen hyvää

Vierailija
18/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:26"]Mulle pikaruokaa on kaikki hedelmät. Esim. banaani, omena, avokado, luumut, taateli makeannälkään jne jne

Jos haluan tuhtia pikaruokaa, niin paistan perunoita ja maustan intialaisittain.

Pikaruokapaikoissa en käy. 

[/quote]

Voisko joku alapeukuttaja kertoo, et mikä täs on vikana..? Hyvää ja pikaista vatsantäytettä, eiks tässä nyt sitä haettu? Mä oisin nimittäin voinu rustata ihan samanlaisen listan tähän mut enpä ehtiny :)

Vierailija
19/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:23"]Mäkkärin kasvisfeastia voisin kokeilla. Siitä vois jättää varmaan sen juustoviipaleen pois, niin vähenee varmaan tyydyttyneet rasvat puoleen. Eihän rasva sinänsä ole ongelma, saa sitä syödä.

ap
[/quote]

Onko tuo kasvispihvi myös gluteeniton?

Vierailija
20/49 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 22:22"]

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 20:26"]Mulle pikaruokaa on kaikki hedelmät. Esim. banaani, omena, avokado, luumut, taateli makeannälkään jne jne Jos haluan tuhtia pikaruokaa, niin paistan perunoita ja maustan intialaisittain. Pikaruokapaikoissa en käy.  [/quote] Voisko joku alapeukuttaja kertoo, et mikä täs on vikana..? Hyvää ja pikaista vatsantäytettä, eiks tässä nyt sitä haettu? Mä oisin nimittäin voinu rustata ihan samanlaisen listan tähän mut enpä ehtiny :)

[/quote]

Niinpä. Pikaruokaa parhaimmillaan! Ei tarvii kuin kuoria/pestä!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme