Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Nyt riitti DIEETIT - onko kukaan lopettanut laihduttamista?

Vierailija
03.08.2015 |

Perkele.

Olen koettanut karpata lipsuen useiden vuosien ajan, koska viljatuotteet eivät oikein sovi ärtyvälle vatsalleni ja hiilarit suurina määrinä väsyttävät kovasti. Välissä olen kokeillut myös juttailua ja viimeisimpänä Alku-valmennusta (lyhyesti kuvattuna maidoton, viljaton). Päädyn aina rajoitusten myötä syömään kaksin käsin myöskin niitä ruokia, joita vointini vuoksi en saisi syödä mutta joista tulee dieetillä aivan vastustamattomia.

Viimeisin ryhdistäydyn-repsahdan-ryhdistäydyn-kierre on nyt siinä pisteessä, että tekee mieli luovuttaa ja antaa mennä vaan... Oikeastaan, mitä järkeä tässä on? Minulla on ylipainoa vain jotain kiloja, 5-10 kiloa tavoitteesta riippuen - olen jo nyt BMI:n mukaan nippanappa normaalipainoinen. Tietyt ruoat, kuten kotimaiset viljat ja suuri määrä sokeria/tärkkelystä, eivät tunnu sopivan minulle, mutta noin yleensä... mitä v*tun järkeä tässä jatkuvassa rajoittamisessa oikein on, kun en lopulta kuitenkaan laihdu repsahtamisien vuoksi?

Kaiken lisäksi nämä pari liikakiloa eivät haittaisi minua laisinkaan, jos saisin itseni liikkeelle taas venähtäneen liikuntatauon jäljiltä -> kehonkoostumus paranisi ja vaatteet istuisivat paremmin, ja niitä hiilareitakin saisi syödä hyvillä mielin. Vaan kun olen niin fiksoitunut tähän ruokavalioon etten muka ehdi ajatellakaan liikuntaa...

Onko kukaan lopettanut laihduttamista? Mitä siitä seurasi?

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yks mun kaveri kertoi lopettaneensa, koska kaupasta saa vielä vaatteita, jotka mahtuvat päälle. Fine with me.

Vierailija
22/25 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:15"]11 & 12: Ap tässä pohtii, että on tosiaan aivan sama laihdutanko vai en koska en kummallakaan tavalla laihdu. Mutta laihduttamisen lopettamisella voisi päästä pakkomielteisyydestä ja syyllisyydestä... Samoja juttuja pohdimme pudotettavasta painosta riippumatta, kiitos vastauksista.
Ehkä mä pystyn tähän. Nyt ainakin aion syödä PERUNOITA pihvin kanssa hyvällä omatunnolla. En ole tehnyt niin vuosiin!
[/quote]

15 kommentoi, että ei peruna edes lihota... Kaikkea saa syödä jos ei vedä överiksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta äitini oli laihduttanut teini-ikäisestä asti ja lopetti sen sitten viiskymppisenä. Eli lopetti syömisistä stressaamisen, samalla loppui tunnesyöminen. Laihtui muutamassa vuodessa 15 kiloa.

Vierailija
24/25 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.08.2015 klo 19:32"]Omakohtaista kokemusta ei ole, mutta äitini oli laihduttanut teini-ikäisestä asti ja lopetti sen sitten viiskymppisenä. Eli lopetti syömisistä stressaamisen, samalla loppui tunnesyöminen. Laihtui muutamassa vuodessa 15 kiloa.
[/quote]Tunnesyöminen on yksi ongelmistani, onpa lohduttavaa kuulla. - ap

Vierailija
25/25 |
03.08.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos tunnesyöminen on ongelma, luepa sellainen kirja kuin Syö mitä mielesi tekee (Teemu Ollikainen). Siinä käsitellään aika paljolti ongelmaa tunnesyönnin näkökulmasta. Ja lohdullista luettavaa meille, jotka olemme painineet ikuisten laihdutusprojektien parissa. :)