Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako toista kertaa mennä naimisiin?

Vierailija
06.03.2022 |

Teidän mielestä? Jos vaikka nuoruuden rakkaus ei ole onnistunut. Vai katsotteko jotenkin pahalla/ paheksutte?

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisen kannattaa muistaa, että miehet eivät halua ryhtyä toisten miesten lykkimien kakaroitten elättäjäksi.

Naiset opiskelevat keskimäärin kevyempiä aloja ja haluavat keskimäärin useammin lapsia.

Jos tekisivät enemmän töitä, tuskin enää se sikiäminen niin maittaisi 😈

Kannattaisi vaan lykätä lisääntymistä niin kauan, että parisuhde tosiaan on vakiintunut. Täyttä varmuutta minkään liiton kestämisestä ei koskaan ole, mutta pahimmat mokat voi edes yrittää välttää. YH-äiti ei ole kovaa valuuttaa parisuhdemarkkinoilla.

Vierailija
42/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä menin ekalla kerralla vuosien seurustelun jälkeen naimisiin päälle parikymppisenä, mies petti minua ja lähti toisen naisen perään pari vuotta häiden jälkeen. Tottakai mulla ja kenellä tahansa on oikeus mennä toisenkin kerran naimisiin. Hulluahan se olisi, että mieheni teon takia olisin loppuikäni ollut yksin. Nykyisin olen naimisissa ja pienen lapsen äiti.<3

Juuri näin.

Onnea pienen lapsen äidille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä menin ekalla kerralla vuosien seurustelun jälkeen naimisiin päälle parikymppisenä, mies petti minua ja lähti toisen naisen perään pari vuotta häiden jälkeen. Tottakai mulla ja kenellä tahansa on oikeus mennä toisenkin kerran naimisiin. Hulluahan se olisi, että mieheni teon takia olisin loppuikäni ollut yksin. Nykyisin olen naimisissa ja pienen lapsen äiti.<3

Juuri näin.

Osanottoni isättömän lapsen puolesta.  :(

Vierailija
44/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puoliso pitää etsiä seurakunnan piiristä eli mennä naimisiin vain Herrassa, kuten sanotaan. Minkä Jehova on yhteen liittänyt, sitä älköön ihminen erottako.

Vierailija
45/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edes Raamatun mukaan avioliitto ei ole ikuinen. Mistä ihmeestä tämä käsitys oikein kumpuaa? Avioliitto on tarkoitettu elinikäiseksi, eli puolison kuoleman jälkeen saa vapaasti mennä uudelleen naimisiin. Näin teki myös tunnettu evankelista Kalevi Lehtinen.

Ihanne on, että ollaan se yhden ja saman kanssa, kunnes kuolema erottaa. Mutta emme elä täydellisessä ja synnittömässä maailmassa. Jumala kyllä antaa uusia alkuja uskovilleen. Ja ne, jotka eivät usko, heille on ihan sama miten elävät - Raamatun mukaan tai omien sääntöjen mukaan.

Vierailija
46/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juuri näin.

Osanottoni isättömän lapsen puolesta.  :(

Mikä isätön lapsi? :D Pieni lapsi on minun ja nykyisen aviomieheni yhteinen, ensimmäisessä liitosta ei ollut lapsia. Ja lapset kyllä kasvaa onnellisina monenlaisissa perheissä eli ei aina tarvitse olla mikään heteroydinperhe. :)

T. Tuo aiempi kommentoija

Vierailija
47/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, Raamatun mukaan yhdellä miehellä voi helposti olla tuhatkin vaimoa. Näin esimerkiksi Daavidilla ja Salomolla sekä monilla muilla. Jos yksi muija kuolla kupsahtaa, niin sitä ei edes huomaa.

Vierailija
48/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä Jumala on yhteen liittänyt, sitä älköön ihminen erottako. Niin, Jumala eli totuus ja rakkaus.

Vierailija
49/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä saa. En sitten tiedä, onko siitä se "hohto" mennyt, kun on jo ns. toisella kierroksella. Ja vertaileeko sitä sitten kumminkin mielessään niitä ensimmäisiä häitä ja toisia keskenään: Kummassa oli parempi tunnelma? Hienompi häämatka tms.?

Jos jotain ihmeen vertailua pelkää, niin voihan sitä toiset häät järjestää niin erilaisiksi kuin ensimmäiset, ettei ole mitään järkeä verrata niitä toisiinsa.

