Sytostaatit ja hiukset
Kuinka nopeasti sytostaattihoitojen lopettamisesta teillä alkoi kasvaa uutta hiusta? Ei sillä, että olisin yhtään malttamaton...
Kommentit (5)
Mulla oli syöpähoidot viisi vuotta sitten ja kaljuja kohtia on päässä vieläkin. Ennen syöpää mulla oli pitkät hiukset, mutta nyt on vaan pakko pitää lyhyttä mallia, kun hiukset ovat niin harvat ja ohentuneet. Enkä ole edes ku vasta vähän päälle neljänkymmenen.
Kesä-heinäkuussa sain sytot ja joulukuussa alkoi kasvaa harva sänki. Vuoden ajan tukka tuntui aiempaa harvemmalta, mutta nyt kahden vuoden kuluttua tukka tuntuu yhtä paksulta kuin ennen hoitoja.
Tsemppiä sulle!
Kasvoi koko ajan valkoista haituvaa. Ajelin kerran pois sytojen jälkeen viikon kuluttua viimeisestä ja siitä ne kasvoivat sitten hiljakseen. 5vkoa ajelusta oli jo harvahko siilitukka, päältä pidempi. 9vkoa ajelusta eli 10viikon päästä viimeisestä sytosta oli jo aika menevän näköinen kampaus. Sivuilta lyhyempi ja päältä pidempi ja pystyssä. Eikä enää harva, näytti siltä kuin olisi ajettu sellaiseksi. 5kk päästä oli lyhyt Audrey Hepburn kampaus. Aik hitaasti tuntui siinä kohtaa kasvavan, en tiedä vaikuttiko Herceptin.
Joku 6 kk kasvoivat sen verran, ettei tarvinnut peruukkia/huivia. Minulla oli aina ollut pitkät ja paksut hiukset. Jostain syystä hiusten lähtö tuntui tosi pahalle. Taisi olla ainoa asia, jonka vuoksi itkin, vaikka henkikin meinasi lähteä. Enkä ole yhtään ulkonäkökeskeinen noin muuten. En esim. meikkaa. Tsemppiä sinne!
Noin 3 kk kuluttua alkoi näkyä pikku sänkeä.