Eilen 18v täyttänyt tuli sellaisessa kunnossa kotiin, että ei tosikaan
Oli tainnut juhlia ja juoda ihan olan takaa nyt kun se on laillista. En usko, että hän on koskaan juonut, koska ei ole ikinä tullut edes pienessä hiprakassa kotiin. Hyvä että ei saanut alkoholimyrkytystä. Sen verran sammalsi ja oli sekaisin, että en saanut mitään selvää hänen puheestaan eikä ollut osannut tulla kotiin yksin. Melkein vein lääkäriin. Nyt tuntuu olevan melko heikko olo.
Eipä se huoli loppunutkaan vaikka poika tuli täysi-ikäiseksi. Paheni vain.
Kommentit (38)
Ap: uskon, että poika otti opiksi. Sama tapahtunut täällä. Omat pojat jo nykyään aikuisia.
Vanhimman pojan kaverit soittivat hakemaan kotiin, kun poika joi ensikännin 16-vuotiaana. Oli juonut kerralla 10 olutta. Tuotiin kotiin, ja oksenteli pikin yötä. Seuraavana päivänä sitten siivosi oksennukset ja sai osallistua muutoinkin kotitöihin huonovointisena. Kiristettiin rajoja, koska oli ala-ikäinen. Joutui tulemaan aikaisin kotiin ja tarkastettiin aina, että ei ole juonut.
Toinen poika oli 19-vuotiaana juhlimassa. Menin aamulla katsomaan, että oli päässyt turvallisesti kotiin, niin nukkui vaatteet päällä, oli oksentanut huoneen lattialle matolle ja housut polvesta rikki. Seuraavana päivänä huonovointisena pesi maton ja huoneen lattian.
Ihan hyviä poikia on tullut nuoruuden juomiskokeiluista huolimatta. Ovat oppineet säätelemään alkoholin käyttöä. Hoitavat vastuuntuntoisesti opiskelut ja työt sekä kodin. Vaikuttavat onnellisilta ja ovat löytäneet oman paikkansa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lääkäriin humalan takia. Just joo
Kuule, hän oli niin huonossa kunnossa, että ei muistanut missä asutaan. Kaverit olivat sitten taluttaneet hänet tänne eikä heistä näkynyt juurikaan humalatila. Kyllä mä ainakin säikähdin, kun oma ei pysynyt pystyssä ilman kaverin tukea, ei muistanut asioita ja puhui niin huonosti, ettei saanut mitään selvää. En minä tiedä oliko ottanut jotain muutakin sitten kuin kaljaa. Googlasin ja mietin soittavani lääkäriin, mutta päätin jäädä seuraamaan itse hänen vointiaan, kun ei silloin kuitenkaan esim oksennellut, mutta kyllä mä koko ajan mietin tuota. Oli jotenkin niin sekava kun tuli kotiin. Ap
Ole onnellinen siitä, että hänellä on noin hyvät ystävät, jotka huolehtivat hänestä.
Olisiko hänelle voitu synttärisankarina juottaa enemmän juomaa tai esim viinashotteja?
Niimpä. Onneksi kaverit toivat hänet kotiin asti. Minun mielestä poika ei haissut viinalta, mutta en sitten tiedä. Onhan hän voinut juoda jotain muutakin kuin kaljaa. Ap
Olisko poltellut kannabista? Se on nykyään yllättävän yleistä ja voi aiheuttaa tuollaista sekavuutta.
Vierailija kirjoitti:
Onkohan hän altistunut vaginalle? :-O
Tuskin tuollaisessa kunnossa edes seisoo 😂
Toivottavasti vuorasit sängyn jätesäkeillä tai muilla muoveilla. Tuossa kunnossa sänky on hetkessä pilalla. On varmaan päässyt pissakin housuun.
Tämän opin oman teinin kanssa. Kaksi petaria ostin. Sitten opin laittamaan patjansuojuksen kun poika tuli yöjuoksuiltaan kotiin. Ei haitannut vaikka pääsi pissa housuun.
Jos nuori juo, niin anna juoda. Kieltämällä et saa lopettamaan juomista. Jokainen juo, jos on juodakseen. Osa juo itsensä ongelmiin, jopa hautaan. Monille juominen kuuluu nuoruuteen mutta jää sitten, kun tulee tärkeämpää tekemistä.
Tarkistitko oliko peräneitsyys tallella?
Vierailija kirjoitti:
Toivottavasti vuorasit sängyn jätesäkeillä tai muilla muoveilla. Tuossa kunnossa sänky on hetkessä pilalla. On varmaan päässyt pissakin housuun.
Tämän opin oman teinin kanssa. Kaksi petaria ostin. Sitten opin laittamaan patjansuojuksen kun poika tuli yöjuoksuiltaan kotiin. Ei haitannut vaikka pääsi pissa housuun.
Kai tuon ikäinen osaa käydä vessassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kai tuon ikäinen osaa käydä vessassa
Niin kännissä ja ihan sekaisin. Vahinko on todennäköinen.
Mun poika tuli 16v kaverin taluttamana kotiin. Jalat ei pitäneet yhtään ja oli oksennellut. Muistaa sen olon seuraavasta päivästä vieläkin ja on osannut ottaa sen jälkeen hyvin hillitysti. Nyt täysi-ikäinen.
Vierailija kirjoitti:
Nyt se huoli vasta alkaa.
Eikä ala! Kun huono olo on ohi, puhutaan siitä, mitä kotona asuminen tarkoittaa. Se siitä. Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin tuollaisessa kunnossa edes seisoo 😂
Kyllä muuten seisoo
Minä olen aina kunnon kierroksen jälkeen tuossa kunnossa ettei puheesta saa mitään selvää ja makaan jossain lattialla tai jopa ihan omassa sängyssä välillä. Tätä on jatkunut 18-35 v välin. Putkassa olen maannut vain viisi kertaa. Lähden yleensä kotiin kriittisellä hetkellä juuri ennen kuin sammahdan.