Meillä häät oli ihan kunnon kirkkohäät, mutta häämatka vain parin yön hotellireissu lähikaupungissa. Olen jo päättänyt, että jos joskus menen uudelleen naimisiin, häistä tulee ihan pienet ja vaatimattomat, mutta tällä kertaa kunnon häämatka. 

Vierailija
50/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen jo päättänyt, että jos joskus menen uudelleen naimisiin, häistä tulee ihan pienet ja vaatimattomat, mutta tällä kertaa kunnon häämatka. 

Siinähän on jo hyvä syy erota nykyisestä ja hommata uusi puoliso.

Vierailija
51/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi pappi ei vihi eronneita ihmisiä. Muistaakseni Viljakkalassa on sellainen kirkkoherra, joka ei vihi. Avioero on syntiä.

Vierailija
52/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän vuoksi teetetään esteettömyystutkimus, ennen papin aamenta?

Vierailija
53/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai saa mennä niin monesti kuin haluaa. Lapsiakin saa tehdä vaikka kymmenen eri ihmisen kanssa. 

Jokainen itse päättää sitten kohdaltaan miten tuollaiseen suhtautuu. Voisin seurustella ja mennä naimsiiin miehen kanssa joka on ollut 1 kerran aiemmin naimisissa. En alkaisi olemaan sellaisen kanssa joka ei virheistään ole oppinut . Tietenkin puolison kuolema on eri asia.

Voin olla miehen kanssa jolal on 2 jo isompaa lasta joiden pyllyjä ei tarvi pestä, mutta ne pitää olla tehty saman naisen kanssa. En halua miestä jolla on enemmän kuin 2 lasta, tai 2 lasta kahden eri kanssa.

Nämä ovat siis henkilökohtaiset kriteerini näille asioille parisuhteen muodostamisessa. Muilla on sitten omansa.

Vierailija
54/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai saa mennä niin monesti kuin haluaa. Lapsiakin saa tehdä vaikka kymmenen eri ihmisen kanssa. 

Tuollainen on Jumalan silmissä kauhistus! Joutuu helvettiin jokainen, joka noin toimii.

Vierailija
55/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies ei oikein olisi halunnut mennä toista kertaa naimisiin. Hän sanoi ettei pitänyt ensimmäisistäkään häistään, eikä halua sitä kokea enää uudestaan. Kysyin sitten että mikä vikana siinä että kutsutaan läheiset meille illanviettoon, laitetaan hyvät pöperöt, ja koristellaan vähän pihaa nätiksi. Sellaiset häät meillä sitten oli :)

Ensimmäiset häät oli kuulemma pönötys-bridezillahäät, joista oli kauhea kaahotus, ja koko päivä meni pilalle kun koko ajan kaahotettiin seuraavaa juttua.

Vierailija
56/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sitä ole millään tavalla rajattu kuinka monen miehen omaisuuden käyt varastamassa

Vierailija
57/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni uskovainen ajattelee, että eron jälkeen ei ole soveliasta avioitua uudestaan, mutta puolison kuoleman jälkeen uusi avioliitto on OK. Toiset taas, että eron jälkeen on OK avioitua, mutta puolison kuoleman jälkeen ei. Ja tiukkapipoisimmat eivät sallisi toista avioliittoa missään tilanteessa.

Vierailija
58/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uudelleen avioituneet eroavat herkemmin kuin ensimmäistä kertaa avioliitossa olevat.

Sitä en tiedä, onko sillä merkitystä eroalttiuteen, päättyikö aikaisempi avioliitto eroon vai puolison kuolemaan.

Vierailija
59/59 |
06.03.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uudelleen avioituneet eroavat herkemmin kuin ensimmäistä kertaa avioliitossa olevat.

Sitä en tiedä, onko sillä merkitystä eroalttiuteen, päättyikö aikaisempi avioliitto eroon vai puolison kuolemaan.

Sarja-avioitujanhan ei ole mahdollista suorittaa sarja-avioitumista ilman että olisi ensin eronnut siitä ensimmäisestä aviopuolisosta. siitä johtuu se että kerran jo eronnut eroaa todennäköisemmin uudestaan. Kyseessä ei siis ole normaali tavallinen ihminen joka on ensin mennyt väärän ihmisen kanssa naimsiin, ja toisen kerran avioituu loppuelämäkseen, vaan kyseessä one nämä jotka vain haluavat mennä naimisiin aina uuden seukkailupartnerin kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yhdeksän neljä