Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pankkitilin lopetuksen jälkeiset tilitapahtumat

Vierailija
03.08.2015 |

Olen vaihtamassa pankkia ja minun pitäisi lopettaa vanhat tilit ja luottokortti. Mitä rahoille tapahtuu, jos joku yrittää siirtää vanhalle tililleni rahaa? Entäpä jos luottokortilleni palautetaan rahaa sen vuoksi, että olen palauttanut ostokseni?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ei voi maksaa lopetetulle tilille rahaa.

Vierailija
2/16 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:10"]

[/quote]Verkkopankki hyväksyy lopetetun tilin tilinumeron. Maksut ohjautuvat suurempina ajoerinä pankista toiseen pankkiin. Pankki ohjaa epäselvät maksut keräilytileille, joista niitä voi sitten kysellä.

Ainakin Nordean kanssa on käynyt niin, ettei sieltä oltu missään yhteydessä henkilöön, jonka lopetetulle tilille oli tehty suoritus. Olin maksanut loppupalkan työntekijän ilmoittamalle tilille, mutta tili oli tuolloin jo lopetettu. Palkkalaskelma palautui takaisin meille firmaan merkinnällä osoite tuntematon.

Vasta puolitoista vuotta myöhemmin törmäsin sattumalta entiseen työntekijäämme ja onneksi muistin siinä samalla kysäistä, että olihan hän saanut loppupalkkansa, ihan mukavan summan joka oli jäänyt roikkumaan, kun oli ollut tarvittaessa työhön kutsuttavana. Ei ollut saanut. Siitä sitten lähdimme asiaa selvittämään, ja niinhän se oli, että Nordea oli pitänyt summan itsellään viitsimättä selvittää asiaa sen enempää. Työntekijä oli asuntolainan yhteydessä vaihtanut pankkia ja Nordea olisi vallan hyvin saanut selville hänen uuden tilinumeronsa, jos olisi haluttu. Kummallista touhua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 18:17"]

[/quote]Verkkopankki hyväksyy lopetetun tilin tilinumeron. Maksut ohjautuvat suurempina ajoerinä pankista toiseen pankkiin. Pankki ohjaa epäselvät maksut keräilytileille, joista niitä voi sitten kysellä.

Ainakin Nordean kanssa on käynyt niin, ettei sieltä oltu missään yhteydessä henkilöön, jonka lopetetulle tilille oli tehty suoritus. Olin maksanut loppupalkan työntekijän ilmoittamalle tilille, mutta tili oli tuolloin jo lopetettu. Palkkalaskelma palautui takaisin meille firmaan merkinnällä osoite tuntematon.

Vasta puolitoista vuotta myöhemmin törmäsin sattumalta entiseen työntekijäämme ja onneksi muistin siinä samalla kysäistä, että olihan hän saanut loppupalkkansa, ihan mukavan summan joka oli jäänyt roikkumaan, kun oli ollut tarvittaessa työhön kutsuttavana. Ei ollut saanut. Siitä sitten lähdimme asiaa selvittämään, ja niinhän se oli, että Nordea oli pitänyt summan itsellään viitsimättä selvittää asiaa sen enempää. Työntekijä oli asuntolainan yhteydessä vaihtanut pankkia ja Nordea olisi vallan hyvin saanut selville hänen uuden tilinumeronsa, jos olisi haluttu. Kummallista touhua.

[/quote]

Hyvä tietää. Tilanteeni on se, että olen palauttanut yhden luottokortilla maksamani ostoksen. Olettaisin, että yritys palauttaa rahat takaisin luottokortille. Olen odotellut rahoja jo kolme viikkoa, ja saman ajan tilini ja luottokorttini ovat odottaneet lopettamista. Mutta en sitten uskalla sulkea korttia, jos pankki ei automaattisesti palauta rahoja minulle.

AP

Vierailija
4/16 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tämä iso ongelma ole. ilmoitat uuden tilinumeron kelalle, työnantajalle ja verottajalle mahdollisia palautuksia varten. jos harrastat lottoamista, niin käy vaihtamassa uusi tilinumero, niin että saisit miljoonat heti. lopetat nykyisellä kortilla ostoksien maksamisen ja kun olet palauttanut sillä tehtyt tavarat ja saanut niistä rahat takaisin, suljet tilit.

Vierailija
5/16 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin vähän aikaa sitten vanhan käyttämättömän Danske Bankin tilin. Kysyin, mitä tapahtuu, jos vaikka äitini siirtää lopetetulle tilille rahaa. Virkailija sanoi, että rahat lähtisivät äitini tililtä mutta tulisivat muutaman päivän kuluttua takaisin automaattisesti, kun saajatiliä ei enää ole.

Vierailija
6/16 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään huomasin että veronpalautukseni ei ole tullut op tililleni, huomasin että onkin mennyt kauan aikaa lopettanaan tiliini entis aikaan sampo nykyään danske bank... iime vuotiset veronpalautukseni myös menneet sinne.... ei muöle koskaan mitään ilmoitusta oo tullut niistä rahousta palautuakseen.

Vierailija
7/16 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata lopettaa tilejä.

Voi tulla tarve muuttaa takaisin samaan pankkiin ja silloin tili on hyvä olla jo valmiiksi olemassa.

Kortit voi tetysti lopettaa ja nettipankin.

Vierailija
8/16 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpaask kirjoitti:

Tänään huomasin että veronpalautukseni ei ole tullut op tililleni, huomasin että onkin mennyt kauan aikaa lopettanaan tiliini entis aikaan sampo nykyään danske bank... iime vuotiset veronpalautukseni myös menneet sinne.... ei muöle koskaan mitään ilmoitusta oo tullut niistä rahousta palautuakseen.

No ihan ne kyllä aina menee sinne tilille, minkä sinä olet verottajalle ilmoittanut. Kannattaa siis, kun tulee seuraava veroehdotus, vähintäinkin jaksaa korjata TILI oikeaksi! Ei se ole verottajan tehtävä eikä edes oikeus omatoimisesti muuttaa tiliä, mihin raha maksetaan.

Vierailija
9/16 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Galaktinen Sankari kirjoitti:

Ei kannata lopettaa tilejä.

Voi tulla tarve muuttaa takaisin samaan pankkiin ja silloin tili on hyvä olla jo valmiiksi olemassa.

Kortit voi tetysti lopettaa ja nettipankin.

Tämäkin on vähän kaksipiippuinen juttu. ”Kiva” homma perikunnan sitten aikanaan metsästellä kaikkia mahdollisia olemassaolevia tilejä joiden pankitkin ovat mahdollisesti muuttuneet moneen kertaan, jotta saa jokaisesta perunkirjaan vaadittavan Saldotodistuksen.

T. Been threr, Done that

Vierailija
10/16 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Verkkopankki hyväksyy lopetetun tilin tilinumeron. Maksut ohjautuvat suurempina ajoerinä pankista toiseen pankkiin. Pankki ohjaa epäselvät maksut keräilytileille, joista niitä voi sitten kysellä.

Kummallista on, ettei raha ollut palautunut teille. Sen myönnän.

Mutta tiedätkö, että pankilla on hyvin tarkka pankkisalaisuus, eikä se esim saa olla työnantajaan yhteydessä mistään tiliasioista.

Kummallisempaa on, ettei ex-työntekijä ole kaivannut palkkakuittinsa mukaista loppupalkkaa...

Vierailija
11/16 |
05.12.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Verkkopankki hyväksyy lopetetun tilin tilinumeron. Maksut ohjautuvat suurempina ajoerinä pankista toiseen pankkiin. Pankki ohjaa epäselvät maksut keräilytileille, joista niitä voi sitten kysellä.

Kummallista on, ettei raha ollut palautunut teille. Sen myönnän.

Mutta tiedätkö, että pankilla on hyvin tarkka pankkisalaisuus, eikä se esim saa olla työnantajaan yhteydessä mistään tiliasioista.

Kummallisempaa on, ettei ex-työntekijä ole kaivannut palkkakuittinsa mukaista loppupalkkaa...

Ai sori, sehän oli palautunut teille. Miksi te ette selvittäneet hänen uutta osoitetta? Sehän se nyt olisi helppoa ollut - yksi puhelinsoitto?

Vierailija
12/16 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei. Itselläni kävi eilen pieni virhe. Olen luonut veikkaukselle tilin vuonna 2012 ja siellä on ollut sen aikanen tilinumeroni nordea pankkiin. Olen n. 2013 siirtänyt asiakkuuteni toiseen pankkiin ja tilinumeroni on otettu pois käytöstä nordeasta. Eilen kuitenkin , kun olin veikkauksen tililtä siirtämässä rahaa huomasin vasta sen jälkeen, että kyseinen tilinumero mihin siirsin rahat ei ole enää käytössäni ( tämä nordean tili) vaihdoin veikkaukselle uuden tilinumeroni ja otin yhteyttä virkailijaan chatin kautta. Virkailija sanoi, että rahat pitäisi viikon sisällä palautua takaisin veikkauksen tililleni kerta kyseinen tili mihin olin siirtänyt on pois käytöstä. Onko kuitenkin jollain tietoa, että milloin mahdollisesti vanha tilinumeroni menisi uuden henkilön käyttöön? pelkään vain sitä, että jos tilinumero on jonkun muun käytössä hän on saanut suoritukseni tilille.

Soitin nordea pankkiin äskettäin ja varmistin, että en ole enää heidän asiakkaansa ollut moneen vuoteen. Tilinumeroa ei tarkistanut onko jonkun muun käytössä, mutta ei kyllä sanonutkaan, että heillä tilinumero siirtyisi toiselle henkilölle mahdollisesti esim 10 vuoden kuluttua vasta.. Joten jäi vielä askarruttamaan tämä homma.

Kiitos jos jollain on tietoa asiasta, että milloin tilinumerot mahdollisesti voi siirtyä toiselle henkilölle käyttöön?

Vierailija
13/16 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisen kuoleman ja perinnöjaon jälkeen lopetettiin vainajan tili. Vuosien jälkeenkin olisi jotain pieniä palautuksia ollut tulossa, mutta olisi niin monimutkaista sen tilin avaaminen (ihan perunkirjoitusta vastaava määrä valtakirjoja jne), että on annettu olla.

Eli kannattaa mietiä sitä tilin lopetusta varsinkin, jos siitä ei kuluja ole.

Vierailija
14/16 |
01.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitoin ystävän tilille rahaa. Meni pari pvää ja raha palautui minun tililleni, viitteenä väärä tilinumero. Ystävä oli siis vaihtanut pankkia kertomatta siitä minulle 🙃

Vierailija
15/16 |
10.12.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea ei välitä kusettaa monelta rahat

Vierailija
16/16 |
23.06.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinasin lopettaa tilin ku vaihdoin pankkia mutta onneks luin sun vinkin. Kiitos kiitos 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän